Hvad er din yndlingsbog om friluftsliv?

• Lars Nyhuus Henriksen
  • Gæst
  • Gæst
9 år 5 måneder siden #14342 af Lars Nyhuus Henriksen
Besvaret af Lars Nyhuus Henriksen på emne Hvad er din yndlingsbog om friluftsliv?
1. Walden af Thoreau. Naturfilosofi fra en sø i Amerika...
2. To dage, to nætter af Per Olof Sundman. Modtageren af nordisk råd litteraturpris for 40 år siden...
3. Villmarksboka af Lars Monsen. Selvskreven.
4. Doppler af Erlend Loe. Den sjoveste bog jeg har læst længe. Tror mange kriseramte outsidere kan kende sig selv alt for godt...
5. Topografisk atlas. Det bruger jeg timer på....
6. Eld af Yngve Ryd. En smuk bog om samernes bålkundskab

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• okj
  • Gæst
  • Gæst
9 år 5 måneder siden - 9 år 5 måneder siden #14593 af okj
Besvaret af okj på emne Hvad er din yndlingsbog om friluftsliv?

Lars Nyhuus Henriksen skrev: 1. Walden af Thoreau. Naturfilosofi fra en sø i Amerika...
2. To dage, to nætter af Per Olof Sundman. Modtageren af nordisk råd litteraturpris for 40 år siden...
3. Villmarksboka af Lars Monsen. Selvskreven.
4. Doppler af Erlend Loe. Den sjoveste bog jeg har læst længe. Tror mange kriseramte outsidere kan kende sig selv alt for godt...
5. Topografisk atlas. Det bruger jeg timer på....
6. Eld af Yngve Ryd. En smuk bog om samernes bålkundskab

Walden ligger på mit natbord.
Villmarksboka har jeg også.
Kan bruge mange timer med Google Earth.

Skyndte mig at bestille To dage, to nætter og Eld.

Det er lige et par titler jeg vil tilføje:
  1. Til siste blåne av Olaf Schjøll. En beretning om en solo "Norge på Langs" Forfatteren er biolog og geolog og får flettet en masse fakta om geologi og biologi ind i beretningen.
  2. A Long Trek Home: 4,000 Miles by Boot, Raft and Ski af Erin McKittrick. Efter at have afsluttet universitetsuddannelse i Seattle bestemmer Erin og Higg sig for at bosætte sig i Alaska...og at gå de 6000 km hjem.
  3. Small Feet Big Land. Efterfølgeren til A Long Trek Home. Om livet i en lille landsby i Alaska og gåture (i uger og måneder af gangen) med 2 små børn i bjørneland.
  4. Brænde - alt om at hugge, stable og tørre - og om brændefyringens sjæl af Lars Mytting
Sidste redigering: 9 år 5 måneder siden ved okj.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.233 sekunder