- Modtagne Tak: 39
Bushcraft links og video
10 år 5 måneder siden #6778
af MS
Bushcraft links og video blev oprettet af MS
I denne tråd er du velkommen til at poste div. links og Youtube videoer omhandlende Bushcraft.
Fortæl også gerne hvilken tilgang du har til det postede, såsom egne erfaringer eller tilføjelser til emnet.
( Denne tråd er oprettet efter ide' af Malte59 i tråden om Bushcraftere på Outsite )
Mvh. Morten
Fortæl også gerne hvilken tilgang du har til det postede, såsom egne erfaringer eller tilføjelser til emnet.
( Denne tråd er oprettet efter ide' af Malte59 i tråden om Bushcraftere på Outsite )
Mvh. Morten
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
10 år 5 måneder siden #6786
af Malte59
Besvaret af Malte59 på emne Bushcraft links og video
Hej
Begynd at samle svampe, hvis du ikke gør det i forvejen!
Udover at udgøre et glimrende supplement til turkost - så er det også alletiders undskyldning for at komme i skoven, f.eks. når det regner om efteråret!
Svampe er mange, og kendingen af dem kan virke uoverskuelig. Jeg vil gerne gentage mit råd om at lære nogle få gode og let genkendelige spisesvampe - og derudover de allerfarligste at kende.
Det lægger følgende lille begynder guide også op til - det er et fint sted at starte:
www.naturstyrelsen.dk/Naturbeskyttelse/A.../Svampe/Svampeguide/
venligst
Martin
Begynd at samle svampe, hvis du ikke gør det i forvejen!
Udover at udgøre et glimrende supplement til turkost - så er det også alletiders undskyldning for at komme i skoven, f.eks. når det regner om efteråret!
Svampe er mange, og kendingen af dem kan virke uoverskuelig. Jeg vil gerne gentage mit råd om at lære nogle få gode og let genkendelige spisesvampe - og derudover de allerfarligste at kende.
Det lægger følgende lille begynder guide også op til - det er et fint sted at starte:
www.naturstyrelsen.dk/Naturbeskyttelse/A.../Svampe/Svampeguide/
venligst
Martin
10 år 5 måneder siden #6805
af Malte59
Besvaret af Malte59 på emne Bushcraft links og video
Hej
Blandt de mange klassiske bål-teknikker er jeg særligt begejstret for Nyingen. Den udgør en radiatorlignende og meget sikker ild, som det er forsvarligt at ligge tæt omkring, da den brænder meget kontrolleret:
sv.wikipedia.org/wiki/Nying
Man kan, med fordel, lave nogle hak i de to vandretliggende kævler - det gør, at ilden hurtigere får fat - og du har en stabil varmekilde hele natten, hvis du følger de råd til dimensionering, som fremgår af linket
venligst
Martin
Blandt de mange klassiske bål-teknikker er jeg særligt begejstret for Nyingen. Den udgør en radiatorlignende og meget sikker ild, som det er forsvarligt at ligge tæt omkring, da den brænder meget kontrolleret:
sv.wikipedia.org/wiki/Nying
Man kan, med fordel, lave nogle hak i de to vandretliggende kævler - det gør, at ilden hurtigere får fat - og du har en stabil varmekilde hele natten, hvis du følger de råd til dimensionering, som fremgår af linket

venligst
Martin
Følgende bruger(e) sagde tak: Brianmanden, danboron
Tid til at oprette siden: 0.210 sekunder
-
-
- Forsikning/redn...
- Hej, Vi skal gå 7 dage på Kungsleden...
-
-
-
- Fjällräven Kajk...
- Jeg har en Fjällräven Kajka 100 -...
-
-
-
- Kursus i vinter...
- Hvis I ikke har fundet fælleskørsel og...
-
-
-
- Turtråd til vin...
- Perfekt! Tak, Krabbe!
-
-
-
- Kommer senere
- Hej Vi er 2 som skal deltage på...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333