Hvordan har du udnyttet det fine vejr?

Mere
8 år 7 måneder siden #17493 af Gurli
Man fatter ikke at det er november! Det må have været den flotteste 1. november i mands minde.
Vejret var lige til en kajaktur fra Karrebæksminde til Svinø. Turen startede i tæt tåge, men vi skulle jo følge kysten og pludselig brændte solen igennem og tågen forsvandt.
Har andre været ude, denne herlige efterårsdag? - hvor og hvordan?

Gurli.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ennamaria

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Fjeldabe
  • Gæst
  • Gæst
8 år 7 måneder siden #17501 af Fjeldabe
Besvaret af Fjeldabe på emne Hvordan har du udnyttet det fine vejr?

gurli skrev: Det må have været den flotteste 1. november i mands minde.

Det kommer vel an på hvordan man ser på det, temperaturer som springer loftet fra alle tidligere målinger, og ekstrem vær... Her har vi haft varme og nedbør som aldri har været registeret større på denne tid.

Det er selvfølgelig hyggelig når man er ute i det gode vejr, men klimaendringene som forsager dette "gode" vejr er - i mine øjne - skremmende. Ville nok foretrække en god "gammeldags" kold og sur efterårsdag, frem for det planeten, med vores medvirken, disker opp med nu.
Vi som er glade for naturen og planeten, bør måske tænke lidt ekstra over vores påvirkning af klima og miljø på sådan dage...?

Mere
8 år 7 måneder siden #17506 af CachTiger
I Sønderjylland var vejret dejligt. 10-15 grader og til tider lidt sol.
Jeg tog med mindstemanden (Anton på 11) en tur til Soldaterskoven for at sove i telt. På grund af de mange mørke timer der skulle fordrives var der god tid til at lave mad og side ved bålet. Vi startede ud med at forsøge os med rygning af laks på trangia. Det blev en succes og vi fik snobrød til. Herefter stod den på svensk pølseret på italiensk og til sidst fik vi pirogger med mars/æblefyld og flødeskum til. Mætte og veltilfredse kravlede vi i soveposerne omkring kl. 21.30 hvor den stod på højtlæsning. Vi nød den lune nat og søndag stod den på geocaching inden vi kørte hjem.

Og ja. Vi nød det lune vejr uden dårlig samvittighed. Jeg cykler på arbejde, drikker vand fra hanen, køber årstidens frugt og grønt, bruger ikke nogen form for kemi i haven, osv, osv. Men hvad pokker nytter det når milioner af mennesker i f.eks. USA og Kina sviner i et omfang som blev de betalt for det.

Med venlig hilsen
Jannie
Følgende bruger(e) sagde tak: Ennamaria, Gurli

Mere
8 år 7 måneder siden #17515 af NOB
Jeg snuppede 3 dage og 100 km på Hallandsleden. Jeg manglede stykket fra Varberg til Kungsbacka, som også er en del af E1 fjernvandreruten og Nordsøstien. Næste gang kan jeg så starte i Gøteborg og gå øst på for at fortsætte af E1 og Vildmarksleden mod Hindås.

Hilsen
Niels

”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll

Min blog om vandring og friluftsliv

Mere
8 år 7 måneder siden #17517 af Georas
Og jeg snuppede en herlig lørdagsløbetur i skoven, i shorts og t-shirt, og det er vist første gang jeg har løbet med så lidt tøj i november...

De bedste hilsner
Rasmus

Mere
8 år 7 måneder siden #17520 af Milho
Jeg faldt og slog knæet af led under løb :dry:
Det gjorde jeg også på vores fjeldtur, men måtte sande at det kunne gås væk. Så jeg tog en rask 17 km. tur i Bidstrupskovene om søndagen, der var vejret nu også meget godt..

Vh Christian

Tid til at oprette siden: 0.221 sekunder