- Modtagne Tak: 0
Vandring med små børn
8 år 3 måneder siden #19479
af Cassøe
Besvaret af Cassøe på emne Vandring med små børn
Mange tak for svar. I forhold til sovepose kan jeg helt sikkert godt gå lidt på kompromis med størrelse og vægt i forhold til prisen på en Yeti sovepose.
Er der ellers nogle erfaringer i forhold til at tage på ture med helt små børn?
Fungerer det overhovedet i telt - og hvad med at sove. Jeg kan jo ikke slæbe rejsesengen med - og knægten ligger helt sikkert ikke stille i løbet af natten, så et almindeligt liggeunderlag er måske heller ikke nogen optimal løsning.
Jeg overvejer at modificere en trækvogn til noget ala en pulk som jeg kan spænde fast på rygsækkens hoftebælte og trække på den måde. Er der nogen der har prøvet noget lignende?
Mvh Rasmus
Er der ellers nogle erfaringer i forhold til at tage på ture med helt små børn?
Fungerer det overhovedet i telt - og hvad med at sove. Jeg kan jo ikke slæbe rejsesengen med - og knægten ligger helt sikkert ikke stille i løbet af natten, så et almindeligt liggeunderlag er måske heller ikke nogen optimal løsning.
Jeg overvejer at modificere en trækvogn til noget ala en pulk som jeg kan spænde fast på rygsækkens hoftebælte og trække på den måde. Er der nogen der har prøvet noget lignende?
Mvh Rasmus
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
8 år 3 måneder siden - 8 år 3 måneder siden #19480
af Milho
Vh Christian
Besvaret af Milho på emne Vandring med små børn
Jeg forstår godt dit valg af rygsæk ang. at kunne have din søn i den.
Hvilket terræn skal du vandre i? Er det asfalt eller større grusveje/skovveje eller stier?
Charlie fra Walking for Water har brugt en "mule" på større veje, det kunne du måske også overveje (barnevognen/klapvognen har I måske allerede
)
Hvilket terræn skal du vandre i? Er det asfalt eller større grusveje/skovveje eller stier?
Charlie fra Walking for Water har brugt en "mule" på større veje, det kunne du måske også overveje (barnevognen/klapvognen har I måske allerede

Vh Christian
Sidste redigering: 8 år 3 måneder siden ved Milho.
8 år 3 måneder siden #19481
af LarsM
I denne beretning
www.fjellforum.no/topic/35076-første-tel...llesnuppa-på-75-mnd/
står det ikke helt klart, men for mig ser det ud til, at de på denne tur kun har brugt teltet til at sove til middag i og så er gået hjem igen om eftermiddagen. Det er en helt ny beretning, så det er endda under delvis vinterlige forhold. På Fjellforum er der flere turberetninger med børn, og der er endda et helt underforum
www.fjellforum.no/forum/9-friluftsliv-og-barn/
om friluftsliv og børn.
Her: utejenter.blogspot.dk/p/utenetter.html
er der en oversigt over de nætter, hvor en pige har sovet ude, siden hun var helt lille. Fra starten ser man to nætter på Ringebufjellet, da hun var 3 måneder, en nat på Børgefjell, da hun var 4 måneder, begge disse ture så tidligt på året, at der garanteret var sne. Det viser i hvert fald, at det kan lade sig gøre. Ellers handler bloggen Utejenter mest om de ture, de har taget de seneste par år med hovedvægt på første halvår 2013, hvor moderen havde taget orlov fra sit job og taget datteren ud af børnehaven det sidste halve år, inden hun skulle starte i skole, for at de skulle tage på en masse ture sammen. De har for øvrigt lige fået udgivet en bog om deres projekt.
Besvaret af LarsM på emne Vandring med små børn
Cassøe skrev: Er der ellers nogle erfaringer i forhold til at tage på ture med helt små børn?
Fungerer det overhovedet i telt - og hvad med at sove.
Mvh Rasmus
I denne beretning
www.fjellforum.no/topic/35076-første-tel...llesnuppa-på-75-mnd/
står det ikke helt klart, men for mig ser det ud til, at de på denne tur kun har brugt teltet til at sove til middag i og så er gået hjem igen om eftermiddagen. Det er en helt ny beretning, så det er endda under delvis vinterlige forhold. På Fjellforum er der flere turberetninger med børn, og der er endda et helt underforum
www.fjellforum.no/forum/9-friluftsliv-og-barn/
om friluftsliv og børn.
Her: utejenter.blogspot.dk/p/utenetter.html
er der en oversigt over de nætter, hvor en pige har sovet ude, siden hun var helt lille. Fra starten ser man to nætter på Ringebufjellet, da hun var 3 måneder, en nat på Børgefjell, da hun var 4 måneder, begge disse ture så tidligt på året, at der garanteret var sne. Det viser i hvert fald, at det kan lade sig gøre. Ellers handler bloggen Utejenter mest om de ture, de har taget de seneste par år med hovedvægt på første halvår 2013, hvor moderen havde taget orlov fra sit job og taget datteren ud af børnehaven det sidste halve år, inden hun skulle starte i skole, for at de skulle tage på en masse ture sammen. De har for øvrigt lige fået udgivet en bog om deres projekt.
8 år 3 måneder siden - 8 år 3 måneder siden #19504
af GLM
Besvaret af GLM på emne Vandring med små børn
Jeg har hørt om nogen der var afsted på vandretur med en cykeltrailer til børnene. De fleste af den slags cykeltrailere kan man sætte et forhjul på så de kan skubbes.
Jeg har ikke selv prøvet, men kunne godt forestille mig, at det fungerer fint. Så kan junior også opholde sig der under transport.
Har selv en Winther Dolphin, og den er ret nem at skubbe med, så længe det ikke er små stier man bruger.
Hvis barnet ligger på et underlag mellem dig og siden af teltet eller bagagen, er det vel begrænset hvor langt hun kan trille væk. Jeg har sovet i telt nogle gange med små børn og det kan godt tage noget ekstra tid at falde i søvn for dem da det er nyt og spændende, men ud over det er det gået fint med at sove i telt
Jeg har ikke selv prøvet, men kunne godt forestille mig, at det fungerer fint. Så kan junior også opholde sig der under transport.
Har selv en Winther Dolphin, og den er ret nem at skubbe med, så længe det ikke er små stier man bruger.
Hvis barnet ligger på et underlag mellem dig og siden af teltet eller bagagen, er det vel begrænset hvor langt hun kan trille væk. Jeg har sovet i telt nogle gange med små børn og det kan godt tage noget ekstra tid at falde i søvn for dem da det er nyt og spændende, men ud over det er det gået fint med at sove i telt
Sidste redigering: 8 år 3 måneder siden ved GLM.
Tid til at oprette siden: 0.227 sekunder
-
-
- Forsikning/redn...
- Hej, Vi skal gå 7 dage på Kungsleden...
-
-
-
- Fjällräven Kajk...
- Jeg har en Fjällräven Kajka 100 -...
-
-
-
- Kursus i vinter...
- Hvis I ikke har fundet fælleskørsel og...
-
-
-
- Turtråd til vin...
- Perfekt! Tak, Krabbe!
-
-
-
- Kommer senere
- Hej Vi er 2 som skal deltage på...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333