Bushcraftkursus i efterårsferien

Mere
8 år 7 måneder siden - 8 år 7 måneder siden #17203 af Lars Nyhuus Henriksen
Hej outsitere:-)

Jeg har tidligere postet et BC-kursus her på sitet: Et uge-kursus i Sverige. Desværre blev kurset væltet af sygdom, så der kun var to deltagere tilbage.

Sagen er nu, at jeg har to gutter som er klar på en gang intensiv BC i ferien.

Så nu laver jeg et højintensivt kursus i Vrads/Hjøllund/Gludsted fra onsdag til lørdag i efterårsferien. Prisen er kun kr. 400,- per deltager, altså kostprisen

Jeg har en baggrund som vildmarksinstruktør, klatrer, kanoinstruktør, mountain leader award + jeg har boet et år i vildmarken i Nordsverige, så jeg kan garantere fire dage med fuld skrue og masser af indhold.

Se kurset på linket ursus-outdoor.dk/bushcraftkursus-jylland

Først til mølle.

Vh Lars Nyhuus
Sidste redigering: 8 år 7 måneder siden ved Lars Nyhuus Henriksen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 7 måneder siden #17215 af Lars Nyhuus Henriksen
Hele programmet her:

Bushcraftkursus Jylland

En intensiv introduktion til bushcraft og vildmarksliv i Jyllands flotte skov- og hedelandskab.
Lær at lav ild, holde dig varm og orienteret. Kurset er hardtest og learning by doing. Øvelserne bliver udført i felten – midt i noget af Danmarks flotteste og vildeste natur.

Onsdag 56.039381, 9.470116:
Lejren er en shelterplads på kanten af søhøjlandets bøgeskove og søer på den ene side, og de udstrakte hede på den anden side.
* Afhentning Skanderborg Station kl. 11.00
* Kursusstart i Vrads kl. 12.00
* Rebredningsteknikker, træksystemer og knob
* Rebbroer og krydsning af strømmende vand
* Ørredrøgning m. enebær

Torsdag 56.066648, 9.316747:
Lejren er en primitiv lejr midt i de store hedeplantager, med kronhjorte og ulve i nabolaget. Om natten er der gode chancer for at høre hjorte i brunst.
* Navigationsteknikker – kort, kompas og alternative metoder
* Etablering af primitiv lejrplads
* Natnavigation og mikronavigation

Fredag 56.038177, 9.447585:
Lejren er en telt-/shelterplads ved landsbyen Vrads.
* Ild – friktionsild, ildstål m.m.
* Sporing og adfærd i naturen
* Spis naturen dinner
* Mulighed for bad.

Lørdag:
Afslutning og uddeling af kursusbeviser. Program slut kl. 11.00. Mulighed for kørsel til tog i Skanderborg.

Prisen for kurset 2014 er helt exceptionelt kun kostprisen 400,- for madvarer. Normalpris kr. 1.750,-
Mad og materialer indgår. Der udstedes kursusbevis. Personligt grej skal pakkes i rygsæk, så der kan vandres i et mindre omfang.

Instruktøren: Lars Nyhuus Henriksen har boet et år i vildmarken. Han er kanoinstruktør, jæger, mountain leader, klatrer m.v.
Telefon: 86811552/28590900
Mail: ursusoutdoor@gmail.com

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.191 sekunder