- Modtagne Tak: 210
G1000 vs. de nye?
11 år 5 måneder siden #1541
af NOB
Hilsen
Niels
”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll
Min blog om vandring og friluftsliv
Besvaret af NOB på emne Sv: G1000 vs. de nye?
Granted. Det lød selvmodsigende. Jeg kryber til korset, jeg har ejet tøj i G1000, så jeg er ikke helt blank på området.
Softshell er dagture og til skibrug, det hører ikke hjemme hos en vandrer, det er for tungt og fylder for meget. En windshirt a'la en løbejakke/anorak er meget mere fleksibel, som yderlag, da du bare tager lag på inden under eller skaljakken uden på.
Til de ekstrem aktiviter der nævnes ville jeg bruge en skaljakke gerne i en proshell, med mindre det er hurtig op og ned, så ville jeg vælge en active shell.
Softshell er dagture og til skibrug, det hører ikke hjemme hos en vandrer, det er for tungt og fylder for meget. En windshirt a'la en løbejakke/anorak er meget mere fleksibel, som yderlag, da du bare tager lag på inden under eller skaljakken uden på.
Til de ekstrem aktiviter der nævnes ville jeg bruge en skaljakke gerne i en proshell, med mindre det er hurtig op og ned, så ville jeg vælge en active shell.
Hilsen
Niels
”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll
Følgende bruger(e) sagde tak: pro2type
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Udstyrs-Nørden
-
- Bruger
-
Less
Mere
- Modtagne Tak: 0
11 år 5 måneder siden #1542
af Udstyrs-Nørden
Besvaret af Udstyrs-Nørden på emne Sv: G1000 vs. de nye?
"Softshell hører ikke til hos vandrer" Hvad er det for en bemærkning ?
Nå vi snakker vægt er det ikke alle vandre der er så vægtfanatiske, men vil hellere have noget som beskytter dem mod Elementerne.
Hvis du vandre i Bjerge kan vejret skifte hurtigt og temperaturen kan variere kraftigt. Og derved ville jeg og mange af mine kollegarer hellere have softshell jakke med og en tynd regnjakke end en stor Skaljakke.
Og til det med de ekstreme siturationer ville en bomulds annorak være fed til krydsning af englands isen eller andet da det ikke regner der og du hellere vil have åndbarheden.
eller en Windstopper softshell til Isklatring og en Dunjakke når du sikre.
Nå vi snakker vægt er det ikke alle vandre der er så vægtfanatiske, men vil hellere have noget som beskytter dem mod Elementerne.
Hvis du vandre i Bjerge kan vejret skifte hurtigt og temperaturen kan variere kraftigt. Og derved ville jeg og mange af mine kollegarer hellere have softshell jakke med og en tynd regnjakke end en stor Skaljakke.
Og til det med de ekstreme siturationer ville en bomulds annorak være fed til krydsning af englands isen eller andet da det ikke regner der og du hellere vil have åndbarheden.
eller en Windstopper softshell til Isklatring og en Dunjakke når du sikre.
11 år 5 måneder siden #1543
af NOB
Hilsen
Niels
Besvaret af NOB på emne Sv: G1000 vs. de nye?
Det er min holdning, vi behøver ikke være enige 
Du kan få en windshirt, en dunjakke og en skaljakke, der sammenlagt vejer og fylder det samme, som en typisk Softshell jakke med eller uden windstopper membran.
Men hey er du til Softshells, så alt magt til dig!

Du kan få en windshirt, en dunjakke og en skaljakke, der sammenlagt vejer og fylder det samme, som en typisk Softshell jakke med eller uden windstopper membran.
Men hey er du til Softshells, så alt magt til dig!
Hilsen
Niels
11 år 5 måneder siden #1544
af Terje
Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
Besvaret af Terje på emne Sv: G1000 vs. de nye?
Hvis jeg skulle ud at vandre, ville jeg tage min Haglöfs Intense Løbeanorak uden på en kortærmet uldundertrøje,
putte en tynd uldsweather (330 gram) i rygsækken
og putte min goretexjakke ovenpå.
Jeg vandrede mine første fjeldture i bomuldsanorakker, og havde det fint.
Men i langvarig regn blir de temmelig våde
putte en tynd uldsweather (330 gram) i rygsækken
og putte min goretexjakke ovenpå.
Jeg vandrede mine første fjeldture i bomuldsanorakker, og havde det fint.
Men i langvarig regn blir de temmelig våde

Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
- ChristianBach
-
Emne forfatter
- Bruger
-
Less
Mere
- Modtagne Tak: 0
11 år 5 måneder siden #1545
af ChristianBach
Besvaret af ChristianBach på emne Sv: G1000 vs. de nye?
Ja, det er ganske tydeligt at folk har forskellige tilgange til hvad deres tøj skal kunne!
Personligt ligger anvendelighed, holbarhed og åndbarhed over vægt for mit eget vedkommende. Det er klart at vægt er interessant og vigtigt, men når det parameter får for meget fokus kan det vel ofte gå ud over holdbarheden!? Derudover er der mange der gennem årene har nydt naturen med en del vægt på og så kan det vel også bidrage til styrkeprøven! 
G1000 lyder til at være holdbart og anvendeligt, men hvis man skulle have et sæt tøj til hele året skulle det måske være en Proshell og en Windstopper jakke + passende bukser alt efter forholdene? Minimalisme ifht. garderobebeholdning går jeg også op i, så hvad vil være smartest her? Der er ingen tvivl om at alle de store mærker bruger Proshell/... og windstopper...så er G1000 ren nostalgi? (kender godt deres eco-shell)

G1000 lyder til at være holdbart og anvendeligt, men hvis man skulle have et sæt tøj til hele året skulle det måske være en Proshell og en Windstopper jakke + passende bukser alt efter forholdene? Minimalisme ifht. garderobebeholdning går jeg også op i, så hvad vil være smartest her? Der er ingen tvivl om at alle de store mærker bruger Proshell/... og windstopper...så er G1000 ren nostalgi? (kender godt deres eco-shell)
11 år 5 måneder siden #1550
af FedePede
Besvaret af FedePede på emne Sv: G1000 vs. de nye?
Jeg glæder mig til at høre mere fra dig besøg hos Terra Nova

Tid til at oprette siden: 0.261 sekunder
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333