- Modtagne Tak: 0
Omforsåling af vandrestøvler
6 år 4 måneder siden #27747
af Nikolaj
Omforsåling af vandrestøvler blev oprettet af Nikolaj
Hej Outsite'ere
Jeg gik en tur i mine Meindl Island Pro denne weekend og efter 1 km faldt begge såler af - de var blevet helt porøse. Støvlerne er slet ikke slidt, men har bare stået 10 år på hylden med regelmæssig vedligeholdelse.
Men hvor får jeg omsålet dem og kan det betale sig? Friluftsland, hvor jeg købte støvlerne i sin tid, kan ikke hjælpe, da de ikke forhandler Meindl mere.
Hvad siger I ellers til levetiden på ca. 10-15 år, vel at mærke uden brug? Kan man forvente at alle vandrestøvler "smider" sålen efter en årrække år på hylden - erfaringer?
Hilsen
Nikolaj
Jeg gik en tur i mine Meindl Island Pro denne weekend og efter 1 km faldt begge såler af - de var blevet helt porøse. Støvlerne er slet ikke slidt, men har bare stået 10 år på hylden med regelmæssig vedligeholdelse.
Men hvor får jeg omsålet dem og kan det betale sig? Friluftsland, hvor jeg købte støvlerne i sin tid, kan ikke hjælpe, da de ikke forhandler Meindl mere.
Hvad siger I ellers til levetiden på ca. 10-15 år, vel at mærke uden brug? Kan man forvente at alle vandrestøvler "smider" sålen efter en årrække år på hylden - erfaringer?
Hilsen
Nikolaj
Bilag:
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
6 år 4 måneder siden #27754
af Gurli
Gurli.
Besvaret af Gurli på emne Omforsåling af vandrestøvler
Meindl har åbenbart ikke godt af at stå stille. Min datter var ud for det samme; et par Island Lady, der havde stået på hylden 5-6 år. Desværre var det på vej ind i fjeldet.
Gurli.
6 år 4 måneder siden #27764
af mobilos
Besvaret af mobilos på emne Omforsåling af vandrestøvler
Ja, det er desværre normalt. Salomon støvler gør det samme efter 10-15 år med moderat brug. Taler af erfaring.
- sandra1967
-
- Bruger
-
Less
Mere
- Modtagne Tak: 0
5 år 11 måneder siden #29474
af sandra1967
Besvaret af sandra1967 på emne Lova gør det samme
Hej
Jeg har et par Lova Lady GTX som er ca 18 år. har gået en del med dem de første år men så har de stået stille de sidste mange år. Nu har jeg det samme problem at begge sålerne løsnede sig sidste år. De er helt porøse.
har søgt på nettet og kan se at der er nogle skomagere der reklamerer med at de omforsåler vandrestøvler med bl.a. Vibram såler. Da jeg skal til Østrig om 3 måneder gør jeg forsøget da støvlerne ikke fejler noget men koster ca 2000 for et par nye.
Vil du høre udfaldet af mit projekt?
mvh
Sandra
Jeg har et par Lova Lady GTX som er ca 18 år. har gået en del med dem de første år men så har de stået stille de sidste mange år. Nu har jeg det samme problem at begge sålerne løsnede sig sidste år. De er helt porøse.
har søgt på nettet og kan se at der er nogle skomagere der reklamerer med at de omforsåler vandrestøvler med bl.a. Vibram såler. Da jeg skal til Østrig om 3 måneder gør jeg forsøget da støvlerne ikke fejler noget men koster ca 2000 for et par nye.
Vil du høre udfaldet af mit projekt?
mvh
Sandra
5 år 11 måneder siden #29535
af Nikolaj
Besvaret af Nikolaj på emne Lova gør det samme
Ja, det vil jeg meget gerne. Jeg har dog smidt mine ud, da jeg ikke kun finde nogen billig løsning.
Har du tænkt over, at membranen i sådanne støvler ikke holder for altid og det måske kun kan betale sig på støvler uden membran?
Hilsen
Nikolaj
Har du tænkt over, at membranen i sådanne støvler ikke holder for altid og det måske kun kan betale sig på støvler uden membran?
Hilsen
Nikolaj
- Fri, Luft og Liv
-
- Bruger
-
Less
Mere
- Modtagne Tak: 21
5 år 11 måneder siden #29543
af Fri, Luft og Liv
Besvaret af Fri, Luft og Liv på emne Omforsåling af vandrestøvler
Nogen måde man kan teste det forinden om der er tendens til det?
Tid til at oprette siden: 0.231 sekunder
-
-
- Fjällräven Kajk...
- Jeg har en Fjällräven Kajka 100 -...
-
-
-
- Kursus i vinter...
- Hvis I ikke har fundet fælleskørsel og...
-
-
-
- Turtråd til vin...
- Perfekt! Tak, Krabbe!
-
-
-
- Kommer senere
- Hej Vi er 2 som skal deltage på...
-
-
-
- Kursus i vinter...
- Jeg har stadig plads til én, måske to...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333