Vandreadventure!.. Skal vi starte en klub? :)

Mere
9 år 5 måneder siden - 9 år 5 måneder siden #12351 af Sheldorin
Hej med jer alle,

Jeg har altid elsket at lade mine fødder bringe mig frem i verden, og lykken er endnu større ved udfordringer og med rygsækken på ryggen.

Som ung dreng sad jeg trofast og fulgte programmerne om Eco Challenge på Discovery Channel, jeg har læst diverse bøger og altid næret en stor nysgerighed til dette univers. Jeg er i dag ikke den store atlet, men til gengæld elsker jeg stadig at vandre og have rygsækken på ryggen. Jeg ville ønske der var flere konkurrencer med medaljer og hele molevitten hvor det er hensigten at der skal vandres med sit hjem på ryggen. Og måske med mindre forhindringer undervejs, men ikke voldsomme, så de fleste kan deltage. Ture der varer over flere dage, hvor det handler om konkurrence, hvor det at komme først er målet. Med inspiration fra adventure race, hvor det vil være de basale færdigheder der skal bruges som cykling, kano/kajak men hvor fokus langt overvejende ligger på vandring og navigationen. Et hold på 3-4 som samlet skal gennemfører, for at det tæller, hvor den tidsmæssige længe af "løbet" og distancerne vil tage på fysikken og psyken.

Lyder det interessant, så står jeg klar til at hører fra jer, og måske vi kunne aftale noget sammen og få gang i nogle events og skabe noget fokus på, at man godt kan have fede adventure løb, men hvor distancerne og oppakning indbyder til vandring og diciplinerne simple så de er for de fleste.

Lad mig hører jeres meninger og lad mig meget gerne hører fra nogle som er friske på at prøve at skyde noget i gang :)

Jeg er selv fra sjælland, nærmere bestemt Holbæk, og håber derfor specielt for nemheds skyld at finde nogle herfra sjælland, men er bestemt også interesseret i kontakt til jer fra resten af det danske rige, da vi helst skal have bredt det godt ud :)

De beste hilsner
Rasmus

Sidste redigering: 9 år 5 måneder siden ved Sheldorin.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 5 måneder siden #12353 af Sheldorin
Hvis der er folk der er friske på at lave noget sammen, finde nogle events og ikke mindst være med til at udvikle nogle fede adventure events, ja så kan vi selvfølgelig lave en klub herinde. Lad mig hører fra jer :)

• Marlon
  • Gæst
  • Gæst
9 år 5 måneder siden #12373 af Marlon
Besvaret af Marlon på emne Vandreadventure!.. Skal vi starte en klub? :)
Der er 3 årlige events på Møn af den basale, men udfordrende slags, både individuelt samt gruppevis:

100 km på 24 timer: den 22. marts 2014
kajakhotelmoenbroen.com/2013/11/14/100-km-pa-24-timer-pa-land/

Adventure race Møns Klint: ved ikke lige hvad datoen bliver for 2014 endnu.
www.moensklint.dk/geocentermoensklintdk/...nture-race-2013.aspx

Open Møn Marathon:
kajakhotelmoenbroen.com/open-mon-marathon-2014/

Mere
9 år 5 måneder siden #12374 af Sheldorin
Hej Marlon,

Mange tak for dit input, jeg synes dog at de løb jeg har set indtil videre er meget korte, og måske indbyder mere til løb frem for trek. Jeg ville gerne over i nogle løb som varer over flere dage (helst 3+) og bliver et såkaldt ekspeditionsløb hvor alt er på ryggen, også mad og kogegrej og hvor distancerne bliver en del større, således at løb bliver et overkill, men hvor trekking er en vigtig diciplin. Dertil faser med cykel, kano, kajak som afveksling og nogle passager med udfordringer som små vandpassager eller lignende, samt nogle der skal sætte teamet i fokus, bike and run, træstub der skal transporteres osv. Det skal være et løb for alle der tør at lægge sig ud med større distancer og evner at navigere over store afstande, og finde checkpoints undervejs. Det skal altså ikke være teknisk kunnen og mod der skal være i fokus som med klatring og svømmedicipliner osv., men distance, tid og udmattelse. Bare det at skulle tage beslutning om hvorvidt man skal sove en smule eller fortsætte, det gør straks løbet mere strategisk (efter min mening) ;)

Og skulle der være nogle derude der kender til sådanne løb, så sig endelig til, for så vil jeg meget gerne høre det :)

Mere
9 år 5 måneder siden #12375 af Søgaard
Fjällräven Classic er et sådan løb, hvor man enten kan deltage alene eller i hold. Er man et hold, kan man dele grej og dermed mindske vægten, men så er der også nogle regler for, hvor lang tid der må være mellem de enkelte holddeltagere ved målgang i Abisko.
Jeg mistede i år min makker ved Kebnekaise efter de første 18 km. Så var det bare at tage hans del af grejet, mens han blev fløjet tilbage til Nikkaloukta.
Jeg mener i øvrigt, at der er et virkelig hardcore adventure løb i Sydamerika, hvor der ikke kun konkurreres i løbet men også forinden om overhovedet at få plads. Det hedder patagonian expedition race, ser jeg nu

Vh Søgaard

Mere
9 år 5 måneder siden #12376 af Milho
Her på siden får vi et afsnit omhandlende "Ultimate hiking" og adventure løb osv.
Det er en gruppe som vi ikke har haft så meget om.

Vh Christian

Tid til at oprette siden: 0.224 sekunder