- Modtagne Tak: 0
Vandring i Østrig med børn
7 år 1 uge siden #25603
af StineC
Vandring i Østrig med børn blev oprettet af StineC
Hej
Jeg har planer om at skulle vandre i de østrigske alper med mine to drenge på 10 og 14 år her til sommer. Jeg kunne godt tænke mig at prøve et gå en strækning fra hytte til hytte med overnatninger. Mine drenge er ikke garvede vandrere, så jeg søger en strækning, der hverken er for hårdt eller for lang. Og evt starter med en lift op, så de ikke får taget modet helt fra dem ved at skulle gå opad hele den første dag.
Er der nogen, der har nogle gode forslag eller evt har prøvet at have børn med i de østrigske alper, som vil dele lidt gode råd med mig?
Hilsen Stine
Jeg har planer om at skulle vandre i de østrigske alper med mine to drenge på 10 og 14 år her til sommer. Jeg kunne godt tænke mig at prøve et gå en strækning fra hytte til hytte med overnatninger. Mine drenge er ikke garvede vandrere, så jeg søger en strækning, der hverken er for hårdt eller for lang. Og evt starter med en lift op, så de ikke får taget modet helt fra dem ved at skulle gå opad hele den første dag.
Er der nogen, der har nogle gode forslag eller evt har prøvet at have børn med i de østrigske alper, som vil dele lidt gode råd med mig?
Hilsen Stine
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
7 år 1 uge siden #25612
af CachTiger
Med venlig hilsen
Jannie
Besvaret af CachTiger på emne Vandring i Østrig med børn
Jeg vil godt prøve at byde lidt ind. Jeg har vandret en del i alperne og også haft mine børn med derned fra de var ca. 6 og 9 år. Dog har vi altid boet på camping og taget på dagture. Vi har altså aldrig vandret fra hytte til hytte. Det er også svært at give gode råd til hvad andres børn kan. Jeg kender jo ikke dine børn og kender heller ikke jeres præcise forventninger til turen eller jeres erfaringer med alperne.
-Hvis man gerne vil op i højden og nyde de storslåede udsigter er det en god ide at tage en lift op eller vælge en hytte der kan køres til som startpunkt. Der er mange hytter som ligger i god højde og som man sagtens kan køre i bil op til.
-Langt de fleste ruter er godt skiltet og på skiltene er der skrevet hvor lang tid det tager til destinationen. Min erfaring er at der skal lægges en halv gang oveni tiden når man har børn med og skal have tid til at holde pauser og nyde udsigterne.
-Husk at det også kan være en hård omgang at gå ned ad bjerget i mange timer. Især hvis det er stejlt så kommer benmuskulaturen på arbejde.
-Kig forbi bergfex[/url. Her kan man søge en masse inspiration.
-Når du har udvalgt et område kan du købe vandrekort fra Kompass. Det er gode detaljerede kort hvor også ruternes sværhedsgrader er angivet.
-Hvis man gerne vil op i højden og nyde de storslåede udsigter er det en god ide at tage en lift op eller vælge en hytte der kan køres til som startpunkt. Der er mange hytter som ligger i god højde og som man sagtens kan køre i bil op til.
-Langt de fleste ruter er godt skiltet og på skiltene er der skrevet hvor lang tid det tager til destinationen. Min erfaring er at der skal lægges en halv gang oveni tiden når man har børn med og skal have tid til at holde pauser og nyde udsigterne.
-Husk at det også kan være en hård omgang at gå ned ad bjerget i mange timer. Især hvis det er stejlt så kommer benmuskulaturen på arbejde.
-Kig forbi bergfex[/url. Her kan man søge en masse inspiration.
-Når du har udvalgt et område kan du købe vandrekort fra Kompass. Det er gode detaljerede kort hvor også ruternes sværhedsgrader er angivet.
Med venlig hilsen
Jannie
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Tid til at oprette siden: 0.195 sekunder
-
-
- Forsikning/redn...
- Hej, Vi skal gå 7 dage på Kungsleden...
-
-
-
- Fjällräven Kajk...
- Jeg har en Fjällräven Kajka 100 -...
-
-
-
- Kursus i vinter...
- Hvis I ikke har fundet fælleskørsel og...
-
-
-
- Turtråd til vin...
- Perfekt! Tak, Krabbe!
-
-
-
- Kommer senere
- Hej Vi er 2 som skal deltage på...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333