- Modtagne Tak: 0
overlevelses tur i sevrige råd mm.
8 år 10 måneder siden #16293
af Andreasdh
overlevelses tur i sevrige råd mm. blev oprettet af Andreasdh
Hej Outsite
Mig og en kammerat kunne godt tænke os at komme på en overlevelses tur i sverige. Vi ville bare høre om der er nogen som har nogle gode steder hvor man ikke møde andre. Med mulighed for selv at fiske sig til mad. evt. og noget med hvad for noget grej der er rart at have med på sådan en tur. vi er begge rimelig gode med vores finger så at bygge en soveplads og bålsted skal vi nok have styr på for håbenligt. men vi er meget åbne over for tips og trick
Mvh. Andreas og Frederik
Mig og en kammerat kunne godt tænke os at komme på en overlevelses tur i sverige. Vi ville bare høre om der er nogen som har nogle gode steder hvor man ikke møde andre. Med mulighed for selv at fiske sig til mad. evt. og noget med hvad for noget grej der er rart at have med på sådan en tur. vi er begge rimelig gode med vores finger så at bygge en soveplads og bålsted skal vi nok have styr på for håbenligt. men vi er meget åbne over for tips og trick
Mvh. Andreas og Frederik
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
8 år 10 måneder siden #16294
af CStuwitz
Christina Stuwitz
Besvaret af CStuwitz på emne overlevelses tur i sevrige råd mm.
Hej Andreas
Jeg var med på en vandretur omkring Immeln, nær SKåneleden, og der mødte vi maks 5 mennesker, hvoraf vi kun kom i kontakt med de 2-3 stykker.
Vi gik dog en del i usporet tærren.
Det er jo temmeligt langt sydpå, men ellers tænker jeg at jo længere nordpå I kommer, jo mere øde er der.
Mvh
Jeg var med på en vandretur omkring Immeln, nær SKåneleden, og der mødte vi maks 5 mennesker, hvoraf vi kun kom i kontakt med de 2-3 stykker.
Vi gik dog en del i usporet tærren.
Det er jo temmeligt langt sydpå, men ellers tænker jeg at jo længere nordpå I kommer, jo mere øde er der.
Mvh
Christina Stuwitz
8 år 10 måneder siden #16304
af Andreasdh
Besvaret af Andreasdh på emne overlevelses tur i sevrige råd mm.
Mange tak men 5 mennesker gør heller ikke noget
sov i og hvis i gjord hvad havde i så med af grej 
Mvh

Mvh
8 år 10 måneder siden #16307
af CStuwitz
Christina Stuwitz
Besvaret af CStuwitz på emne overlevelses tur i sevrige råd mm.
Jeg er så meget en newbi, som man næsten kan være. Så jeg håber nogle garvede kommer ind over og giver gode råd med.
Vi var væk i 3 dage (2 overnatninger), og jeg havde mit letvægtstelt, en god sovepose og en lille primusbrænder med som basisudstyr foruden frysetørret mad. Der er rigtig gode pakkelister herinde, og hvis nogle af de hårdføre rødder kommer på (hvis ikke de er i abisko alle sammen), så kommer der helt sikkert gode råd.
Da jeg ikke er så stor, havde jeg klemt mig ned i en 65L rygsæk, fordi jeg vidste at vand kunne findes stort set overalt.
Hvis man skal være i skoven, kunne jeg selv godt tænke mig at opjustere til en hængekøje en anden gang. Og er man sikker på vejret, kan man bruge et bål til tilberedning af mad, omend en trangia el.l. er en god backup.
At finde mad selv, tager tid, men lige nu er der faktisk en hel del spiseligt, hvis man ikke fanger noget med en puls. Blåbær og hindbær, skovsyre samt skovjordbær er der i læssevis. Men ellers burde fiskene bide i morgentimerne og hen under aften i søerne.
Vi var væk i 3 dage (2 overnatninger), og jeg havde mit letvægtstelt, en god sovepose og en lille primusbrænder med som basisudstyr foruden frysetørret mad. Der er rigtig gode pakkelister herinde, og hvis nogle af de hårdføre rødder kommer på (hvis ikke de er i abisko alle sammen), så kommer der helt sikkert gode råd.
Da jeg ikke er så stor, havde jeg klemt mig ned i en 65L rygsæk, fordi jeg vidste at vand kunne findes stort set overalt.
Hvis man skal være i skoven, kunne jeg selv godt tænke mig at opjustere til en hængekøje en anden gang. Og er man sikker på vejret, kan man bruge et bål til tilberedning af mad, omend en trangia el.l. er en god backup.
At finde mad selv, tager tid, men lige nu er der faktisk en hel del spiseligt, hvis man ikke fanger noget med en puls. Blåbær og hindbær, skovsyre samt skovjordbær er der i læssevis. Men ellers burde fiskene bide i morgentimerne og hen under aften i søerne.
Christina Stuwitz
8 år 10 måneder siden #16309
af Andreasdh
Besvaret af Andreasdh på emne overlevelses tur i sevrige råd mm.
jeg har også en 65l rygsæk og ville se om men ikke kunne sove i en hammock, det er nok det nemmeste. Ja vand kan man komme til. Vi regner med at fiske og min kammerat har jagt tegn så vi vil se om han kan få jagt pas når vi skal afsted 
Men håber også der kommer nogle rutineret gutter/Damer ind og kan nogle fede spots
Mvh

Men håber også der kommer nogle rutineret gutter/Damer ind og kan nogle fede spots
Mvh
Tid til at oprette siden: 0.226 sekunder
-
-
- Forsikning/redn...
- Hej, Vi skal gå 7 dage på Kungsleden...
-
-
-
- Fjällräven Kajk...
- Jeg har en Fjällräven Kajka 100 -...
-
-
-
- Kursus i vinter...
- Hvis I ikke har fundet fælleskørsel og...
-
-
-
- Turtråd til vin...
- Perfekt! Tak, Krabbe!
-
-
-
- Kommer senere
- Hej Vi er 2 som skal deltage på...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333