Bushcraftere på Outsite

Mere
10 år 11 måneder siden #6598 af Skotte
Besvaret af Skotte på emne Bushcraftere på Outsite
@Ljunggren
Kunne du evt præcisere hvilke love, bekendtgørelser eller lign du citerer.
Det er lidt svært at se hvad der er citat og hvad der er din tolkning. :huh:
Skotte

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 11 måneder siden #6601 af kelberg
Besvaret af kelberg på emne Bushcraftere på Outsite
Det kan i ikke være bekendt ;-) Så ender det med man bliver nød til at ønske sig en hængekøje også, hvis den regel tolkning holder ;-)
Følgende bruger(e) sagde tak: danboron

Mere
10 år 11 måneder siden #6602 af danboron
Besvaret af danboron på emne Bushcraftere på Outsite
Hæhæ Kelberg... :P

Mere
10 år 11 måneder siden - 10 år 11 måneder siden #6603 af danboron
Hurra, jeg fandt den ene "kilde" :

Jeg er cyklist, og når man cykler på ferie, så er det must at holde vægten på bagage nede på et minimum, og derfor har jeg på et tidspunkt undersøgt hvor grænsen går mellem et lille telt og en bivuak, jeg gjorde det, at jeg skrev et venligt brev med mit spørgsmål til Skov og Naturstyrelsen, for når de skal svare skriftligt, så må de nødvendigvis være meget præcise.

Svaret var, at hvis man tager en presenning eller et regnslag, og ved hjælp af nogle grene/pinde og snor laver et læ for vind og vejr, så er det en bivuark. Og at en overdækning, som rejses ved hjælp af dertil indrettede stænger, og/eller som kan lukkes med en lynlås er et telt.

Det vil sige, at hvis en gruppe kajakroer går i land på en strand, så må de godt rejse en kæmpe stor bivuak af en 4x8 meter presenning, hvis de bruger pagajer og/eller grene som stænger, men en enkelt kajakroer må ikke opstille et minimalt enmandstelt på stranden.

Lovgivningen er selvfølgelig udformet stramt for at undgå, at tyske turister plaster vestkystens strande til med kæmpe store farvestrålende villatelte, men den er efter min mening lavet alt for restriktiv.

Fundet på

www.havkajakroerne.dk/php/forum/thread/1648

DER har vi et svar, fra 2008, fra naturstyrelsen

Baseret på problemstillingen : Hvad er betydningen af "teltlignende", altså dermed forbudt, uden for pladserne...
Sidste redigering: 10 år 11 måneder siden ved danboron.
Følgende bruger(e) sagde tak: Holck

Mere
10 år 11 måneder siden - 10 år 11 måneder siden #6606 af danboron
Og

19.12.2012
Hej Naturstyrelsen!

Jeg har et spørgsmål angående overnatning!
I nedenstående spørgsmål og svar står der, at der er fri overnatning, men ikke fri teltning. Vil det så sige, at man gerne må tage sin sovepose med ud i skoven og sove lige hvor jeg vil (i de offentlige skove), jeg må bare ikke slå telt op lige hvor jeg vil?
Hvis ja, falder en teltflage/bivuak så ind under telt, eller må man slå en bivuak op hvor man vil i de offentlige skove?

Mange tak for hjælpen!

Mvh Philip

www.naturstyrelsen.dk/Om+os/Spoergsmaal/...a7-ae5e-af2b361357b5
Hej Philip

I den nedenstående link,som handler om overnatning i naturen, kan du læse følgende:

"På offentligt ejede naturarealer må du overnatte på jorden, i en sovepose, i en hængekøje, i et træ eller lign. Du må gerne have et regnslag eller lignende hen over dig, men dit "ly" må ikke få karakter af noget, der kan ligne et telt el. lign. Brug af åben ild er kun tilladt ved bålpladser og husk at tage affald med hjem. Tag hensyn til naboer, sårbar natur mv. - fx beskadiges træernes bark nemt om foråret."

www.naturstyrelsen.dk/Naturoplevelser/Aktiv/Overnatning/

Dvs. du må godt tage din sovepose med i offentlige skove og sove hvor du vil. Men du må ikke slå en bivuak op, hvis det ligner en telt.

Med venlig hilsen

Jin/ Miljøministeriets Informationscenter

fra

www.naturstyrelsen.dk/Om+os/Spoergsmaal/...fe-9d66-6f7e2848f243
Sidste redigering: 10 år 11 måneder siden ved danboron.
Følgende bruger(e) sagde tak: Holck

Mere
10 år 11 måneder siden #6609 af Skotte
Besvaret af Skotte på emne Bushcraftere på Outsite
Ak ja. I min ungdom var det meget lettere, man fandt det nærmeste skovløber- eller skovfogedhus og spurgte om man måtte telte - OG MAN FIK ALTID JA og ofte også lov til at tænde bål efter nærmere anvisninger. Men det er jo så længe siden at det næsten er løgn. I dag er er det en udflyttet bybo der bor i skovløberhuset.
Skotte

Tid til at oprette siden: 0.255 sekunder