Adventure race og trial running

Mere
9 år 9 måneder siden #10792 af kaliffen
Hej derude.
jeg håber i nyder sommeren derude, som jeg eksempelvis i 27 hvor jeg var hjemløs i en uges tid og var da en smugle træt af det, for jeg skulle på arbejde i Herning selvom vi var flyttet til nordjylland (Hobro). Men skidt pyt, jeg tog min sovepose, trangia og rygsæk og så sov jeg da bare i de omkringliggende shelters i den uge. Det endte da med at blive en virkelig god oplevelse, også specielt pga. det gode vejr. men også fordi jeg fik overvundet den barriere som jeg havde for at ove alene ude i skoven. Nogle ville måske grine lidt af det, men det har jeg ærligttalt aldrig været særlig tryg ved at skulle gøre.

nå nok om det.
Jeg ville spørge ud i æteren om der er nogle som har nogle erfaringer om adventure race og/eller trail running races? det er noget jeg godt kunne finde på at begive mig i kast med også fordi jeg er ved at nå den lidt mere udholdende alder. så jeg synes det kunne være spændene at prøve.

kender i løb der er gode at begynde med?
hjemmesider jeg kan finde inspiration og læring på?
bud på særligt udstyr man evt. bør invistere i?

kom frisk.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 9 måneder siden #10798 af SebastianAndersen
Jeg har løbet en del trail running før. Noget som jeg også gerne vil bruge mere tid på igen, efter jeg har løbet Københavns Halvmarathon i september. Træningen er noget anderledes i forhold til hinanden.

Trail løb er utrolig fedt! Noget som du nok ligeså godt kan investere i med det samme, hvis du vil ud på de helt små stier, eller lige ud i terrænet, er nok terrænløbs sko. De er mere hårdføre end normale løbesko og har normalt en mere grov sål, som kan tage fat.
Mange løber også med løberygsække, men det kommer mest an på, hvor langt man vil og kan løbe. Jeg gør det selv, da jeg er ude på længere distancer. Jeg har en Camelbak, mærke et eller andet.

Der findes mange forskellige løb. Tjek blandt andet:
www.salomontrailtour.dk/ som arrangerer større trailløb rundt om i Danmark. Jeg har ikke selv løbet nogle af dem. Men det skulle være meget godt!
aktivtraening.dk/ er også en god hjemmeside, om generel træning, til løb og til tider også om terrænløb.

Det bare om at komme ud på sporet! ;)
Følgende bruger(e) sagde tak: kaliffen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.227 sekunder