- Modtagne Tak: 62
Bushcraftere på Outsite
Kunne du evt præcisere hvilke love, bekendtgørelser eller lign du citerer.
Det er lidt svært at se hvad der er citat og hvad der er din tolkning.

Skotte
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Fundet påJeg er cyklist, og når man cykler på ferie, så er det must at holde vægten på bagage nede på et minimum, og derfor har jeg på et tidspunkt undersøgt hvor grænsen går mellem et lille telt og en bivuak, jeg gjorde det, at jeg skrev et venligt brev med mit spørgsmål til Skov og Naturstyrelsen, for når de skal svare skriftligt, så må de nødvendigvis være meget præcise.
Svaret var, at hvis man tager en presenning eller et regnslag, og ved hjælp af nogle grene/pinde og snor laver et læ for vind og vejr, så er det en bivuark. Og at en overdækning, som rejses ved hjælp af dertil indrettede stænger, og/eller som kan lukkes med en lynlås er et telt.
Det vil sige, at hvis en gruppe kajakroer går i land på en strand, så må de godt rejse en kæmpe stor bivuak af en 4x8 meter presenning, hvis de bruger pagajer og/eller grene som stænger, men en enkelt kajakroer må ikke opstille et minimalt enmandstelt på stranden.
Lovgivningen er selvfølgelig udformet stramt for at undgå, at tyske turister plaster vestkystens strande til med kæmpe store farvestrålende villatelte, men den er efter min mening lavet alt for restriktiv.
www.havkajakroerne.dk/php/forum/thread/1648
DER har vi et svar, fra 2008, fra naturstyrelsen
Baseret på problemstillingen : Hvad er betydningen af "teltlignende", altså dermed forbudt, uden for pladserne...
19.12.2012
Hej Naturstyrelsen!
Jeg har et spørgsmål angående overnatning!
I nedenstående spørgsmål og svar står der, at der er fri overnatning, men ikke fri teltning. Vil det så sige, at man gerne må tage sin sovepose med ud i skoven og sove lige hvor jeg vil (i de offentlige skove), jeg må bare ikke slå telt op lige hvor jeg vil?
Hvis ja, falder en teltflage/bivuak så ind under telt, eller må man slå en bivuak op hvor man vil i de offentlige skove?
Mange tak for hjælpen!
Mvh Philip
www.naturstyrelsen.dk/Om+os/Spoergsmaal/...a7-ae5e-af2b361357b5
Hej Philip
I den nedenstående link,som handler om overnatning i naturen, kan du læse følgende:
"På offentligt ejede naturarealer må du overnatte på jorden, i en sovepose, i en hængekøje, i et træ eller lign. Du må gerne have et regnslag eller lignende hen over dig, men dit "ly" må ikke få karakter af noget, der kan ligne et telt el. lign. Brug af åben ild er kun tilladt ved bålpladser og husk at tage affald med hjem. Tag hensyn til naboer, sårbar natur mv. - fx beskadiges træernes bark nemt om foråret."
www.naturstyrelsen.dk/Naturoplevelser/Aktiv/Overnatning/
Dvs. du må godt tage din sovepose med i offentlige skove og sove hvor du vil. Men du må ikke slå en bivuak op, hvis det ligner en telt.
Med venlig hilsen
Jin/ Miljøministeriets Informationscenter
fra
www.naturstyrelsen.dk/Om+os/Spoergsmaal/...fe-9d66-6f7e2848f243
Skotte
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333