- Modtagne Tak: 84
Nybegynder til vandring, søger bla. støvler
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- stokrenden
-
- Bruger
-
- Modtagne Tak: 226
LarsM skrev: Jeg må indrømme, at jeg aldrig rigtigt har forstået ideen med goretex i fodtøj - i modsætning til jakker og den slags. Membranen kan kun holde vand ude, indtil den er revnet eller slidt i stykker. Hvis du bruger dine støvler bare nogenlunde hårdt, varer det nok ikke så længe. Et par læderstøvler kan gøres utroligt vandafvisende alt efter, hvad du smører dem med, og det bliver ved med at virke, selv om støvlerne bliver slidt. Selv om du evt. køber støvler med goretex, slipper du alligevel ikke for at imprægnere dem, da støvlernes materiale udefra og ind til goretex-membranen ellers vil blive gennemblødt, når det er vådt, og så virker membranen ikke efter hensigten.
En løsning kunne være at bruge lette og hurtigttørrende , men ikke vandtætte støvler/sko. Suppleret med vandtætte sokker til regnvejrsdagene.
www.sealskinz.com/UK/socks
b
Angående støvlevald,- gør dig den tjeneste at opsøge en af de større grejbutikker. Prøv der alle de støvler du kan, og lad de bedste vinde.
Trold

- Outdoor Rødovre
-
- Bruger
-
Derfor skal du først og fremmest vælge den støvle, som sidder bedst på foden, og derefter kigge på om den har præcist de tekniske specifikationer, som du synes er helt rigtige. Hvis den scorer lavt på stivhedsgrad, vægt eller slidstyrke, så kan det alligevel godt være det bedste valg, fordi den passer foden godt.
Men det er klart at der skal være en vis styrke og fasthed, i støvlen, hvis den skal kunne bruges til telttur.
Som Trold siger: Prøv en masse forskellige støvler, der teknisk set er velegnede, og vælg den som passer dig bedst. Og vær forberedt på at det tager laaaang tid.
Jeg fik det råd af ekspedienten, at støvlen skulle sidde som en sok, første gang man havde den på, Det gjorde denne, og den har tjent mig trofast i mange år nu.
Jeg har aldrig haft en støvle med membran, og jeg ser heller ingen grund til at vælge det næste gang, min fødder har det rigtig godt i rent læder, om det er sommer eller vinter, men man skal behandle støvlen godt, dvs. sørge for at rense og give fedt ofte, samt være varsom med tørring (ikke for varmt).

miljokemi.dk/outsite/index.php?name=PNph...6a1b60600227224bfa87
Hilsen
Niels
”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll
Min blog om vandring og friluftsliv
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333