- Modtagne Tak: 39
Bushcraftere på Outsite
10 år 9 måneder siden #6663
af MS

Mvh. Morten
Besvaret af MS på emne Bushcraftere på Outsite
Don skrev:
.....Mors Kochanski ....
Han gør i UL, dog på en lidt anden måde end hvad der ellers findes i forummet.

Mvh. Morten
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
10 år 9 måneder siden - 10 år 9 måneder siden #6667
af Don
Besvaret af Don på emne Bushcraftere på Outsite
Du skal bare vide René.
Jeg kunne aldrig drømme om at tvinge dig til at se eller læse det.
Jeg kunne godt forsøge mig med at lave en guide til f.eks. at finde sit eget fatwood.
Umiddelbart ser det ikke ud til at der den store interesse.
Denne tråd skiftede ihvertfald hurtigt bane, til noget der ikke handlede BC.
Mvh
Søren
Jeg kunne aldrig drømme om at tvinge dig til at se eller læse det.

Jeg kunne godt forsøge mig med at lave en guide til f.eks. at finde sit eget fatwood.
Umiddelbart ser det ikke ud til at der den store interesse.
Denne tråd skiftede ihvertfald hurtigt bane, til noget der ikke handlede BC.
Mvh
Søren
Sidste redigering: 10 år 9 måneder siden ved Don.
- Terræntrolden
-
- Bruger
-
Less
Mere
- Modtagne Tak: 21
10 år 9 måneder siden - 10 år 9 måneder siden #6668
af Terræntrolden
Besvaret af Terræntrolden på emne Bushcraftere på Outsite
Det er altså ikke alle statsskove som der må overnattes i under reglerne for fri teltningen. Når du kigger på hjemmesiden
www.udinaturen.dk
får du et overblik over de 166 skovområder der er udlagt til friteltning. Og det er langt fra alle statsskove.
Som udgangspunkt kan du regne med at de skov områder med folder udgiver fra naturstyrelsen er statsskove. Ydremere kan man på hjemmesiden se at området til fri teltningen er afgrænsede områder i den pågældende skov, som det f.eks. Er tilfældet i klosterheden.
Her over vest på, er hele ølgryde plantage udlagt til fri teltning, Stråsø plantage har slet ingen og Klosterheden har kun mulighed for fri teltning i begrænset omfang.
Vil man benytte reglerne for fri teltning, skal områderne findes på www.udinaturen.dk
Som udgangspunkt kan du regne med at de skov områder med folder udgiver fra naturstyrelsen er statsskove. Ydremere kan man på hjemmesiden se at området til fri teltningen er afgrænsede områder i den pågældende skov, som det f.eks. Er tilfældet i klosterheden.
Her over vest på, er hele ølgryde plantage udlagt til fri teltning, Stråsø plantage har slet ingen og Klosterheden har kun mulighed for fri teltning i begrænset omfang.
Vil man benytte reglerne for fri teltning, skal områderne findes på www.udinaturen.dk
Sidste redigering: 10 år 9 måneder siden ved Terræntrolden.
Følgende bruger(e) sagde tak: danboron
10 år 9 måneder siden #6669
af Terje
Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
Besvaret af Terje på emne Bushcraftere på Outsite
Tror der er en vis "naturlig" dansk skepsis som træder i kraft, når noget er amerikansk/engelsklydende. Om det så er bushcraft eller ultra light. Det klinger ikke ikke rigtigt i vores ører.
Og alt fremmed er farligt, og finnerne går med kniv-syndromet.
Nå: Bushcraft.
Vi har vendt det før - det er ikke tilladt mange steder at bruge ting fra naturen, det være sig grene, granris eller døde kaniner - det sætter nogen begrænsninger på hvor frit man kan udfolde sig.
LNT - går på de opkørte, mudrede skovveje, og ser skovmaskinerne fælde graner som var det brændenælder.
Nåh - tilbage til julehumøret - jorden gik jo ikke under
Og alt fremmed er farligt, og finnerne går med kniv-syndromet.
Nå: Bushcraft.
Vi har vendt det før - det er ikke tilladt mange steder at bruge ting fra naturen, det være sig grene, granris eller døde kaniner - det sætter nogen begrænsninger på hvor frit man kan udfolde sig.
LNT - går på de opkørte, mudrede skovveje, og ser skovmaskinerne fælde graner som var det brændenælder.

