Vandrestøvler

Mere
11 år 2 måneder siden #3454 af LHL
Besvaret af LHL på emne Vandrestøvler
Da jeg skrev at jeg et par gange havde fået fyldt mine Island med vand under vad, så lad mig lige præcisere at det bestemt ikke er fordi de er utætte. De holder pænt vand ude, sålænge det ikke går over støvlekanten :)

Den ene gang trådte jeg forkert under vad/stengang og jokkede ned mellem 2 sten i vand til knæet, og den anden gang var vadet så dybt at vandet rendte over mine vadeposer, og både vadeposer og støvler blev fyldt med vand.

mvh Lars

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 måneder siden #3455 af trold
Besvaret af trold på emne Vandrestøvler
Hvis du har adgang til strøm så tag en lille hårtørrer med. Den kan tørrre såler og støvler på 10 min.

Trold ;)

Mere
11 år 2 måneder siden #3511 af Aoraki
Besvaret af Aoraki på emne Vandrestøvler
Lars, jeg havde læst det med tørretiden og tak for vedligeholdelses vejledningen :) , men det var mere om den der MFS teknologi udvider sig og begynder at klemme fødderne når der er kommet vand i støvlerne ?

Vil gerne høre om jeres erfaring med højden på støvlerne ? Giver de høje støvler (24-27 cm) væsentlig bedre støtte end eks Meindl Island ? Jeg overvejer at gå på kompromis for at spare 100g pr støvle.

Mere
11 år 2 måneder siden #3513 af trold
Besvaret af trold på emne Vandrestøvler
Har aldrig oplevet at MFS formen har ændret sig når den først har form efter dine fødder. Heller ikke i våd tilstand. Tror ikke du kan mærke forskel på 100 gram når vi taler om støvler a la Meindl Island.

Trold ;)

Mere
11 år 2 måneder siden #3515 af Asar
Besvaret af Asar på emne Vandrestøvler
MFS er memory foam lige som i madrasser. Det tager form efter din fod, af den varme din fod afgiver og giver dermed DIN fod præcis den støtte, den har brug for. Det er da virkeligt ikke værd at spare 100g på, efter min mening.
Island pro MFS er de bedste støvler jeg nogensinde har haft. Da jeg har "problemfødder" siger det ikke så lidt :)

• Quest
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden - 11 år 2 måneder siden #3516 af Quest
Besvaret af Quest på emne Vandrestøvler
Har et par ECCO Track The Ultimate som en del der har været inde og springe i grønt tøj vil kunne nikke genkendende til. De fleste jeg kender der har været udsendt til Balkan har talt varmt for dem. De var ret populære, da de var lette, nærmest en løbestøvle udviklet i samarbejde med frømandskorpset. Da jeg fik dem fulgte der vedligeholdelses-råd med. De anbefalede at man, når man skulle tørre GTX støvlerne (bedst når vejret var koldt og man brugte fibersovepose), tog en plastikpose på fødderne og tog støvlerne med i soveposen når der skulle soves. Det var ikke så ubehageligt som det lyder og det virkede. Varme fødder var i hvert fald sikret. Det er bare ikke så let at vende sig i soveposen grundet støvlesålernes friktion. Varmen fra fødderne tørrede støvlen og soveposen lod det meste vanddamp passere. Har ikke prøvet det med mine Meindl "Performance" som skulle være den militære glatlæder udgave af "Island".
Ps har ikke selv været i hæren, men kunne bedst lide at pleje at par glatlæderstøvler end nubuck.
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved Quest.

Tid til at oprette siden: 0.238 sekunder