Hvad er din yndlingsbog om friluftsliv?

• Quest
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
10 år 10 måneder siden #4964 af Quest
Besvaret af Quest på emne Hvad er din yndlingsbog om friluftsliv?

Georas skrev: "Touching the Void" af Joe Simpson. En bjergbestigning i Peru der går grueligt galt. Joe brækker adskillige knogler, hans kammerat Simon skærer et reb over så Joe falder i en gletscherspalte, og Joe kravler(!) i tre dage(!!!) tilbage til basecamp.

Den hedder "mellem is og intet" på dansk. Er selvfølgelig på listen :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• finnj
  • Gæst
  • Gæst
10 år 10 måneder siden #4969 af finnj
Besvaret af finnj på emne Hvad er din yndlingsbog om friluftsliv?
Peter Wessel Zapffe: Barske Glæder.

Mere
10 år 10 måneder siden #4977 af trold
Sneleoparden af Peter Matthiessen
Denne vidunderlige bog handler om rejser på flere plane i Nepalr: dels den fysiske rejse, der beskrives så eminent, at vi kan se, lugte, mærke og høre alt – mennesker, landsbyer og naturen undervejs. Gennemvådt tøj, isglatte stier, lugten af yakgødnings-brænde, solens sidste lys på en gnistrende snetinde, smalle sorte dale med susende gribbe, sherpaernes latter og tamang-bærernes sange. Jeg har sjældent læst en så visuel rejsebeskrivelse.
Trold ;)

Mere
10 år 10 måneder siden #4983 af Michael
En rigtig spændende bog fra en svunden tid er "Tre i Norge ved to af dem", som fortæller om 3 engelskmænds rejse til og i de norske fjelde i 1880. "Lidt" andre tider dengang! :-)

www.ub.uib.no/avdeling/spes/godbit99/tre%20i%20norge.htm

• Quest
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
10 år 10 måneder siden #4984 af Quest

finnj skrev: Peter Wessel Zapffe: Barske Glæder.

Hey, den har jeg også læst på højskole deroppe. Er det den jeg tror det er, handler den så ikke om nogle glade nybegyndere der tager til fjelds med alt muligt hejs, hvilket selvfølgelig går galt?
Lidt svær på grund af dialekten.

• Quest
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
10 år 10 måneder siden #4985 af Quest

PingHansen skrev: Fedt emne :cheer: Jeg har bestilt et par stykker af dem til hyggelæsning - Sneleoparden og Pelsjægerliv. Tak for forslag.

Quest burde næsten "tvinges" til at kommentere hver af dem han har på listen, for sådan noget kan man da ikke bare slynge ud :whistle:

Peter Bangs bøger hyggede jeg mig gevaldigt med, dengang de var nye. Det er ham der, på grund af måden han beskrev en piteraq i Grønland, er skyld i at jeg købte domænet piteraq.dk

Ja det er sgu for let og komme og sige fra min side, men bare spørg ind, så søger jeg på nettet efter handlingen, og kommer med en beskrivelse (dette var en spøg. Har læst alle bøgerne) ;)
Har i noget i syntes ser fedt ud, skal i bare spørge. Forvent dog ikke de længste "anmeldelser".

Selvom de var "forældede" da jeg læste Bang's bøger, var de dog gode, da der dengang ikke var noget "IN" over vildmarksture.

Tid til at oprette siden: 0.241 sekunder