- Modtagne Tak: 352
Sverige på langs.
7 år 5 måneder siden - 7 år 5 måneder siden #23503
af Terje
Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
Sverige på langs. blev oprettet af Terje
En gut dropper jobbet og vandrer fra det sydlige Sverige til Treriksröset i Nord. Lang blog. Med god humor og flotte billeder.
klik her
klik her
Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
Sidste redigering: 7 år 5 måneder siden ved Terje.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
7 år 5 måneder siden #23508
af Terje
Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
Besvaret af Terje på emne Sverige på langs.
Det er en lang blog, med næsten daglige opdateringer.
En Sverigesvandring fra Smygehuk på Sveriges sydligste spids, til Treriksröset helt i Sveriges nordspids, hvor Sverige støder sammen med Norge og Finland.
Turen tog fra 22/4 - 31/8 2015, og de eneste motorer involveret, var ved krydsning af søer på Kungsleden (hvor der ikke var rod-led = ro selv over)
En Sverigesvandring fra Smygehuk på Sveriges sydligste spids, til Treriksröset helt i Sveriges nordspids, hvor Sverige støder sammen med Norge og Finland.
Turen tog fra 22/4 - 31/8 2015, og de eneste motorer involveret, var ved krydsning af søer på Kungsleden (hvor der ikke var rod-led = ro selv over)
Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
7 år 5 måneder siden #23510
af Milho
Vh Christian
Besvaret af Milho på emne Sverige på langs.
Det er jo et sjovt "fænomen" der også er en debat værd. Jeg kender lige nu tre der går og planlægger sammen form for tur, dog alle på vandreture på et år eller mere.
Er det en nyere trend eller har det altid været sådan at folk rejser sig fra skrivebordet og går - væk fra samfundet?
Er det en nyere trend eller har det altid været sådan at folk rejser sig fra skrivebordet og går - væk fra samfundet?
Vh Christian
7 år 5 måneder siden #23513
af Otto
Man skal ikke i alle gjestebud fare, og ikke til alle skjettord svare.
Besvaret af Otto på emne Sverige på langs.
Ja det er jo koselig at man har slike mål å sette seg for lengere turer. I Norge har vi i lang tid hatt mange som går Norge På Langs,(NPL) både på sommertur og vintertur med ski.
Det burde jo også være mulig å gå Danmark på langs, i alle fall som sommertur. Man kan jo også padle rundt hele Danmark. Flere stykker har jo padlet NPL, fra svenskegrensen helt til russegrensen.
Otto
Det burde jo også være mulig å gå Danmark på langs, i alle fall som sommertur. Man kan jo også padle rundt hele Danmark. Flere stykker har jo padlet NPL, fra svenskegrensen helt til russegrensen.
Otto
Man skal ikke i alle gjestebud fare, og ikke til alle skjettord svare.
Følgende bruger(e) sagde tak: Morten J
7 år 5 måneder siden #23514
af Milho
Vh Christian
Besvaret af Milho på emne Sverige på langs.
Og så sent som for 2 dage siden var der en der spurgte her i forummet om netop vandretur Danmark rundt:
www.outsite.org/forum/vandring/4349-inspiration-soges#23500
Vh Christian
7 år 5 måneder siden #23556
af Morten J
Besvaret af Morten J på emne Sverige på langs.
Tusind tak for dit indlæg. Rigtig spændende læsning, som forhåbentligt er et udtryk for en bølge af first movers. Det at nuturens helt basale værdier finder indpas i flere menneskers liv, f,eks under vandring, er en længsel som forhåbentlig flere finder glæden i. Om dette langdistance fænomen er voksene ved jeg ikke, men jeg oplever i stigende grad henvændelser fra børne fanilier som vil prøve noget nyt. De giver udtryk for at være efterladt med en tom følelse, når sommerens pool espapader har udspillet sig efter endt ferie. Forleden da jeg var til gymnastik med min treårige søn, spurgte en forælder.. "Jamen går i så bare på fjeldet.. Fisker.. Okay". Som om mange har glemt hvad vi kom fra. Vi er venner med en norsk småbørnsfamilie, og for dem er aktiv ferie/friluftsliv en helt naturlig brik i et barns opvækts. Jeg tænker, hvis mange forældre herhjemme har det modsatte syn, hvordan bliver næste generation så. Vi oplever tit at folk undrer sig over vores fjeld ture/shelterture med ungerne. Men samtidig finder det interessant.. For det ikke skal være løgn, var 2015 et officielt friluftsår i Norge. Alle stortingspolitikere skulle minimum have en overnatning på fjeldheimen. Allemandsretten er sågar indstillet til at skulle indgå i grundloven.. Ku vi da bare vågne lidt op i Danmark:-)
Tid til at oprette siden: 0.225 sekunder
-
-
- Forsikning/redn...
- Hej, Vi skal gå 7 dage på Kungsleden...
-
-
-
- Fjällräven Kajk...
- Jeg har en Fjällräven Kajka 100 -...
-
-
-
- Kursus i vinter...
- Hvis I ikke har fundet fælleskørsel og...
-
-
-
- Turtråd til vin...
- Perfekt! Tak, Krabbe!
-
-
-
- Kommer senere
- Hej Vi er 2 som skal deltage på...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333