Fjeldhytte som basecamp til tur med små børn

Mere
5 år 5 måneder siden #30698 af LarsM
Jeg har som sagt aldrig selv brugt tunnelbanen, men jeg er 97 % sikker på, at den ender ved det grimme tårn lige ved siden af hytten. Og ja, ude ved den rigtige top er der meget mere fredeligt, da mange mener, at når de først er kommet op til hytten, er de oppe, og så går de slet ikke det sidste stykke ud til den rigtige top. Om I vælger at stoppe ved hytten, behøver I ikke beslutte på forhånd. I kan evt. starte ud og så gøre jeres egne vurderinger undervejs, om I synes, det er for eksponeret til mindre børn.

Følgende bruger(e) sagde tak: camillabacher

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 5 måneder siden #30700 af camillabacher
OK - vi ser hvor langt vi når, men at have vaffel i tophytten som mål, er nu heller ikke så tosset.

Mere
5 år 5 måneder siden - 5 år 5 måneder siden #30707 af GLM
Da vores børn var yngre ( ca. 3 og 8 ) holdt vi i to år ferie i denne hytte:
kvipt.no/smieringen.php
Den ligger lidt for sig selv ned til en sø, men i nærheden af en gammel fjeldgård der er lavet om til hytter med servering, vi lavede dog selv mad inkl. vafler med nylavet blåbærsyltetøj :-)
Vi slappede af, vandrede lidt, badede i søen, sejlede i robåd og fiskede m.m. Det ligger langt fra andre aktiviteter, men vi havde en god og afslappet uge der.
(Jeg kan se at du/I måske har valgt noget andet, men det kan være andre kommer her forbi for at finde inspiration)
Sidste redigering: 5 år 5 måneder siden ved GLM.
Følgende bruger(e) sagde tak: Terje, camillabacher

Mere
5 år 5 måneder siden #30708 af camillabacher
Vi har ikke valgt noget endnu, og jeg spørger netop for at få inspiration fordi vi ikke før har rejst ret meget med vores drenge. Vi ønsker netop en fredelig ferie med fokus på naturoplevelser og tid til at være sammen. Så tak for forslag, det vil jeg gerne kigge nærmere på. Området kender jeg ikke, og der skal helst være nogle gode vandreture. Det som især trækker ved Rjukan er netop muligheden fo at opleve fjeldet uden at det er alt for svært terræn, men når ungerne er så små, kan man formentligt finde fine ture mange steder. Til gengæld står der at de har servering og det kunne faktisk være lækkert. Netop muligheden for at smage noget god, lokal mad uden at skulle ud på en restaurant hvor ungerne ikke kan være med, kunne være et plus for os voksne.

Mere
5 år 5 måneder siden #30717 af mearleth
Ikke langt fra Rjukan ligger hytte/ferie-området Vierli (og Rauland) med både hytter og Højfjeldshotel. Her har jeg holdt ferie med familien både sommer, efterår og vinter, og det er virkelig dejligt område. Lige i udkanten af Hardangervidda, og der er mange steder småture i området som vil passe som familietur med en hyggelig frokost og kakao-pause undervejs. Hytterne i Vierli kan bookes direkte eller gennem Colorline.
Følgende bruger(e) sagde tak: camillabacher

Mere
5 år 5 måneder siden #30718 af camillabacher
Det ser rigtigt fedt ud til børn med trampoliner, legeplads og hele naturen lige udenfor døren. Vi kigger på det - tak!

Tid til at oprette siden: 0.202 sekunder