Patagonia M10 hardshell jakke?

Mere
10 år 5 måneder siden #8880 af Mads
Besvaret af Mads på emne Patagonia M10 hardshell jakke?
Det er på ingen måde videnskabeligt, men denne test indikerer hvad stokrenden også er inde på - nemlig at tynde, lette jakker ofte er mindre holdbare:

www.outdoorgearlab.com/Hardshell-Jacket-Reviews

Man kan ikke argumentere mod at højteknologiske nye materialer ofte er lettere end for 20 år siden, men mange af de meget lette jakker er jo ikke beregnet til hårdt brug - hvorfor du også ofte ser at de er forstærket på udsatte steder (skulder, hofte).

Norrøna siger det samme om deres produkter - de letteste jakker anbefaler de ikke til lange, tunge vandreture :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 5 måneder siden #8881 af Hammelstrup

Mads skrev: Har aldrig hørt noget dårligt om deres M10-jakke, selvom jeg egentlig ikke troede den blev produceret længere.

Det er en helt ny 2013 udgave der er kommet. Jeg ved så ikke om det også er nyt materiale og såen. Men mon ikke der er noget nyt over den.

- Det var da godt jeg spurgte så. Den er i første omgang tænkt til at være skaljakken på vandreture med rygsækken. Selvfølgelig vil den også være praktisk til hvis vejret er tvivlsomt herhjemme. Men primært til ture med rygsækken i Sverige. Og dertil vil den altså være et skidt valg?

Hvilken skaljakke skal jeg så gå efter? Som ikke koster en 5 kilo? Denne koster 2.400 hvilket i mine øjne er rigtig mange penge til jakke i forvejen.

Mere
10 år 5 måneder siden #8882 af stokrenden
Du kan læse de her 3 tråde for at få idéer, der er selvfølgelig kommet et par nye jakker på markedet, men der er alligevel et par nyttige råd:

outsite.org/index.php/forum/ultra-light/...-you-go?limitstart=0

outsite.org/index.php/kunena/beklaedning...gnjakke?limitstart=0

outsite.org/index.php/kunena/beklaedning...arsbrug?limitstart=0

b
Følgende bruger(e) sagde tak: Hammelstrup

Mere
10 år 5 måneder siden #8883 af Mads
Besvaret af Mads på emne Patagonia M10 hardshell jakke?
Du kan jo lige lure på hvad Patagonia selv siger om jakken:

vimeo.com/45922352#

Deres egne ord er, at den er lavet til 'emergency rain' og 'alpine trips'. (står der også på deres website)

Du må i sidste ende gøre op med dig selv hvad der er vigtigst for dig.
Skal den være rigtig let? Så synes jeg du skal give den en chance - den er jo strippet for alle detaljer (1 lomme, 2 snørrer), og den opfylder dit krav omkring at den skal kunne pakkes ned hurtigt og småt i din rygsæk. Til gengæld er holdbarheden formentlig lav i forhold til tungere og mere solide shells

Hard shells are efter min egen opfattelse det produkt der bliver brugt mest tid på at vælge (måske sammen med telte), fordi det er så centralt for en god tur at have den rigtige jakke, og som du selv er inde på, er de også skidedyre. I sidste ende må du gøre op med dig selv hvilken jakke du bedst selv kan lide, hvilken jakke der passer til dine behov, prisleje, og hvilken jakke du synes du ser mest kick-ass ud i ;-)

Mere
10 år 5 måneder siden #8886 af Terje
Besvaret af Terje på emne Patagonia M10 hardshell jakke?
Når Patagonia anbefaler den både til "alpin" indsats og klippeklatring, er jakken såmænd holdbar nok. Jo, måske holder den kun 4-5 år, hvor en kraftigere ville holde 8.

Det er dejligt med tøj og gear, der ikke fylder noget pakket sammen. Jakken kan ligge i en sidelomme e.l.

Men er der for få detaljer?? (= grunden til den lave vægt) Du kan komme til at mangle udluftsningsmuligheder, når der ikke er pit-zipps og fuld lynlås forrest.

Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/

Mere
10 år 5 måneder siden #8889 af Hammelstrup
Puha, det er ikke nemt det her da! :)

Jeg har det egentlig ok med at den kun har en brystlomme, hvilket er den lomme man også propper den ind i, når man pakker den væk. Jeg bruger altid mine lommer på bukserne. Aldrig i jakken i forvejen. Det skal dog også lige siges at jeg ikke har tænkt på nogle regnbukser af nogen art, da jeg bare plejer at gå videre i mine Fjällräven bukser. Men måske man også burde tænke i regn/skalbukser - eller hvordan gør I der?

Men nu nævner I udluftningen i jakken, og det ved jeg da ikke helt om jeg kommer til at savne. Det kunne jo sagtens tænke.. Hmm.

Hvad mener du, Terje, når du siger "fuld lynlås forrest"?

Hvis den holder en 4- 5 år, er det også helt fint med mig! Til den tid er der sikkert kommet noget nyt og sjovt man kan udforske :)

- Ellers har jeg via de links der er blevet postet, kigget igennem, og fundet frem til disse to: ?
De ser dog ud til at fylde en del mere.

Pinguin Laser - 2-lags skaljakke
spejdergear.dk/shop/pinguin-laser-2-lags-3185p.html

Montane Atomic Stretch Jacket
www.friluftslageret.dk/Product.aspx?PId=1197682&PIdx=4

Tid til at oprette siden: 0.242 sekunder