Støvler med gore tex

• Kaj
  • Emne forfatter
  • Bruger
  • Bruger
  • Bjerge skal ses og opleves
Mere
7 år 5 måneder siden #25429 af Kaj
Støvler med gore tex blev oprettet af Kaj
Hej...jeg har længe brugt tunge, stive støvler, som har fungeret til fint i bjergene....Hanwag Tetra wide, uden gore tex

Nu skal vi på en tur, hvor der faktisk er en sti, og tørt det meste af tiden. Ville prøve at få lette, luftige støvler, og fik anbefalet Merrell Moab mid, som skulle være fine til turen. Men, så snart jeg fik fødderne ned i støvlerne kunne jeg mærke den var gal...jamen, det meste af støvlen er jo mesh...????...så så jeg det lille gore tex mærke....aaargh, jamen, med foden nede i en plasticpose, så fungerer meshen da ikke..!!!!

Nu har jeg - med en stoppenål - lavet flere tusinde huller, for at se om det hjælper....kun højre støvle indtil videre...så vil jeg teste og se, om det føles bedre. ... Virker det ikke, må jeg finde nye støvler....
Har andre haft lignende oplevelse, eller er det simpelthen bare en dårlig støvle ?? :unsure:

Venlig hilsen
Kaj

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Pihlen
  • Moderator
  • Moderator
  • Næste tur: Sommertur til Lapland, efterårstur til Norge.
Mere
7 år 5 måneder siden #25430 af Pihlen
Besvaret af Pihlen på emne Støvler med gore tex
Hej Kaj

Den har jeg ikke hørt før, at prikke huller i sin nye støvles membran.. :woohoo:

Men jeg kan sangens følge dig. Gore-tex, eller generelt membraner i sko, er varme at gå i når det er tørt og lunt i vejret. Især om sommeren!
Jeg skifter gerne sokker midt på dagen, hvis jeg går i en membran støvle om sommeren.

Optimalt er det ikke, men hvem har lige 3 par støvler til hver sin årstid.. B)

Hvis det er en sti du skal gå på, kan du jo prøve med et par lette løbe sko eller vandresko.

Mvh. Brian
Følgende bruger(e) sagde tak: Kaj

• Kaj
  • Emne forfatter
  • Bruger
  • Bruger
Mere
7 år 5 måneder siden #25431 af Kaj
Besvaret af Kaj på emne Støvler med gore tex
Ja, utraditionelt, men, når jeg ikke har brug for den vandtætte del....men, mere går efter den luftige fordel, den skulle have, så tog jeg lige den radikale løsning.....så må tiden vise, om det virker eller ej.
Jeg vil helst gå i støvler, da jeg gerne vil have ankelstøtten. Man kan sagtens bruge vandresko, ex, La Sportiva Wildcat, eller lignende....

Venlig hilsen
Kaj

• Kaj
  • Emne forfatter
  • Bruger
  • Bruger
Mere
7 år 4 måneder siden #25437 af Kaj
Besvaret af Kaj på emne Støvler med gore tex
Har lige haft fødderne i et par nye Hanwag....og, de er købt...livet er for kort til dårligt fodtøj... ;)

Kunststof dur bare ikke....fødderne koger jo i sådan noget plastikaffald... :angry:

Venlig hilsen
Kaj

Mere
7 år 3 måneder siden #25689 af Nora
Besvaret af Nora på emne Støvler med gore tex
Hej. La Sportiva er meget gode til varmt vejr. Gode ​​såler!

Tid til at oprette siden: 0.190 sekunder