- Modtagne Tak: 188
Vandrestøvler
Jeg selv benytter Hanwags Grünten med et par Sole såler, men må hellere undersøge markedet i god tid
Vh Søgaard
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
min kompis der havde goretex støvler, som gik sønder på tur, købte Grünten til ture højt nord. han har, lige som jeg, også tørre fødder. hvorfor vil du skifte??Søgaard skrev: Haglöfs har nogle støvlen Grym , som er lette og har fået fine anmærkninger for et par år siden. Findes også med højt skaft . Har nogle af jer Outsitere erfaringer med den støvle?
Jeg selv benytter Hanwags Grünten med et par Sole såler, men må hellere undersøge markedet i god tid

Jeg hældte vandet ud, tog sålerne ud og vred dem. Tog et par tørre sokker på og efter 3-4 timer så var de tørre igen. Så jeg synes de tørre hurtigt. Dem jeg har er den nyere model med Air Active, hvor der sket udluftning for hvert skridt man tager, og det virker synes jeg.
Gummistøvlerne Tretorn Sarek blev også nævnt tidligere, de fremstilles stadig og jeg har set dem hvert år i 'felten'. De er stadig meget populært fodtøj hos broderfolket

mvh Lars
I dag fik jeg set lidt flere af støvlerne irl.
Jeg havde min franske kammerat bosiddende i Geneva og storforbruger af vandrestøvler med. Vi var i Spejdersport og Friluftland (Århus).
Han fik næsten talt mig væk fra de høj skaftet støvler og fået mig til at fokusere mere på vægten. (Ved godt han vandre i Alperne og tilbagelægger flere højdemeter end i Norge og NZ)
Giver de høje skafter i feks Lowa Mega Camp, væsentlig bedre støtte end feks Meindl Island ?
Hvordan har Meindl Island pro mfs det med vand indvendig ? går det ud over form og støtte ?
Af de støvler jeg har set på indtil videre, tiltaler Hanwag Yukon mig

Aoraki skrev: Hvordan har Meindl Island pro mfs det med vand indvendig ? går det ud over form og støtte ?
Som jeg skrev tidligere så har jeg et par gange fået fyldt mine Island med vand under vad, og efter tømning, vride sålerne og tørre sokker på, så er de tørre efter 3-4 timers vandring.
Derudover så tager jeg sålerne ud og fylder støvlerne med lunkent sæbevand for at rense membranen for salt, så åndbarheden bevares. Derefter lader jeg dem stå en halv times tid i en ny gang vand tilsat lidt Rodalon for at fjerne dårlig lugt. Til sidst skylles med et par gange rent vand. Sålerne får samme tur.
Det gør jeg efter hver tur. Det tager de bestemt ingen skade af. Tværtimod, så er det den anbefalede pleje. Til sidst lidt skosværte og en gang G-Max conditioner plus en gang silikonespray på gummikanten, og de er som nye

mvh Lars
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333