Tierra Gorni

Mere
11 år 3 måneder siden - 11 år 3 måneder siden #1226 af Kris
Tierra Gorni blev oprettet af Kris
Hej

Jeg skal til at udskifte min gamle GoreTex-skaljakke og ville lige høre om jeres erfarring vdr Tierra Gorni.

Jeg skal have en jakke, som skal bruges til hverdag, men også til rygsækvandring og andet lign. friluftsliv.

Jeg skal kunne stole på vandtætheden, men da jeg også sveder meget, skal åndbarheden være i top.

Jeg er brændt lidt varm på Tierra Gorni, men kender ikke mærket så godt, så jeg ville loge høre om der er nogle der har efrarringer med dette mærke.

Hvis der er nogle der har et bedre forslag til en lign. jakke så kom endelig (Tierra Gorni koster 3200).

Alternativt kan jeg se, at jeg kan få en Arc'teryx Men's Beta AR Jacket til kr. 2800. Nogle erfarringer her ?

PS: Jeg ved der er en masse indlæg i det gamle forum vdr. skaljakker, men det har jeg jo ikke adgang til.

Mvh: Kris

Sidste redigering: 11 år 3 måneder siden ved Kris.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Quest
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 måneder siden #1227 af Quest
Besvaret af Quest på emne Sv: Tierra Gorni
Har aldrig hørt nogen der bare har prøvet på at sammenligne Tierra brandet med Arc'teryx. Skynd dig med at købe den Arc'teryx inden den er udsolgt. Den er lidt kort, lavet til klatreseler, og tung men kvaliteten og finish er i top. Samt en rigtig god reklamations-/byttepolitik ikke mindst.

• Quest
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 måneder siden #1228 af Quest
Har selv en Arc'teryx Theta jakke, men den er også for tung til andet end den hårde vinter.
Vil anbefale en lettere jakke til tur :)

Mere
11 år 3 måneder siden #1229 af Kris
Besvaret af Kris på emne Sv: Tierra Gorni

Quest skrev: Har aldrig hørt nogen der bare har prøvet på at sammenligne Tierra brandet med Arc'teryx.

Det lyder som om du ikke kan lide Tierra? Har du nogle specifikke erfarringer med dem ?

Når jeg står med Tierra-jakken kan jeg umiddelbart ikke se store forskelle, ud over at Tierra har udluftning og ikke har vandafvisende lynlås (hvilket jeg tror er et plus, da de ofte går i stykker, eller er det bare på de billige mærker?).

Mvh: Kris

• Quest
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 måneder siden - 11 år 3 måneder siden #1230 af Quest
Har ikke noget imod Tierra overhovedet. Arc'teryx er nogle af verdens mest innovative. Og derfor koster de også. Det er Tierra jo ikke, så 3200,- er noget i overkanten, for noget der ikke har alle detaljer. Rigtigt at lynlåsen kan nedbrydes ved rigtig megen brug. Har fået min skiftet en gang på den tidligere Theta model, men den nye har en stærkere "vandtæt" type lynlås. Den nye Theta er for øvrigt ikke at sammenligne med den gamle, hvilket viser en stor udvikling af et enkelt produkt. Den burde egentlig hedde noget andet :)

Syningerne, tjek dem i forhold til. De er sandsynligvis meget finere op Beta jakken en på Gorni. Det er de små - og mange - detaljer der gør forskellen.
Sidste redigering: 11 år 3 måneder siden ved Quest.

• Quest
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 måneder siden - 11 år 3 måneder siden #1231 af Quest
Hovedsagen er at du har en god mavefornemmelse og er glad.
Skulle jeg vælge mellem et produkt (næsten uanset hvilket) op imod Arc'teryx med samme features, vægt, prisklasse ville jeg nok ikke tvivle på at købe Arc'teryx.

Har intet ønske om at fremstå som en reklamesøjle for noget produkt. Vi køber også en historie som vi kan lide :unsure:
Min næste jakke bliver nok ikke en Arc'teryx, for god kvalitet kan købes billigere, men en 3-lags UltraLight en af slagsen.
Sidste redigering: 11 år 3 måneder siden ved Quest.

Tid til at oprette siden: 0.239 sekunder