Bestigning af Sveriges højeste og sværeste fjelde

• Holck
  • Bruger
  • Bruger
  • Fjeldvandring, havkajak, kano, klatring, telemark, langrend m.m. Udd. havkajakinstruktør 1 i DGi samt kanoinstruktør i Kanosamrådet
Mere
10 år 11 måneder siden #4601 af Holck
Fedt projekt!

Rigtig fin gennemgang af de nordsvenske fjelde, et område som jeg stadig har tilgode at besøge.

Jeg er også bidt af bjerge, men som dig så bliver det sat lidt i bero når man bliver børneramt, så den har mest stået på fjeldvandring, ski og havkajak de seneste år.

God fornøjelse med projektet, skriv gerne en opdatering i tråden når der er nyt.

"Friluftsliv er det rike liv med enkle midler" Arne Næss, miljøfilosof
Følgende bruger(e) sagde tak: Georas

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 11 måneder siden #4661 af Georas
Stadig ingen der kender til bjergene Saitaris, Pierikpakte, Sarek stortop og -nordtop?:unsure:

De bedste hilsner
Rasmus

Mere
10 år 11 måneder siden #4667 af Georas
Jo, jeg har "Dette er Sarek", men det bliver man desværre ikke meget klogere af. Pierikpakte er kun beskrevet fra den sværeste side, om Sarek stortop står der at Bucht var førstebestiger, og Saitaris er slet ikke beskrevet.

Jeg har iøvrigt forsøgt at købe en bog med fotos af Claes Grundsten der hedder "Sarek och Kebnekaise", men den lader til at være udsolgt alle steder....

De bedste hilsner
Rasmus

• Naturbob
  • Gæst
  • Gæst
10 år 11 måneder siden #4677 af Naturbob
Mange af "de gode gamle" bøger af Grundsten og f.eks Tore Abramhamsson er udgået fra forlag, men de kan lånes på biblioteket.

Bestil dem over www.bibliotek.dk , og du har dem efter et par dage - der er ikke så mange der låner den type bøger.

Grunden til jeg nævnte Knivkammen var efter denne nye beretning:
www.sonoloco.com/lapland2012/2012i.html og efterfølgende kapitler......

Skønne billeder og sej gut - manden er nogle år over de 60 år.

• Kenn
  • Gæst
  • Gæst
10 år 11 måneder siden #4689 af Kenn
Ja...en af mine forbilleder ham Ingvar...herligt jeg stødte ind i ham på min første fjeldtur :)

Mere
10 år 11 måneder siden #4696 af Georas
Hej NaturBob

Et "tusind tak" fra mig til dig; super gode billeder fra Kaskasavagge og Pyramidepasset. Han virker som en rigtig bjergtrold ham Ingvar Loco... Jeg gad vidst om han er i familie med en vis Hr. Ljunggren? :P
Mange fjeldhilsner
Georas

De bedste hilsner
Rasmus

Tid til at oprette siden: 0.223 sekunder