Aktiviteter på Kullen
- gummianden
-
Emne forfatter
- Bruger
-
Less
Mere
9 år 9 måneder siden #10785
af gummianden
Friluftsmenneske som deler sine oplevelser på: Opture - Oplevelser og rejseberetninger samt Canyoning - Danske beretnigner fra Europas kløfter
Aktiviteter på Kullen blev oprettet af gummianden
Hejsa folkens.
Kæresten og jeg planlægger en lille tur til Sydsverige så vi kan få oplevet Kullen/Kullaberg, der til trods for mange ture til Sverige altid har formået at undgå vores besøg.
Jeg kan se at der er masser af muligheder for aktiviteter som snorkling, udspring fra klippe, rappelling med mere, såfremt man har sit eget grej. Men er der nogen af Jer der kender til sider med en oversigt over hvor dette er muligt, eller er man bundet til at tage på de guidede ture for at opleve disse ting?
Og er der nogen der har erfaringer med andre aktiviteter på Kullen som er værd at tjekke ud nu vi er der?
På forhånd tak for hjælpen.
/Rasmus
Kæresten og jeg planlægger en lille tur til Sydsverige så vi kan få oplevet Kullen/Kullaberg, der til trods for mange ture til Sverige altid har formået at undgå vores besøg.
Jeg kan se at der er masser af muligheder for aktiviteter som snorkling, udspring fra klippe, rappelling med mere, såfremt man har sit eget grej. Men er der nogen af Jer der kender til sider med en oversigt over hvor dette er muligt, eller er man bundet til at tage på de guidede ture for at opleve disse ting?
Og er der nogen der har erfaringer med andre aktiviteter på Kullen som er værd at tjekke ud nu vi er der?
På forhånd tak for hjælpen.
/Rasmus
Friluftsmenneske som deler sine oplevelser på: Opture - Oplevelser og rejseberetninger samt Canyoning - Danske beretnigner fra Europas kløfter
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
9 år 9 måneder siden #10787
af NOB
Hilsen
Niels
”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll
Min blog om vandring og friluftsliv
Besvaret af NOB på emne Aktiviteter på Kullen
Hej
Klatring (findes en bog om ruter), Via Ferratta på nordsiden ved Kullamandens dør (skal selv sættes op, men der findes bolte i klippen), selve døren er ofte brugt til rappelling og travers. Derudover gode vandreture, geocaching, orientering, trailløb og faktisk kan du udforske en lille grotte også på nordsiden ved Josefines Lyst.
Klatring (findes en bog om ruter), Via Ferratta på nordsiden ved Kullamandens dør (skal selv sættes op, men der findes bolte i klippen), selve døren er ofte brugt til rappelling og travers. Derudover gode vandreture, geocaching, orientering, trailløb og faktisk kan du udforske en lille grotte også på nordsiden ved Josefines Lyst.
Hilsen
Niels
”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll
Min blog om vandring og friluftsliv
Følgende bruger(e) sagde tak: gummianden
9 år 9 måneder siden #10788
af LarsM
Besvaret af LarsM på emne Aktiviteter på Kullen
De allerfleste gange, jeg har været på Kullen, har det været for at klatre. Der har vi altid klaret os selv, så jeg har ingen erfaring med brug af guider. Guidebogen med klatreruter er fra 1999 og trænger til en ajourføring. Jeg er ikke sikker på, om den er udsolgt fra forlaget. Da boltning af klatreruter i princippet altid har været forbudt på Kullen (d.v.s. man er nødt til at sikre selv med kiler og friends), holder guidebogen lidt lav profil med at fortælle, hvilke ruter der alligevel er boltet. Nogle steder bruges en omskrivning som "velsikret", men andre steder kan der godt stå velsikret, uden at det betyder boltet. En online guide findes på
rockclimbing.dk/wiki/index.php/Forside
Den er mere ajour end bogen, og her kan der også downloades en app til brug med eller uden netforbindelse. Brug hellere den i stedet for bogen.
Hvis du har brug for det lokale guidebureau, kan du se på
kullabergsguiderna.se/
men der har du måske allerede kigget.
rockclimbing.dk/wiki/index.php/Forside
Den er mere ajour end bogen, og her kan der også downloades en app til brug med eller uden netforbindelse. Brug hellere den i stedet for bogen.
Hvis du har brug for det lokale guidebureau, kan du se på
kullabergsguiderna.se/
men der har du måske allerede kigget.
Følgende bruger(e) sagde tak: gummianden
- Fjeldabe
-
- Gæst
-
9 år 9 måneder siden #10789
af Fjeldabe
Besvaret af Fjeldabe på emne Aktiviteter på Kullen
Jeg har bare selv været på Kullen for at klatre eller spille golf, men har ofte set folk i kajak og folk på det der GPS skattejakt.
Som Lars skriver findes der førerværker over klatringen.
Som Lars skriver findes der førerværker over klatringen.
- gummianden
-
Emne forfatter
- Bruger
-
9 år 9 måneder siden #10802
af gummianden
Besvaret af gummianden på emne Aktiviteter på Kullen
Tak for svarene drenge. Vi springer nok klatringen over denne gang, det lader jo ikke til at der mangler ting at give sig til deroppe.
Tid til at oprette siden: 0.205 sekunder
-
-
- Forsikning/redn...
- Hej, Vi skal gå 7 dage på Kungsleden...
-
-
-
- Fjällräven Kajk...
- Jeg har en Fjällräven Kajka 100 -...
-
-
-
- Kursus i vinter...
- Hvis I ikke har fundet fælleskørsel og...
-
-
-
- Turtråd til vin...
- Perfekt! Tak, Krabbe!
-
-
-
- Kommer senere
- Hej Vi er 2 som skal deltage på...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333