Skaljakke slidt igennem membranen – er 3 uger for tidligt?

Mere
6 år 2 dage siden - 6 år 2 dage siden #29510 af Allan
Hej outsitere

Jeg har netop opdaget at min 3-lags Goretex Proshell skaljakke er blevet ret slidt i den ene side, faktisk slidt helt gennem til yderstoffet… se vedhæftede billeder (højere opløsning her ).

Slitagen er foran til venstre på jakken, så det antyder vel at det er taskens hoftebælte som har været årsagen. Det er mystisk, da jeg ellers er "symmetrisk påklædt" når jeg er på tur.

Jakken han samlet været brugt i godt tre uger:
  • En lang uge til hverdags-brug i København, og det er ikke her den er blevet slidt
  • En uge på fjeldski med dagsturer, altså uden tung oppakning, men dog med hoftebælte på tasken
  • En uge på fjeldski fra hytte til hytte, hvor jeg havde tung oppakning (60 liters vandrerygsæk)

Jeg havde ventet mere af en Goretex Pro jakke til 3800 kr. Så mit sprøgsmål er: Er det noget jeg kan klage over (jakken er under to år gammel)?

Sidste redigering: 6 år 2 dage siden ved Allan. Begrundelse: Tilføjet link og ændret titlen til bedre at beskrive opslaget.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 1 dag siden #29520 af CachTiger
Jeg synes du skal klage. I det link du har vedhæftet står der netop at jakken er slidstærk.

Med venlig hilsen
Jannie

Mere
6 år 22 timer siden #29526 af CStuwitz
Jeg er enig. Jeg har en patagonia som jeg har haft i et par år nu. Den har været på ture med (for mig fuld) oppakning i sammenlagt en 3 uger. Med lettere oppakning utallige gange.

Min veninde har også en der har været over Indlandsisen med ErikB i storm og rusk og som man overhovedet heller ikke kan se er særligt brugt. Den er nok et år ældre end min.

Det eneste der kan godtgøre at det er din skyld er opbevaring af skarpe/hårde ting i lommen, hvis den har været under bæltet f.eks.

Christina Stuwitz

Mere
5 år 9 måneder siden - 5 år 9 måneder siden #30014 af Allan
Det tog en rum tid, men Eventyrsport fik Tierra til at accaptere, at det jakken var gået for hurtigt i stykker, selvom det er en slid-skade, som egentlig ikke er dækket af garantien.
De fik jakken tilsendt og reparerede den for mig (uden beregning, heller ikke for fragten, som Eventyrsport tog sig af).
Jeg har vedhæftet et billede af lapperne... reparationen er pænt udført.

Tak for jeres indlæg :)

Sidste redigering: 5 år 9 måneder siden ved Allan. Begrundelse: På grund af kraftig moiré (det underlige mønster i billedet), og billedet også uploadet i original opløsning, pakket ind i en ZIP-fil... for hvem det nu måtte have interesse.

Tid til at oprette siden: 0.222 sekunder