Vinterjakke til hverdagsbrug i DK

Mere
10 år 6 måneder siden #12009 af Hammelstrup
Min primære jakke hjemme er også en Fjällräven, så derfor hælder jeg selvfølgelig meget til en Fjällräven vinterjakke. Men vil da lige lure markedet af, og se om der er andet spændende.

Tak tohmahawk, jeg var meget i tvivl om den ville være for varm. Det går ikk'! :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 6 måneder siden #12025 af SebastianAndersen
Jeg bruger Fjällrävens Yupik Parka. Varm og behagelig, kan bruges i et halvt århundrede endnu.
www.fjallraven.dk/yupik-parka

Masser af lommer til handsker og hue. Vandtæt og slidstærk. Den holder godt på varmen. Det er med sikkerhed den bedste hverdags vinterjakke jeg nogensinde har haft!
Den koster, ja, men den kan til gengæld også holde i mange mange år endnu! Kvaliteten er i top.

For tiden bruger jeg en RAB Microlight Alpine Jacket. Let, varm til forholdene for tiden og vandafvisende. Super god!

Mere
10 år 6 måneder siden #12026 af CHH
Besvaret af CHH på emne Vinterjakke til hverdagsbrug i DK

SebastianAndersen skrev: Jeg bruger Fjällrävens Yupik Parka. Varm og behagelig, kan bruges i et halvt århundrede endnu.
www.fjallraven.dk/yupik-parka

Masser af lommer til handsker og hue. Vandtæt og slidstærk. Den holder godt på varmen. Det er med sikkerhed den bedste hverdags vinterjakke jeg nogensinde har haft!
Den koster, ja, men den kan til gengæld også holde i mange mange år endnu! Kvaliteten er i top.

For tiden bruger jeg en RAB Microlight Alpine Jacket. Let, varm til forholdene for tiden og vandafvisende. Super god!

Jeg stod sidste år og skulle vælge i mellem Yupik Parka og en Barents Parka. ( www.fjallraven.dk/beklaedning/jakker/barents-parka )
Begge to er lækre jakker. Yupik er vidst end anelse varmere end Barents.
Jeg endte med at vælge Barents'en bl.a. på grund af at den er i G1000.

Mere
10 år 6 måneder siden #12028 af tohmahawk

SebastianAndersen skrev: For tiden bruger jeg en RAB Microlight Alpine Jacket. Let, varm til forholdene for tiden og vandafvisende. Super god!

Bemærk at dun i modsætning til fiber ikke bevarer isoleringsevnen når de er våde. Jeg synes også RAB'en mangler side justering af hætten. Prisen er ngl ens udover Montane'en tit er på tilbud til en lille 1000 kr seddel.

En parka alla Fjallravens eller Canada Goose kunne jeg aldrig bruge til noget som helst, den er simpelthen for stor og klodset og varm medmindre man bare sidder i en snedrive uden at skulle lave noget eller bevæge sig.

Mere
10 år 6 måneder siden #12029 af Peter U
Som mange andre er jeg også begejsteret for Fjällräven. Til hverdag bruger jeg denne: www.outnorth.dk/da-fjallraven/greenland-...rod_prod_grp-s1/1510

Det er jo forskellige, hvad folk søger i en hverdagsjakke. Jeg skal helst have en, der også er lidt "pæn", forstået på den måde, at jeg ikke kan møde på arbejde i de mere sporty vinterjakker. Denne jakke er ikke blandt de dyreste fra Fjällräven, men der er stadig et stykke ned til andre jakkemærker. Den formår at holde mig varm om vinteren, og på cykelturen til og fra arbejdet føler jeg, at jeg kan ånde. Det er sådan set de vigtigste ting for mig :) Giver du en update?

Mere
10 år 5 måneder siden #12030 af stokrenden
Personligt ville jeg være ved at dø af varme, hvis jeg skulle bruge nogle af de jakker der bliver foreslået som hverdagsjakker om vinteren medmindre vi når -15C. Jeg nøjes med en kortærmet uld t-shirt og en haglöfs softshell. Når man kun transporterer sig på cykel skal der stort set ingenting til før man har det varmt nok.

b

Tid til at oprette siden: 0.184 sekunder