Tierra Gorni

Mere
11 år 3 måneder siden #1232 af Outdoor Rødovre
Besvaret af Outdoor Rødovre på emne Sv: Tierra Gorni
Jeg vil give Quest ret så langt, som at Arcteryx nok er bedre finnish end Tierra. Men jeg synes Beta jakken er et forkert valg, hvis du både vil bruge den til hverdag og rygsækvandring. Den er for kort. Theta er helt bestemt et langt bedre valg.

Theta er jo lidt tung, men så vidt jeg husker er Gorni også en meget kraftig skaljakke, så det kan vel nok gå.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Quest
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 måneder siden - 11 år 3 måneder siden #1234 af Quest
Besvaret af Quest på emne Sv: Tierra Gorni

Outdoor Rødovre skrev: Jeg vil give Quest ret så langt, som at Arcteryx nok er bedre finnish end Tierra. Men jeg synes Beta jakken er et forkert valg, hvis du både vil bruge den til hverdag og rygsækvandring. Den er for kort.

Vil også foretrække en længere Jakke end Beta. Den skal sidde rigtig godt for ikke at glide op over maven i yderpositioner.
Sidste redigering: 11 år 3 måneder siden ved Quest.

Mere
11 år 3 måneder siden #1237 af morten
Besvaret af morten på emne Sv: Tierra Gorni
Det gamle Outsite pånær albums eksisterer stadig.

Efter aftale med Ljunggren kan det gamle Outsite tilgås på:
dafnie.dk/outsite

Morten
Hjemmeside med friluftsblog og turbeskrivelser.
Seneste aktiviteter:
Efterårstur til Perstorp
Efterårstur til Raslången

Mere
11 år 3 måneder siden - 11 år 3 måneder siden #1275 af Kris
Besvaret af Kris på emne Sv: Tierra Gorni
Foreløbig tak for svar.

Min vurdering er at nok er Arc'teryx sikkert bedre end Tierra, men den model jeg kan få til de samme penge er ikke bedre. Her sammenligner jeg Tierra's topmodel med Arc'teryx's "bundmodel".

Hvad med Bergans Luster ?

Kender ikke Bergans membran og har tidligere konkluderet at det SKAL være GoreTEX, men er der nogle der her erfarringer med begge typer ?

Eller Haglöfs Spitz II ?
Mvh: Kris

Sidste redigering: 11 år 3 måneder siden ved Kris.

Mere
11 år 3 måneder siden - 11 år 3 måneder siden #1283 af ulyng
Besvaret af ulyng på emne Sv: Tierra Gorni
jeg havde en arc' beta ar i den forrige gtx-membran. skrev på det gamle outsite om mine oplevelser med den - det var iø min anden arc'-jakke og begge var ringe oplevelser, sry.
du kunne søge på utsidan.se for at se hvad de siger om tierra. mener at der er også er utilfredshed med det produkt. har ikke haft gode oplevelser med nogen af de goretex-jakker jeg har haft. men tilgengæld er garantien hos arc og goretex god.
dafnie.dk/outsite/index.php?name=PNphpBB...ic&t=3105&highlight=

Sidste redigering: 11 år 3 måneder siden ved ulyng.

Mere
11 år 2 måneder siden #1759 af Torben Ibsen
Besvaret af Torben Ibsen på emne Tierra Gorni
Nu er jeg mere fisker end vandre, så det er ud fra denne erfaring jeg svarer.
Jeg har siden 2000 haft en Tierra goretex jakke i en kort model der bruges over et par vaders. Den har modstået silende regn i både Norge og Danmark i dagevis uden at jeg er blevet det mindste våd og selv om den efterhånden er så falmet af brug at den ligner "noget der er løgn" er det stadig den jakke jeg bruger mest her efter 12 år. Jakken er en 2 lags goretex mel et løst for af en form for nylon og den eneste ulempe ved den, er at den kan blive noget tung når det regner i længere tid, da jeg ikke har været særlig god til at give den noget nikwax.

Tid til at oprette siden: 0.237 sekunder