Fjällräven Drev og Barent pro bukser

Mere
10 år 2 måneder siden #12775 af Timbermann
@aammat - Glemte at skrive, at der er i Klättermusen Gere er net bag lynlåsene, i udluftningen, så det kan formentlig beskytte for myg.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 2 måneder siden #12779 af mobilos
* Kræver de hyppig imprægnering med voks for at holde sig vand/vind afvisende..?
Efter hver vask, sådan cirka. Men du skal ikke regne med at de er vandafvisende, uanset hvor meget voks du giver dem.
De bliver bare våde i regnvejr som alle mulige andre bukser der har bomuld i sig.

Mere
10 år 2 måneder siden #12780 af Outdoor Rødovre
Ift voksning af G1000 - det er rigtigt at en tur i vaskemaskinen fjerner meget af voksen. Derfor kan man med fordel nøjes med at fjerne jord og skidt med en hårdt opvredet klud - og eller vaske bukserne så lidt som muligt. Der er også en stor miljøfordel i dette.

Den store fordel ved at imprægnere med Grønlandsvoks er at du kan imprægnere nogle områder meget og undlade at imprægnere andre områder. Det gør det muligt at lægge ekstra vandafvisende effekt på lårene, og holde knæhaserne og skridtet helt fri. Derved har du maks åndbarhed, hvor der er mest behov for det - og maks vandafvisende effekt hvor dette er relevant. Og den vandafvisende effekt er reel nok. Men i rigtigt regnvejr bliver stoffet vådt - ligesom alle andre bukser.

Hvis man genovervejer hvert gram man tager med på tur, er dette dog ikke altid en fordel. Den voks, man lægger ind i stoffet, øger naturligvis buksernes totalvægt. Måske med så meget som 10-12 gram

Udover det, så er det værd at huske på at Drev bukserne er delvis vandtætte - forstået på den måde at fronten og sædepartiet har vandtæt membran bagved G1000 stoffet.

Det gør dem også til et par væsentligt varmere bukser end Keb. Som jeg ser det, så vil en af disse to buksemodeller være uegnet til dit brug, på grund af den store forskel i isolering/åndbarhed på dem - men om det er Drev eller Keb, det kan du kun selv afgøre.

Mvh Ib, Outdoor Rødovre
Følgende bruger(e) sagde tak: Milho

• aammat
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
10 år 2 måneder siden #12786 af aammat
Besvaret af aammat på emne Fjällräven Drev og Barent pro bukser
Hvad angår DREV så er jeg komme frem til at det ikke bliver dem, netop grundet vandtætheden stammer fra en membran og da jeg tit sætter mig i fjeldet uden at tænke på om det er sten/fjeld eller lyngen med dens små "spidse" grene så ser jeg en membran som en upraktisk del af buksen.
Jeg søger som sådanne heller ikke en vandtæt buks, DREV lød bare umiddelbart som en spændende buks og da jeg ikke har brugt Fjällräven før så ville jeg gerne høre lidt om jeres erfaringer..

Så pt er jeg kommet frem til det bliver et par Barent pro og et par Keb, så må jeg se hvordan klare de komne vandre/fiske/jagt ture i år..

Hvad angår voksning så giver stoffet valget begrænsningerne da Fjällräven ikke anbefaler man bruger voks på strecthpaneler, men jeg tro nu alligevel det bliver sjovt at forsøge sig med voks.. Tiltrækker de voksbehandlet områder egentlig mere støv/snavs end de ike behandlet områder..?

Tid til at oprette siden: 0.152 sekunder