Bushcraftkursus i Danmark

Mere
11 år 2 uger siden #5586 af jan p
Besvaret af jan p på emne Bushcraftkursus i Danmark
Klosterheden vil være helt perfekt for mig. Det er næsten i min baghave. Og jeg vil da gerne se en bæver i Danmark

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 uger siden #5590 af Horsevad
Besvaret af Horsevad på emne Bushcraftkursus i Danmark

Ljunggren skrev: Der er også bævere i Nordsjælland så måske skal vi forsøge med 2 kurser/workshops?

Ja, - Jeg har lige været ovre og hilse på dem (Skulle fotografere til en artikel om området - ellers bevæger jeg mig sjældent til Sjælland). De ser ud til at have det godt i området.

Det forekommer mig bare at naturen på Sjælland er særdeles "tæmmet" i forhold til fx Klosterheden eller Hanstholm-reservatet - men så har I jo til gengæld fordelen af nem adgang til Sverige. Der er jo eksempelvis terræn og muligheder for nogle gode Bushcraft-arrangementer fx ved Söderåsen eller Hallandsåsen.

(Det er dog ikke relevant for mig at rejse så langt i en weekend. Landroveren kører gerne langt; men ikke så hurtigt!)

Mere
11 år 2 uger siden #5592 af Horsevad
Besvaret af Horsevad på emne Bushcraftkursus i Danmark

Ljunggren skrev: Det er meget forståeligt Kim, men det virker begge veje. Nordjylland er alt for langt væk, og bruger for megen rejsetid for os herovre på Sjælland :(

Og, det er rigtigt at pga at vi ikke har så megen plads pr. indbygger på Sjælland så er der ikke mange øde steder tilbage. Men til et kursus skal man vel ikke bevæge sig så meget rundt? Så en naturskole kan vel danne rammer for et kursus fx?

Jamen, misforstå mig endelig ikke - jeg synes det er en alletiders ide at lave kursus/arrangment i hver ende af landet! Desto flere muligheder desto bedre - det virker jo som om der er en vis interesse.

Så kan vi sidenhen diskutere om vi skal bruge det moderne navn "bushcraft" eller det hæderkronede skandinaviske begreb "naturnært friluftsliv"...

//Kim Horsevad

Følgende bruger(e) sagde tak: Ljunggren, danboron

Mere
11 år 2 uger siden #5595 af DKW
Besvaret af DKW på emne Bushcraftkursus i Danmark
et alternativ kunne være fyn. Lige midt i landet.

Den spejdergruppe jeg er i har et ganske godt område til den slags, ikke ret langt fra hverken motorvej og Odense, så gode transportmuligheder.

Ligeledes har vi langesøskovene, søndersøskoven, morud skove og meget mere lige i nærheden. Ligesom der på selve grunden, som er en gammel tilgroet skydebane, er både klatretårne og træer, rafter og alt det værktøj og bålgrej man kunne tænkes at skulle bruge, hvilket ville gøre det tæt på overflødigt at slæbe en masse grej med selv.
Gode muligheder for både bivuakker og hængekøjer, åbne ildsteder og reel pionering for dem der lyster dén slags.
Gode orienterings relaterede muligheder såvel som særprægede løb er muligt og flere faktisk forberedte lige klar til at hænge op.

Man kunne, hvis man arrangerer transporten dertil, slå et smut til enebærodde, ja for den sags skyld ville det også være en mulighed at låne/leje enebærodde til det, som også er et godt område til den slags.
Mulighederne for sportræning er dog lidt begrænsede, medmindre der er tale om arrangerede spor, da områderne heromkring er rimelig befærdede.

Begge muligheder ville dog koste lidt, ihvertfald hvis man også vil låne grej.

Jeg ved ikke om dét kunne have interesse?

Følgende bruger(e) sagde tak: danboron

Mere
11 år 2 uger siden #5647 af MS
Besvaret af MS på emne Bushcraftkursus i Danmark
Jeg er bestemt også interesseret i at besøge bævere i Klosterheden, i marts / april.

Mvh. Morten

Mere
10 år 11 måneder siden #6764 af Brianmanden
Besvaret af Brianmanden på emne Bushcraftkursus i Danmark
Jeg og min makker Jonas er helt sikkert interesserede.

Horsevad´s kursus i efteråret var et hit !

Nu er interessen tilkendegivet - så må vi se om kalenderen er på tværs når tiden sig nærmer ;)

Tid til at oprette siden: 0.231 sekunder