Patagonia M10 hardshell jakke?

Mere
10 år 6 måneder siden #8843 af Hammelstrup
Hejsa,

er der nogle der har noget godt / skidt at sige om denne hardshell?

Er blevet ret lun på den. Især at den ikke fylder mere. Dog er prisen lidt pebret synes jeg, så vil gerne være noget mere sikker i mit køb.

Måske jeg bare har svært ved at forstå, at en så tynd jakke kan være både vind og vandtæt.
Den virker for mig som den rigtige at købe, da den fylder så lidt pakket sammen. Hvis den virkelig er så god som jeg har fået fortalt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 5 måneder siden #8867 af Hammelstrup
Ikke?

Hvad så med nogle tilsvarende gode hardshell jakker der er værd at anbefale? :)

Mere
10 år 5 måneder siden #8873 af Mads
Besvaret af Mads på emne Patagonia M10 hardshell jakke?
Har aldrig hørt noget dårligt om deres M10-jakke, selvom jeg egentlig ikke troede den blev produceret længere.

Det eneste man kan sige er, at den er meget minimalistisk, så hvis du er OK med kun at have 1 lomme, så er det jo bare om at slå til. Derudover kan man forestille sig at tyndhed også påvirker holdbarhed.

Hvis du køber den, så kom endelig med en anmeldelse når du har prøvet den :-)

Mere
10 år 5 måneder siden #8875 af stokrenden
Alle ultralette jakker har en forholdsvis dårlig holdbarhed. De er ikke beregnet til hverdagsbrug, eller som vindtrøje man går hundredevis af kilometer med med en tung rygsæk på ryggen. De er kun beregnet til at tage på under en regnbyge. Så hvis den kun skal bruges som regnjakke, er den et udemærket valg, ellers skal vi nok lidt op i vægt for at få noget med større holdbarhed.

b

Mere
10 år 5 måneder siden - 10 år 5 måneder siden #8877 af Terje
Besvaret af Terje på emne Patagonia M10 hardshell jakke?

stokrenden skrev: Alle ultralette jakker har en forholdsvis dårlig holdbarhed. De er ikke beregnet til hverdagsbrug, eller som vindtrøje man går hundredevis af kilometer med med en tung rygsæk på ryggen.

Har du noget materiale, test e.l. der beviser det??

Du kan købe et tungt telt, hvis yderstof vil mørne og revne efter få år, og du kan købe et dyrt telt, som med lettere og tyndere stof har langt højere holdbarhed.

Det samme gælder jakker.

Stoffets tykkelse er ikke afgørende. Det er stoffets materiale og vævning. Med samme kvalitet og vævning vil det tykkere stof være mere slidstærkt.

Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
Sidste redigering: 10 år 5 måneder siden ved Terje.

Mere
10 år 5 måneder siden #8878 af stokrenden

Terje skrev:

stokrenden skrev: Alle ultralette jakker har en forholdsvis dårlig holdbarhed. De er ikke beregnet til hverdagsbrug, eller som vindtrøje man går hundredevis af kilometer med med en tung rygsæk på ryggen.

Har du noget materiale, test e.l. der beviser det??

Du kan købe et tungt telt, hvis yderstof vil mørne og revne efter få år, og du kan købe et dyrt telt, som med lettere og tyndere stof har langt højere holdbarhed.

Det samme gælder jakker.

Stoffets tykkelse er ikke afgørende. Det er stoffets materiale og vævning. Med samme kvalitet og vævning vil det tykkere stof være mere slidstærkt.

Jeg er selv på letvægtsvognen, så det skal ikke ses som et angreb på de lette jakker. Selv med nye vævningsmetoder skal man bare være klar over at en 15-denier jakke som m10 nok ikke holder lige så lang tid som ens gamle "tunge" 80-denier proshell. Man kan sagtens bruge en ultralet jakke til hverdag, eller med en tung rygsæk. Man skal bare ikke blive overrasket hvis levetiden er væsentlig kortere.

b

Tid til at oprette siden: 0.250 sekunder