- Modtagne Tak: 12
Teoribog om fjeldture i Norge
5 år 3 uger siden #31561
af Kris
Teoribog om fjeldture i Norge blev oprettet af Kris
Hej
Jeg har gennem livet været på forskellige fjeldture i Norge. Både som barn med mere eller mindre kompetente ledere og også på to-tre-mandshånd med mig selv som "eksperten".
Jeg har fået det meste af min viden fra tilfældige mennesker og fra egen erfaring.
Jeg kunne godt tænke mig at få lidt mere gennemarbejdet og verificeret information om færden i det Norske sommerfjeld.
Er der nogle her i forummet der kan henvise til tilgængelig litteratur om emnet?
Det bedste ville være en god bog med titlen: "100 gode råd og regler om færdsel i det Norske sommerfjeld"
På forhånd tak.
Kris
Jeg har gennem livet været på forskellige fjeldture i Norge. Både som barn med mere eller mindre kompetente ledere og også på to-tre-mandshånd med mig selv som "eksperten".
Jeg har fået det meste af min viden fra tilfældige mennesker og fra egen erfaring.
Jeg kunne godt tænke mig at få lidt mere gennemarbejdet og verificeret information om færden i det Norske sommerfjeld.
Er der nogle her i forummet der kan henvise til tilgængelig litteratur om emnet?
Det bedste ville være en god bog med titlen: "100 gode råd og regler om færdsel i det Norske sommerfjeld"
På forhånd tak.
Kris
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
5 år 3 uger siden #31562
af Terje
Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
Besvaret af Terje på emne Teoribog om fjeldture i Norge
Jeg havde selv stor hjælp af to bøger, da jeg startede med at vandre i fjeldet.
Vi var faktisk taget afsted til Kebnekaise, men havde ikke køkken med, kun et grydesæt, vi brugte over bål.
Efter jeg havde læst bogen, kendte jeg også til stormkøkken, dvs. Trangia, og havde fået læst om frysetørret mad.
Men hvad den bog hed... kan jeg ikke huske. Det var min kammerat, der fik den i julegave af sin mor.
Hvad der findes af nye, gode bøger om at fjeldvandre aner jeg ikke.
Men hvis du har vandret i forvejen, hvad er så problemet??
Vi var faktisk taget afsted til Kebnekaise, men havde ikke køkken med, kun et grydesæt, vi brugte over bål.
Efter jeg havde læst bogen, kendte jeg også til stormkøkken, dvs. Trangia, og havde fået læst om frysetørret mad.
Men hvad den bog hed... kan jeg ikke huske. Det var min kammerat, der fik den i julegave af sin mor.
Hvad der findes af nye, gode bøger om at fjeldvandre aner jeg ikke.
Men hvis du har vandret i forvejen, hvad er så problemet??
Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
5 år 3 uger siden #31563
af Kris
Besvaret af Kris på emne Teoribog om fjeldture i Norge
I havkajak møder jeg tit folk der har roet i mange år og som tror de ved det hele, mem faktisk er der mange vigtige ting de ikke har begreb om.
Jeg vil gerne have det teoretiske på plads. Og jeg er sikker på der er er en masse sikkerheds-ting jeg ikke kender til.
Mvh. Kris
Jeg vil gerne have det teoretiske på plads. Og jeg er sikker på der er er en masse sikkerheds-ting jeg ikke kender til.
Mvh. Kris
5 år 3 uger siden #31564
af Terje
Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
Besvaret af Terje på emne Teoribog om fjeldture i Norge
friluftslivsboka.no/
kan ses i uddrag her.
Den er skrevet af Nils Faarlund, som er grundlæggeren af friluftsliv som linjefag som idræt.
Masser af praktiske råd og filosofi. Og meget handler selvfølgelig om vinterfjeld på ski, hvor kendskab til vejr, vind, terræn kan være livsvigtigt.
kan ses i uddrag her.
Den er skrevet af Nils Faarlund, som er grundlæggeren af friluftsliv som linjefag som idræt.
Masser af praktiske råd og filosofi. Og meget handler selvfølgelig om vinterfjeld på ski, hvor kendskab til vejr, vind, terræn kan være livsvigtigt.
Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
5 år 3 uger siden #31565
af Georas
De bedste hilsner
Rasmus
Besvaret af Georas på emne Teoribog om fjeldture i Norge
Hej Kris
En af de bedste jeg har læst om fjeldvandring generelt er "Fjällboken", af Claes Grundsten og Göran Palmgren. Her er gode råd om om det meste, lige fra valg af teltplads til krydsning af elve.
Lige så god og vældig morsom er "Allen & Mikes Really cool Backpackin Book", af Allen OBannon og Mike Clelland.
En af de bedste jeg har læst om fjeldvandring generelt er "Fjällboken", af Claes Grundsten og Göran Palmgren. Her er gode råd om om det meste, lige fra valg af teltplads til krydsning af elve.
Lige så god og vældig morsom er "Allen & Mikes Really cool Backpackin Book", af Allen OBannon og Mike Clelland.
De bedste hilsner
Rasmus
Tid til at oprette siden: 0.229 sekunder
-
-
- Forsikning/redn...
- Hej, Vi skal gå 7 dage på Kungsleden...
-
-
-
- Fjällräven Kajk...
- Jeg har en Fjällräven Kajka 100 -...
-
-
-
- Kursus i vinter...
- Hvis I ikke har fundet fælleskørsel og...
-
-
-
- Turtråd til vin...
- Perfekt! Tak, Krabbe!
-
-
-
- Kommer senere
- Hej Vi er 2 som skal deltage på...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333