- Modtagne Tak: 153
Vandrestøvler
11 år 2 måneder siden #3518
af LHL
Det var så lidt
Jeg har på fornemmelsen at mange glemmer at skylle GTX støvler indvendig, og derfor opleves de hurtigt som meget lidt åndbare fordi membranen er stoppet af salt.
MFS (Memory Foam System) er skum som er formbart i varm tilstand. Det giver derfor en perfekt pasform. De fleste Meindl MFS støvler har det skaftet, men nogle i hele støvlen f.eks Vacuum. Den første gang man tager støvlen på så kan den virke lidt løs efter 10-15 minutter, men der er fordi MFS er blevet varmet af din fod og nu har formet sig efter din ankel. En efterspænding af snørerne og du har en perfekt pasform og støtte. Efterfølgende er efterspænding sjældent nødvendigt. MFS er helt upåvirket af om det er vådt eller ej. Det suger ikke vand.
Jeg har kun lidt erfaring med støvler højere end Meindl Island. Jeg synes ikke de giver bedre støtte. Sålænge støvlen er over anklen, så giver den ankel støtte. Hvor langt op på benet den går yderligere synes jeg ikke giver bedre ankelstøtte. Fordelen ved den yderligere længde på skaftet er at man kan gå tørskoet i dybere vand og man har bedre beskyttelse af skinnebenet i lavt tæt krat. Om det så er den ekstra vægt og pris værd, ja det afhænger af hvad man primært skal bruge støvlerne til.
mvh Lars
Besvaret af LHL på emne Vandrestøvler
Aoraki skrev: Lars, jeg havde læst det med tørretiden og tak for vedligeholdelses vejledningen
, men det var mere om den der MFS teknologi udvider sig og begynder at klemme fødderne når der er kommet vand i støvlerne ?
Vil gerne høre om jeres erfaring med højden på støvlerne ? Giver de høje støvler (24-27 cm) væsentlig bedre støtte end eks Meindl Island ? Jeg overvejer at gå på kompromis for at spare 100g pr støvle.
Det var så lidt

MFS (Memory Foam System) er skum som er formbart i varm tilstand. Det giver derfor en perfekt pasform. De fleste Meindl MFS støvler har det skaftet, men nogle i hele støvlen f.eks Vacuum. Den første gang man tager støvlen på så kan den virke lidt løs efter 10-15 minutter, men der er fordi MFS er blevet varmet af din fod og nu har formet sig efter din ankel. En efterspænding af snørerne og du har en perfekt pasform og støtte. Efterfølgende er efterspænding sjældent nødvendigt. MFS er helt upåvirket af om det er vådt eller ej. Det suger ikke vand.
Jeg har kun lidt erfaring med støvler højere end Meindl Island. Jeg synes ikke de giver bedre støtte. Sålænge støvlen er over anklen, så giver den ankel støtte. Hvor langt op på benet den går yderligere synes jeg ikke giver bedre ankelstøtte. Fordelen ved den yderligere længde på skaftet er at man kan gå tørskoet i dybere vand og man har bedre beskyttelse af skinnebenet i lavt tæt krat. Om det så er den ekstra vægt og pris værd, ja det afhænger af hvad man primært skal bruge støvlerne til.
mvh Lars
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Tid til at oprette siden: 0.251 sekunder
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333