- Modtagne Tak: 226
Erfaringer med Fjällräven Keb Jacket?
- stokrenden
-
- Bruger
-
www.cotswoldoutdoor.com/rab-mens-momentu...110329?id_colour=107
b
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
[/quote]
Det er faktisk ikke rigtigt... en traditionel/billig pu membran fungerer ved at suge væske fra din krop og afvente at du producere varme som så fordamper sveden igennem materialet ud på den anden side, dette fungerer ligegyldigt om overfladen er våd eller ej, det er nærmest meningen overfladen skal være/blive våd.
Event membranen har større huller i materialet og de påstår at sveden ikke fortættes på indesiden inden den skubbes ud på overfladen og det svarer vel til det folk og tests viser, at man ikke bliver ligeså våd på indersiden i en event som de andre (men den er måske heller ikke helt så vindtæt)...
Jeg kan ikke forstå hvorfor folk ikke i højere grad benytter regnslag/ponchos som er så løse/åbne at kropsvarme godt kan slippe ud men alligvel dækker krop og hoved for vand.. et godt regnslag vejer ikke ret meget mere end et rygsæk overtræk og de laves også fx af Tatonka så rygsækken kan være inde under regnslaget også
Mine erfaringer er helt i tråd med dette blogindlæg backpackinglightdk.blogspot.dk/2012_06_01_archive.html
Mht. regnslag er det jo oplagt at bruge. Fuldstændig lige som en paraply er genial i mange tilfælde, dog forudsætter både paraply og regnslag - IMO - at det ikke blæser for meget!
Har vi ikke alle bøvlet med et regnslag, som bliver ved med at blæse op over livet når det lufter tilstrækkeligt?
Evt. kan man kombinere paraply eller regnslag med et par regnbukser hvis det blæser meget, men jeg synes nu stadig at et regnslag kan være en kamp at holde styr på i god blæst....
Har du nogle tricks hertil?
Helt rigtigt - og derfor det er utroligt vigtigt jævnligt at forny overfladeimprægneringen så vandet "perler" på overfladen.Jens skrev: Jeg kan sagtens fostå, at du er træt af dårligt åndende hardshells - det er vi alle. Overvej alternativt at anskaffe en let og kraftigt åndbar vindjakke kombineret med en let og helt vandtæt regnjakke. Sidstnævnte behøver ikke at være ret åndbar, da åndbarhed i rigtigt regnvejr alligevel er lige meget (en jakke der er våd på overfladen kan selvfølgelig ikke ånde).
Jeg vil mene G-1000 er for tungt som skaljakke, da den ofte vil ligge i rygsækken. Jeg har selv en let skaljakke med Goretex Active Shell som jeg er fint tilfreds med.
Morten
Hjemmeside med friluftsblog og turbeskrivelser.
Seneste aktiviteter:
Efterårstur til Perstorp
Efterårstur til Raslången
Det regnslag jeg har har en rem mellem forside og bagside som du sætter mellem benene til at holde det ngl nede. Det er måske mere et valg om man vil være tør på overkroppen kontra sved fugtig på hele kroppen
PS når jeg skriver større huller i event membran mener jeg millioner af micro små huller
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333