VINTER-TIPS og COOL FACTS - om VARM SØVN

Mere
10 år 5 måneder siden #6338 af danboron
Fjeldabe :)

Det er MEGET sjældent, under 15 minusgrader, i Danmark.

Bål, og pressennig...
DER ramte du et .... dansk problem .... :(

I den danske natur, må vi KUN lave bål, på de etablerede bål-pladser.

Så, vi har ikke muligheden, at finde et godt sted til tarpen, og så lave et bål foran... :(

For at opleve DEN primitive glæde, må vi tage til andre lande... ;)

Så, hvis vi ligger under tarp, pressenning, i Danmark, må vi nøjes med Trangiaen, som varmekilde.

DET er en kraftig begrænsning, for dansk vinter-camping. :(

MEN, TAK for indlægget :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 5 måneder siden #6341 af danboron
DAGENS avis, Ping. :ohmy:

Den eneste forskel på dagen avis, og de andre, er at vejrudsigten passer lidt bedre.

Så ideen er vel, at man trasker ned fra fjeldet og køber avisen, og får varme i kroppen, og, tilbage i teltet, læser man vejr-udsigten, så man ved hvornår, man skal lukke teltdøren til, på grund af snevejr. Og SÅ spreder man avisen i bunden, af teltet...

???

Ja, ELLERS skulle man købe næste uges aviser med hjemmefra....

:whistle:

Mere
10 år 5 måneder siden #6350 af SebastianAndersen

hvaså skrev: Jeg sover på ryggen og i frostvejr har jeg oplevet, at min sovepose blev våd over brystet. Dette kan elimineres ved at bære en "hagesmæk" oven på/ud over posen, til at fange min ånde.

Det har jeg så ikke prøvet.
Hm, jeg har en halsedisse/buff på når jeg sover. Den er så trukket over munden for det meste. Ved ikke om det har samme effekt. Måske :)
Følgende bruger(e) sagde tak: danboron

Mere
10 år 5 måneder siden #6351 af Malte59
Hej

I kraft af mit arbejde sover jeg regelmæssigt i telt i DK året rundt - også i sidste sæsons kulde-rekord nat, hvor termometret vist -18,9 ved sengetid. Jeg har de overdækkede ventilations åbninger i begge ender af teltet åbne, jeg sover med optrukket buff når det er koldt og jeg laver aldrig mad indendørs i frostvejr. Bortset fra lidt betydningsløs fugt/rim på posens øverste kant har jeg ingen problemer.

Følgende bruger(e) sagde tak: SebastianAndersen, danboron

Mere
10 år 5 måneder siden #6479 af SebastianAndersen
Jo, jeg kom lige i tanke om at jeg har hørt, at man kan lægge en presening eller lignende, som et "gulv" ude i apsisen. Om det virker, skal jeg ikke kunne udtale mig om for jeg har ikke selv prøvet det. Men har dog hørt, at det kan tage noget af kondensen.

Mere
10 år 5 måneder siden #6765 af Brianmanden
Nu er det måske lidt uden for det topic lægger op til men ikke desto mindre et godt tip til en varm søvn.

Drik en god kop varm kakao inden du lægger dig til at sove. Det hjælper på varmen og på forbrændingen.

Tid til at oprette siden: 0.217 sekunder