Nåh - tilbage til julehumøret - jorden gik jo ikke under

Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
Følgende bruger(e) sagde tak: danboron
10 år 9 måneder siden - 10 år 9 måneder siden #6670
af MS
Besvaret af MS på emne Bushcraftere på Outsite
Ljunggren skrev : "Jeg syntes altid, når bushcraft kommer på banen, så SKAL vi enten læse et eller andet af en eller anden "guru" eller se film med nogen der viser hvor dygtige de er derude mens de har renvasket hår og renskurede negle i dagevis, hvorefter trådene uddør..."
Nej, det er ikke noget man SKAL. Valget er folks eget.
Ljunggren skrev : "Hvad med at nogle at de der dyrker det kommer med nogle tips og viser billeder af nogle af deres teknikker? "
Nu vælger jeg at forstå dit udsagn, som en efterlysning af emner i debatten inden for bushcraft - Tråde inden for det emne hilser jeg bestemt også velkommen.
Men ikke desto mindre vil din opfordring kræve at man er i besiddelse af et digital kamera. Som du sikkert har læst i en anden tråd, er et sådant på min ønskeliste.
Så for mit vedkommende må du lige være tålmodig
Jeg vælger ihvertfald IKKE at forstå det som, at os med interessen skal til at billede- dokumentere vores kompetancer over for andre interessegrupper på Outsite
Nu skrev du i et andet indlæg : "Det er jo noget mange af os gør fra tid til anden "
Fint med flere interessede medlemmer, bidrag endelig selv med tråde i emnet
Nogle vil måske synes at der er en lidt fjendtelig holdning over dit indlæg - også selvom der er inkluderet en lille glad smiley.
Jeg ved fra det gamle forum, at der var flere bushcraftere der følte sig lidt trådt på pga. at andre medlemmer skulle udvise mangel på forståelse for folk med en så anderledes interesse.
Det har så betydet at nogle persogner ikke er at finde her mere - Når skarren bliver mindre, er det vist ikke til nogens fordel
Det var derfor jeg skrev i det første indlæg : " Eventuelle medlemmer, som slet ikke kan se fasinationen af de primitive færdigheder er der selvfølgelig også plads til - bare ikke i denne tråd " - Men det var åbentbart ikke helt tydeligt hvad jeg mente.
Mvh. Morten
Nej, det er ikke noget man SKAL. Valget er folks eget.
Ljunggren skrev : "Hvad med at nogle at de der dyrker det kommer med nogle tips og viser billeder af nogle af deres teknikker? "
Nu vælger jeg at forstå dit udsagn, som en efterlysning af emner i debatten inden for bushcraft - Tråde inden for det emne hilser jeg bestemt også velkommen.
Men ikke desto mindre vil din opfordring kræve at man er i besiddelse af et digital kamera. Som du sikkert har læst i en anden tråd, er et sådant på min ønskeliste.
Så for mit vedkommende må du lige være tålmodig

Jeg vælger ihvertfald IKKE at forstå det som, at os med interessen skal til at billede- dokumentere vores kompetancer over for andre interessegrupper på Outsite

Nu skrev du i et andet indlæg : "Det er jo noget mange af os gør fra tid til anden "
Fint med flere interessede medlemmer, bidrag endelig selv med tråde i emnet

Nogle vil måske synes at der er en lidt fjendtelig holdning over dit indlæg - også selvom der er inkluderet en lille glad smiley.
Jeg ved fra det gamle forum, at der var flere bushcraftere der følte sig lidt trådt på pga. at andre medlemmer skulle udvise mangel på forståelse for folk med en så anderledes interesse.
Det har så betydet at nogle persogner ikke er at finde her mere - Når skarren bliver mindre, er det vist ikke til nogens fordel

Det var derfor jeg skrev i det første indlæg : " Eventuelle medlemmer, som slet ikke kan se fasinationen af de primitive færdigheder er der selvfølgelig også plads til - bare ikke i denne tråd " - Men det var åbentbart ikke helt tydeligt hvad jeg mente.
Mvh. Morten
Sidste redigering: 10 år 9 måneder siden ved MS.
10 år 9 måneder siden #6673
af LHL
Besvaret af LHL på emne Bushcraftere på Outsite
Jo, jeg tror bestemt der er interesse for emnet, også blandt 'den brede befolkning' 
Hvis jeg forstår Rene kommentar korrekt, så har jeg det på samme måde, og det var bestemt ikke negativt ment, tværtimod - så var det en opmuntring/opfordring.
Jeg ser gerne nogle 'bushcraft' skills beskrevet som vi kan bruge her i DK. De fleste artikler og videoer på nettet omhandler Australien, Afrika eller USA - og det er ikke rigtig så relevant.
Men forskellige teknikker ser jeg gerne beskrevet. Mine egen 'bushcraft' færdigheder begrænser sig til at kunne tænde et bål uden en liter tændvæske
, men der er helt sikkert masser af andre gode ting man kunne lære ?
mvh Lars

Hvis jeg forstår Rene kommentar korrekt, så har jeg det på samme måde, og det var bestemt ikke negativt ment, tværtimod - så var det en opmuntring/opfordring.
Jeg ser gerne nogle 'bushcraft' skills beskrevet som vi kan bruge her i DK. De fleste artikler og videoer på nettet omhandler Australien, Afrika eller USA - og det er ikke rigtig så relevant.
Men forskellige teknikker ser jeg gerne beskrevet. Mine egen 'bushcraft' færdigheder begrænser sig til at kunne tænde et bål uden en liter tændvæske

mvh Lars
Tid til at oprette siden: 0.252 sekunder
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333