- Modtagne Tak: 35
Ny naturapp
- okj
-
Emne forfatter
- Gæst
-
9 år 6 måneder siden - 9 år 6 måneder siden #11743
af okj
Ny naturapp blev oprettet af okj
Sad og så So ein Ding på DR2 hvor de anmeldte en app lavet af Danmarks Naturfredningsforening.
Den hedder Naturguide, jeg har lige lavet en 5 minutters test og den der ud til at være OK til at give orientering om interessante steder.
Fangede ikke om den findes til alle gængse styresystemer men den findes i hvert fald til Android, så mon ikke der også er en til æbletosserne.
Der er efterhånden en del apps der er gode at have med ud:
Jeg har lige nu installeret følgende friluftsrelevante apps:
Naturguide
Naturbasen, lavet af folkene bag hjemmesiden www.fugleognatur.dk .
Svampguiden. Svensk guide til bestemmelse af svampe.
Shelter, kortbaseret fortegnelse over shelters og lejrpladser.
Lejrpladser, ca samme funktion som shelter.
Strandklar. Kan bl a finde strandnr hvis man er i nærheden af vand så evt hjælp nemt kan finde det præcise sted.
112, en app der ringer efter hjælp og samtidig sender din præcise position ud fra telefonens GPS.
Og så selvfølgelig diverse apps med kort og navigation.
Andre apps man skal have med ud?
Den hedder Naturguide, jeg har lige lavet en 5 minutters test og den der ud til at være OK til at give orientering om interessante steder.
Fangede ikke om den findes til alle gængse styresystemer men den findes i hvert fald til Android, så mon ikke der også er en til æbletosserne.
Der er efterhånden en del apps der er gode at have med ud:
Jeg har lige nu installeret følgende friluftsrelevante apps:
Naturguide
Naturbasen, lavet af folkene bag hjemmesiden www.fugleognatur.dk .
Svampguiden. Svensk guide til bestemmelse af svampe.
Shelter, kortbaseret fortegnelse over shelters og lejrpladser.
Lejrpladser, ca samme funktion som shelter.
Strandklar. Kan bl a finde strandnr hvis man er i nærheden af vand så evt hjælp nemt kan finde det præcise sted.
112, en app der ringer efter hjælp og samtidig sender din præcise position ud fra telefonens GPS.
Og så selvfølgelig diverse apps med kort og navigation.
Andre apps man skal have med ud?
Sidste redigering: 9 år 6 måneder siden ved okj.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
9 år 6 måneder siden #11744
af tohmahawk
Besvaret af tohmahawk på emne Ny naturapp
der er også lavet apps til nationalparkerne så man kan finde diverse interessante steder undervejs..
9 år 6 måneder siden #11755
af Martin9
Besvaret af Martin9 på emne Ny naturapp
Jeg har også disse apps (til android)/ web sider
- Scandinavian trails scandinaviantrails.com/ - Syntes umiddelbart det er mange små ruter der er beskrevet.
- Historisk Atlas historiskatlas.dk/ - Her kan man så se om der skulle være nogle spændene historiske stede på eller nær ens rute. Går ud fra at den løbende opdateres.
- 1001 fortællinger om DK www.kulturarv.dk/1001fortaellinger/ - historie(r) og nogle ruter m.m.
/Martin
- Scandinavian trails scandinaviantrails.com/ - Syntes umiddelbart det er mange små ruter der er beskrevet.
- Historisk Atlas historiskatlas.dk/ - Her kan man så se om der skulle være nogle spændene historiske stede på eller nær ens rute. Går ud fra at den løbende opdateres.
- 1001 fortællinger om DK www.kulturarv.dk/1001fortaellinger/ - historie(r) og nogle ruter m.m.
/Martin
Følgende bruger(e) sagde tak: Georas
- SebastianAndersen
-
- Bruger
-
Less
Mere
- Modtagne Tak: 134
9 år 6 måneder siden #11761
af SebastianAndersen
Besvaret af SebastianAndersen på emne Ny naturapp
Fed tråd! 
Jeg har STFs app samt ut.no's app. Har også en der hedder Viltappen. En svensk app om de forskellige svenske dyr.

Jeg har STFs app samt ut.no's app. Har også en der hedder Viltappen. En svensk app om de forskellige svenske dyr.
Tid til at oprette siden: 0.246 sekunder
-
-
- Forsikning/redn...
- Hej, Vi skal gå 7 dage på Kungsleden...
-
-
-
- Fjällräven Kajk...
- Jeg har en Fjällräven Kajka 100 -...
-
-
-
- Kursus i vinter...
- Hvis I ikke har fundet fælleskørsel og...
-
-
-
- Turtråd til vin...
- Perfekt! Tak, Krabbe!
-
-
-
- Kommer senere
- Hej Vi er 2 som skal deltage på...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333