- Modtagne Tak: 83
Øhavsstien med børn
Jeg regner med at de skal hjælpe med at bære noget, men hvad er realistisk?
Min søn på 11 er en splejs på 148cm og 26kg. Jeg har en 50L rygsæk, som jeg selvfølgelig ikke vil fylde helt, men som jeg regner med han skal bruge. Hvad skal der i den, udover sovepose og underlag?
Christina Stuwitz
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
God tour!
Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
Det er meget individuelt, hvad børn kan klare. Min niece er både højere og tungere end mit barnebarn, men kan ikke bære så meget som han. Det handler altså ikke kun om, hvad de vejer, men om hvor stærke, de er, hvad de er vant til, og om de i det hele taget er indstillede på at noget må være lidt hårdt.
For at en tur skal blive en god oplevelse, og noget, man har lyst til at gentage, må udfordringen ikke være for stor, men man må gerne synes, at man har klaret nogethårdt og vigtigt. Begge børnene, jeg havde med, synes, at de var seje, og at de havde klaret det godt - vældig meget supporterede af deres mor og farmor/faster

Venlig hilsen
Ennamaria/Susanne
Han er temmelig sej. Løber 10km eventyrløb og løber 5km to gange dagligt når han er på karatekamp og sådan. Så jeg er rimelig fortrøstningsfuld.
Jeg var bare lidt i tvivl om hvor meget han kunne/burde bære og om der er særlige ting man bør huske til et barn. I er blidere end spejderne, hvor jeg lige kiggede på underlag. De sagde 1/3 af vægten.

Men jeg giver ham sovepose, underlag, regntøj, meget lidt skiftetøj, en drikkedunk og lidt snacks og siger at det må være det.
Christina Stuwitz
Ljunggren skrev: Der er stor forskel på at belaste sig selv på en løbetur og så at belaste sin krop med en rygsæk der jo er yderligere vægt kroppen ikke er parat til.
Balastningsskader i barneårene kan vel give varige skader så 1/5 som Terje foreslår er nok det rimeligste
Det giver nok også sig selv, kan jeg se, for den rygsæk, som jeg havde budt på, på FB har jeg ikke kunnet få hentet, men så skete der det, at der dukkede en god gammel rygsæk i god kvalitet op i garagen, så har hoftebælte mm. Den ser rigtig fin ud, og kan spændes ind de rigtige steder, så den passer ham umiddelbart fint. Den er dog maks en 35L. Så der bliver kun plads til underlag, sovepose og en flaske vand. Jeg tror den er fra mandens militærtid, den har farven og looket, men han husker det ikke selv.
Mon ikke det passer meget godt, i sidste ende.
Christina Stuwitz
-
-
- Forsikning/redn...
- Hej, Vi skal gå 7 dage på Kungsleden...
-
-
-
- Fjällräven Kajk...
- Jeg har en Fjällräven Kajka 100 -...
-
-
-
- Kursus i vinter...
- Hvis I ikke har fundet fælleskørsel og...
-
-
-
- Turtråd til vin...
- Perfekt! Tak, Krabbe!
-
-
-
- Kommer senere
- Hej Vi er 2 som skal deltage på...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333