App til tlf.

Mere
9 år 1 måned siden - 9 år 1 måned siden #14687 af Flügge
App til tlf. blev oprettet af Flügge
Hej alle, Jeg er er ny på forumet. Så hvis emnet har været fremme før, så beklager jeg. Men her fundet en fed app til mobilen.

my.viewranger.com/user/home

Har lige prøvet den på en lille gåtur i nabolaget, og må indrømme. Den er sku ok.

Nåå ja, iøvrigt. Jeg hedder Jan, folk kalder mig Flügge - da det er mit mellemnavn - . Jeg elsker at være i naturen, om det er kano, vandre eller andet. Bare det at komme ud, det er en stor del at mit liv.. Har bl.a. været på vildmarktur,14 dage i Rogen. Samt på div. Kanoture med en god ven, i Sverige. Håber på mange godt stunder her på forumet, og ikke mindst i Naturen.

Sidste redigering: 9 år 1 måned siden ved Flügge.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 1 måned siden #14689 af Søgaard
Besvaret af Søgaard på emne App til tlf.
Velkommen til Flügge (Jan)

Vi håber, at du bliver hængende her en rum tid. Det gør de fleste; nogle er oftere på end andre, men Outsite er, hvad man gør det til. Nogle spørger om et eller andet, andre som dig lige nu deler nogle gode erfaringer. Og så er der jo den vinkel, at du kan komme på fællesture - eller på årets træf allerede næste weekend.

Jeg selv benytter også Viewranger. Jeg har købt (del) kort til forskellige områder, og det smarte er så, at kortene kan bruges offlinie. Super produkt.

Vh Thomas, redaktionen

Vh Søgaard

Mere
9 år 1 måned siden #14703 af been
Besvaret af been på emne App til tlf.
Enig i at viewranger er en fed app, lige pt. tester jeg et alternativ der hedder maaloo outdoor, der bl.a. også fungerer på Windows Phone, den ser rigtig spændende ud og er billig.

• Bnyboe
  • Bruger
  • Bruger
  • Man ka' da vel altid finde plads til en dåsebajer i oppakningen...
Mere
8 år 7 måneder siden - 8 år 7 måneder siden #17272 af Bnyboe
Besvaret af Bnyboe på emne App til tlf.
Som sådan ser app'en ud til at have gode muligheder. Men at udviklerne tager penge for at tilkøbe kortdata (her tænker jeg specielt på kort 25), som de ikke selv har udviklet, og iøvrigt er frit tilgæneligt fra Geodatastyrelsens hjemmeside ( download.kortforsyningen.dk/ ) finder jeg forkasteligt. Jeg er heller ikke sikker på at den holder juridisk. Jeg har intet imod at betale for en god app, hvis udviklerne spiller med åbne kort, men her føler jeg mig ført bag lyset.

Alternativt har jeg set lidt på app'en BackCountry Navigator der er lidt i samme stil og også ser fornuftig ud. App'en kan anvede open street map, open cycle map og en række andre open source kortdata. Det ser ud til at udviklerne arbejder på at gøre det muligt at anvende egne kortdata, men det er i skrivende stund stadig på beta-level. Jeg arbejder pt. på at anvende denne app med data fra kortforsyningen, men er ikke kommet så langt med projektet. Se evt. www.outsite.org/index.php/kunena/naviger...y-navigator-kortdata

\bjørn

\bjørn
Sidste redigering: 8 år 7 måneder siden ved Bnyboe.

Tid til at oprette siden: 0.256 sekunder