Alene i vildmarken

Mere
6 år 5 måneder siden #27575 af JensB
Besvaret af JensB på emne Alene i vildmarken
Nemlig, og det var bl.a. det, jeg skrev en kommentar til!

Du er altid velkommen på min hjemmeside: www.jensesvandringer.dk

Til mine næste ture: jensesvandringer.dk/tamedpaatur.html

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 4 måneder siden #27610 af Halvsvenskeren
Besvaret af Halvsvenskeren på emne Alene i vildmarken
Jeg følger også spændt serien. men er der nogen der ved noget mere om hvad de må have med?
Jeg ville nødig tage ud i et efterårsbrunt fjeld uden noget som helst nødproviant. Ud over blåbær kan der ikke være meget planteføde at finde og ikke alle har held med fiskeriet.

Jeg fandt også et link, hvor nogen diskuterede arbejdet i forhold til kalorieudbyttet i forhold til at samle forskellige planter og rødder. Der er ikke meget der er næring i i fjeldet.

• Kenn
  • Gæst
  • Gæst
6 år 4 måneder siden #27821 af Kenn
Besvaret af Kenn på emne Alene i vildmarken
Jeg faster selv 3 dage om ugen...og jeg træner endda på mine fastedage. Jeg tager en time på et løbebånd i hurtigt gå tempo, krydret 1-2 min løb hver 3 min. Det er ikke så svært, når man først har vænnet sig til det.

Faste i kortere tid (36 timer) har faktisk en masse positive virkninger på kroppen og hjernen.

Nå man ser programmet, ser man at det er psyken, ensomheden og manglen på mad der får folk til at opgive. Folk prøver sjældent at være alene i længere tid, og endnu sjældnere at sulte i mere end få timer. Endnu værre er det almindeligt for folk at gå i negativitet og selvhad. Specielt ham den lyshårede gut, var alt for hård ved sig selv.

Men det er jo også nemt at være "mandagstræner" og tro jeg sagtens kunne have klaret det bedre. Men man kan se dem der klarer sig godt, får gang i fangsten af mad, og har bygget et læ hvor de kan have bål indenfor, men vigtigst af alt bare hygger sig og tager det roligt :)

Mere
6 år 4 måneder siden #27852 af SpejderGEAR.dk
Besvaret af SpejderGEAR.dk på emne Alene i vildmarken
Er det rigtigt hvad rygtet siger: at årets julekalender bliver "Peter Alene i Vildmarken"?

mvh

Børge

Mere
6 år 4 måneder siden #27873 af Kaj
Besvaret af Kaj på emne Alene i vildmarken
Det som slår mig mest ved tv udsendelserne, er, hvor hurtigt mange falder fra......ved "mødet med sig selv" .... for det er faktisk, hvad der dræner deltagerne mest, lader det til. At skulle forholde sig til sit eget selskab. Men, ellers mener jeg det er et godt koncept. Jeg så udsendelserne fra Vancouver Island, som de danske udsendelser er kopieret efter. Jeg må sige, at ham der holdt ud, var også den person, som havde det bedst i sit eget selskab. Der var en som var meget mere opfindsom, og, lavede en masse skønne ting, men, han kunne ikke holde ensomheden ud i længden. Glæder mig til at se de sidste udsendelser.

Venlig hilsen
Kaj

Mere
6 år 1 dag siden - 5 år 2 måneder siden #29521 af Fri, Luft og Liv
Besvaret af Fri, Luft og Liv på emne Alene i vildmarken
Hvordan er retningslinjerne for isbjørne sammenlignet med såkaldte sorte/grizzly bjørne ?
Hvis man er på isen kan man jo ikke lige hænge mad op?

Hvordan har du håndteret det uden peberspray, klappet dem på maven, lol ?

PS: Synes der er stor forskel på den danske og udenlandske version, just in case nogen skulle have blandet dem sammen.
Sidste redigering: 5 år 2 måneder siden ved Milho.

Tid til at oprette siden: 0.233 sekunder