Bre kursus

Mere
11 år 1 måned siden #9795 af Rasmus-Andersen
Bre kursus blev oprettet af Rasmus-Andersen
Hey folkens. Jeg overvejer kraftigt at tage på bre kursus i Norge, Jotunheimen fra d. 12 til d. 18 August. Derfor vil jeg lige høre om der evt. er nogle herinde fra der kunne tænke sig at tage med på kurset?
Et lille link.

bre.no/brekurs.html

Kurset tager 6 dage. Man bor i primitiv hytte og laver fællesmad. turen koster 4200 Dkr.
Eksklusiv turen frem og tilbage.

Kom frisk :)
Mvh Rasmus Andersen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Fjeldabe
  • Gæst
  • Gæst
11 år 1 måned siden #9800 af Fjeldabe
Besvaret af Fjeldabe på emne Bre kursus
Hej Rasmus

Jeg ved ikke om du er opmærksom på det, men Breopplevnings kurser i August er ikke i Jotunheimen, men på Flattbrehytta i Fjærland.

Kurserne i Jotunheimen med Breopplevning er i Juli.

• Fjeldabe
  • Gæst
  • Gæst
11 år 1 måned siden #9801 af Fjeldabe
He he, ser De ikke har fået ændret beskrivelsen du linker til. Men der har ikke været holdt kurser i Bødalen de sidste år da breen er gået langt tilbage, og både ankomst og brefallet er blevet "uhensigtsmæssig" til kurser.

Du ser oversigten over kurser her: bre.no/datopris.html
Smørstabbreen er Sognefjellet/Jotunheimen. (jeg er lejet ind for at holde de to første kurser i Jotunheimen ;) )

Mere
11 år 1 måned siden #9844 af Rasmus-Andersen
Besvaret af Rasmus-Andersen på emne Bre kursus
Hey Fjeldabe :)
Tak for info. Havde ikke lige set at de havde fundet et andet sted. Nu kan jeg jo så passende spørge dig nu hvor du er underviser på kurset. Vil det være spild af tid at tage et sådant kursus hvis man nu tænker i forhold til Mont Blanc? Jeg havde planer om dette kursus og så evt. kurset i isklatring niveau 1 og 2 til vinter.
Hvad er nemmest når man skal til Fjærland, er det i egen bil og så sejle til Bergen eller oslo og så videre derfra eller er det med fly og så i bus?

Mvh Rasmus Andersen

• Fjeldabe
  • Gæst
  • Gæst
11 år 1 måned siden #9846 af Fjeldabe
Hej Rasmus

Nej det vil jeg ikke mene, flere har gået denne vej med det mål. Man lærer at færdes på is og sne, og om alpine fare - hvilket jo er meget relevant for en sommerbestigning av Mt. B.

Nu ved jeg ikke hvad niveau 1 og 2 isklatring indeholder, men umiddelbart vil jeg nok tro at et kursus i alpinklatring/fjellsport vil være mere brugbart. Norske alpinkurser forudsætter som regel at kursistene har bre-kompetance tilsvarende et NF-brekurs.

Du kan flyve til Sogndal, men derfra er det ikke super lett at komme med offentlig trans. til Fjærland.

Bil tager relativt lang tid, men er "lett".

Alternativt er jo et "privat kursus", som tilpassen dig - i et andet område. Det behøver ikke koste mere end de "åbne kurser".

Tid til at oprette siden: 0.159 sekunder