Vandrestøvler blevet mindre? - eller anderledes!

Mere
10 år 8 måneder siden #11584 af rlarsen
Det kan godt være at der er flere producenter der laver sko og støvler op til str. 54 men der er meget svært at finde de størrelser i butikkerne.

Jeg bruger selv str 48-49 i alm. sko dvs. jeg skal op og bruge str. 49-50 i vandresko/støvler. hvorfor de alle er et til to nummere mindre ved jeg ikke men det er min erfaring.

Men for mig det kan også være lige meget fordi langt de fleste butikker både fysiske og på nettet har ikke sko større end str. 46-47

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 8 måneder siden #11585 af LHL

stokrenden skrev: Ja, og Meindl laver støvler op til størrelse 54 så de fleste skulle gerne være dækket ind.

Vær opmærksom på at Meindl støvler er lidt smalle i standard udgaven, men stort set alle deres modeller laves også i en lidt bredere udgave, Wide.

Jeg har helt almindelige fødder, og ingen problemer med bredden af almindelige sko og fodtøj, men mine Meindl Island støvler var jeg nødt til at have i Wide udgaven. Der passer de så til gengæld som støbt til foden.

Dette blot fordi Terje skrev om Borneo støvler der var for smalle, det er min erfaring at Meindl støvler som udgangspunkt skal være Wide udgaven, også selvom man ikke har specielt brede fødder.

mvh Lars

Mere
10 år 8 måneder siden #11587 af JensB
Som bruger af str. 47 kender jeg jo udmærket den problematik, som rlarsen skriver om! Oftest kan jeg godt få sko; men udvalget er minimalt. Hvis jeg havde brugt str. 48 ville det ofte have været umuligt!

Det er jo netop derfor, jeg med glæde konstaterer, at Hanwags laver støvler op til str. 52 (og Meindl som vi nu hører, op til str. 54). Så kan de da skaffes! Det kan da ikke være ligegyldigt! God viden at have!

Du er altid velkommen på min hjemmeside: www.jensesvandringer.dk

Til mine næste ture: jensesvandringer.dk/tamedpaatur.html

Tid til at oprette siden: 0.164 sekunder