Vinterjakke til hverdagsbrug i DK

Mere
10 år 5 måneder siden #12002 af Hammelstrup
Hej dig bag skærmen

Håber det er okay at slå et alm. hverdagspørgsmål op herinde. Hvad er en god vinterjakke, til hverdagsbrug i det kommende vinter-Danmark? :)

Jeg kigger på både Fjällräven (de dog noget dyre..) og Montane og lidt andet godt. Hvad bruger du? og hvis du skulle købe ny, hvad ville du gå efter?

God aften :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 5 måneder siden #12003 af tohmahawk
Hej, jeg synes der er mange gode jakker og typer men når alt kommer til alt synes jeg faktisk man får mest for pengene hos montane... en flux fx som både er rimelig vandskyende og godt varm. Jeg har haft en i et par sæsoner og været glad for den. Primaloft foret er varmt og det er lavet sådan at det ikke bulker sammen selvom den bliver våd. Den er også rimelig vandtæt og med hætte så alt i alt 9 ud af 10 til den fra mig.

Mere
10 år 5 måneder siden #12005 af Hammelstrup
De virker også meget lækre de Montane. Har lidt kig på denne Montane Resolute Smock . Den virker ret lækker. Spørgsmålet er bare om jeg ville blive træt af en anorak.

Mere
10 år 5 måneder siden #12006 af Terje
Sikkert rart med en foret jakke, som Tomahawk nævner.

Selv sværger jeg til Fjällrävenjakker, G-1000 bomuld/polyesterblandingen ånder godt, jeg køber jakken tilpas rummelig til at have undertrøje, skjorte og sweather/ fleece indenunder, og kan så tage af, hvis det bliver for varmt (lag-på-lag).

Jakkerne er dog ikke vandtætte, så ophold i vedvarende regn er vådt.

Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/

Mere
10 år 5 måneder siden #12007 af tohmahawk
Fjallraven er også lækre men til hverdagsbrug synes jeg det er lettere med en jakke fremfor flere lag. Resolute er for varm og træls at få af og på, den er til arktiske forhold eller mere end 10 grader frost. Det er selvfølgelig bare min mening

Mere
10 år 5 måneder siden #12008 af LHL
Besvaret af LHL på emne Vinterjakke til hverdagsbrug i DK
Til hverdag går jeg altid i skindjakke, halvlang model som dækker bagdelen.
Varmeforstærker med sweater og fleece efter behov. Hue og halstørklæde når det er rigtig koldt.

Vandtæt og åndbar - flere timers silende regn kan den dog ikke klare, men så taler vi vist heller ikke om hverdagsbrug.

mvh Lars

Tid til at oprette siden: 0.186 sekunder