hvis du skulle anbefale et par vandrestøvler...?

Mere
10 år 9 måneder siden #8432 af Udstyrs-Nørden
Jeg ville anbefale Meindl Borneo som er en ren læder støvler.

VH
Peter

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Marlon
  • Gæst
  • Gæst
10 år 9 måneder siden #8433 af Marlon
Jeg er også på Meindl Borneo holdet.

Mere
10 år 9 måneder siden #8437 af Skogstroll
Jeg har adskillige par støvler - og bruger dem bl.a. dagligt på arbejde i skoven.
Hvis jeg skulle anbefale et par læderstøvler til mine fødder så skulle de være Lowa Baffin.

Mine fødder synes ikke om Haglöfs Solid Lite. De fungerede fint i et par måneder på arbejde, men da jeg havde dem med i blokmark gjorde det ondt. Det er som om hægterne trykker direkte ned i forfoden. Det virker nærmest som om at der kun er gore-tex membran mellem fod og hægte.

Det er hvad mine fødder ville anbefale dine fødder

Spejdersport fører i øvrigt nogle fantastiske inlægssåler

Mere
10 år 9 måneder siden #8439 af Patty
Jeg har lige anskaffet mig et par Hanwag Grünten. Det er jo ikke blevet til noget seriøs vandring her i vinteren, men på mindre ture uden oppakning har de (som forventeligt) fungeret fortræffeligt. Lækker sål og fantastisk pasform; til MIN fod.

Men valget faldt også på den model, fordi jeg er blevet ret skuffet over de goretex-støvler jeg har prøvet. Jeg er simpelthen druknet i dem. Så denne gang skulle de bare være en læder-støvle.

Mere
10 år 9 måneder siden #8488 af SHN
Jeg takker for de gode indlæg.

I må nu ikke tro at jeg er så grøn at jeg ikke kender princippet om at skoen skal passe til MIN fod :) Ville bare gerne høre om mærker I har erfaringer med. Jeg vil helt sikkert prøve at stikke foden i nogle af de støvler I anbefalinger.

Hvis jeg skulle komme nærmere ind på hvad jeg skulle bruge støvlerne til så skulle det være med let oppakning (+/- 15 kg) og primært på dansk grund.
Jeg vil dog også gerne høre hvad I anbefaler til norske og grønlandske fjelde (og lignende) hvor jeg har vandret en del og ønsker at komme igen (til det har jeg haft et par gore-tex The North Face støvler som jeg ikke var helt tilfredse med).

:)

Mere
10 år 9 måneder siden #8499 af kaliffen
Om Ecco er et fy ord ved jeg ikke noget om, men de omtalte Ecco Xpedition støvler der tidligere er omtalt er jeg også voldsomt glade for. de er ret høje i skaftet og måske lidt varme når vi når til sommer. men her i vinterhalvåret har de været fantastiske.
dog føles de ikke varmere end at jeg tror jeg vil bruge dem også i selvom temperaturen stiger over 10 grader.

shopeu.ecco.com/dk/da/ecco/xpedition-ii_466866/466876?navId=280

de er ikke i den billige ende og jeg har aldrig haft andre vandrestøvler, men jeg har ikke et sekund fortrudt de 1600 som jeg gav for dem.

Tid til at oprette siden: 0.171 sekunder