Bushcraftkursus i efterårsferien
- Lars Nyhuus Henriksen
-
Emne forfatter
- Bruger
-
Less
Mere
8 år 7 måneder siden - 8 år 7 måneder siden #17203
af Lars Nyhuus Henriksen
Bushcraftkursus i efterårsferien blev oprettet af Lars Nyhuus Henriksen
Hej outsitere:-)
Jeg har tidligere postet et BC-kursus her på sitet: Et uge-kursus i Sverige. Desværre blev kurset væltet af sygdom, så der kun var to deltagere tilbage.
Sagen er nu, at jeg har to gutter som er klar på en gang intensiv BC i ferien.
Så nu laver jeg et højintensivt kursus i Vrads/Hjøllund/Gludsted fra onsdag til lørdag i efterårsferien. Prisen er kun kr. 400,- per deltager, altså kostprisen
Jeg har en baggrund som vildmarksinstruktør, klatrer, kanoinstruktør, mountain leader award + jeg har boet et år i vildmarken i Nordsverige, så jeg kan garantere fire dage med fuld skrue og masser af indhold.
Se kurset på linket ursus-outdoor.dk/bushcraftkursus-jylland
Først til mølle.
Vh Lars Nyhuus
Jeg har tidligere postet et BC-kursus her på sitet: Et uge-kursus i Sverige. Desværre blev kurset væltet af sygdom, så der kun var to deltagere tilbage.
Sagen er nu, at jeg har to gutter som er klar på en gang intensiv BC i ferien.
Så nu laver jeg et højintensivt kursus i Vrads/Hjøllund/Gludsted fra onsdag til lørdag i efterårsferien. Prisen er kun kr. 400,- per deltager, altså kostprisen
Jeg har en baggrund som vildmarksinstruktør, klatrer, kanoinstruktør, mountain leader award + jeg har boet et år i vildmarken i Nordsverige, så jeg kan garantere fire dage med fuld skrue og masser af indhold.
Se kurset på linket ursus-outdoor.dk/bushcraftkursus-jylland
Først til mølle.
Vh Lars Nyhuus
Sidste redigering: 8 år 7 måneder siden ved Lars Nyhuus Henriksen.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Lars Nyhuus Henriksen
-
Emne forfatter
- Bruger
-
8 år 7 måneder siden #17215
af Lars Nyhuus Henriksen
Besvaret af Lars Nyhuus Henriksen på emne Bushcraftkursus i efterårsferien
Hele programmet her:
Bushcraftkursus Jylland
En intensiv introduktion til bushcraft og vildmarksliv i Jyllands flotte skov- og hedelandskab.
Lær at lav ild, holde dig varm og orienteret. Kurset er hardtest og learning by doing. Øvelserne bliver udført i felten – midt i noget af Danmarks flotteste og vildeste natur.
Onsdag 56.039381, 9.470116:
Lejren er en shelterplads på kanten af søhøjlandets bøgeskove og søer på den ene side, og de udstrakte hede på den anden side.
* Afhentning Skanderborg Station kl. 11.00
* Kursusstart i Vrads kl. 12.00
* Rebredningsteknikker, træksystemer og knob
* Rebbroer og krydsning af strømmende vand
* Ørredrøgning m. enebær
Torsdag 56.066648, 9.316747:
Lejren er en primitiv lejr midt i de store hedeplantager, med kronhjorte og ulve i nabolaget. Om natten er der gode chancer for at høre hjorte i brunst.
* Navigationsteknikker – kort, kompas og alternative metoder
* Etablering af primitiv lejrplads
* Natnavigation og mikronavigation
Fredag 56.038177, 9.447585:
Lejren er en telt-/shelterplads ved landsbyen Vrads.
* Ild – friktionsild, ildstål m.m.
* Sporing og adfærd i naturen
* Spis naturen dinner
* Mulighed for bad.
Lørdag:
Afslutning og uddeling af kursusbeviser. Program slut kl. 11.00. Mulighed for kørsel til tog i Skanderborg.
Prisen for kurset 2014 er helt exceptionelt kun kostprisen 400,- for madvarer. Normalpris kr. 1.750,-
Mad og materialer indgår. Der udstedes kursusbevis. Personligt grej skal pakkes i rygsæk, så der kan vandres i et mindre omfang.
Instruktøren: Lars Nyhuus Henriksen har boet et år i vildmarken. Han er kanoinstruktør, jæger, mountain leader, klatrer m.v.
Telefon: 86811552/28590900
Mail: ursusoutdoor@gmail.com
Bushcraftkursus Jylland
En intensiv introduktion til bushcraft og vildmarksliv i Jyllands flotte skov- og hedelandskab.
Lær at lav ild, holde dig varm og orienteret. Kurset er hardtest og learning by doing. Øvelserne bliver udført i felten – midt i noget af Danmarks flotteste og vildeste natur.
Onsdag 56.039381, 9.470116:
Lejren er en shelterplads på kanten af søhøjlandets bøgeskove og søer på den ene side, og de udstrakte hede på den anden side.
* Afhentning Skanderborg Station kl. 11.00
* Kursusstart i Vrads kl. 12.00
* Rebredningsteknikker, træksystemer og knob
* Rebbroer og krydsning af strømmende vand
* Ørredrøgning m. enebær
Torsdag 56.066648, 9.316747:
Lejren er en primitiv lejr midt i de store hedeplantager, med kronhjorte og ulve i nabolaget. Om natten er der gode chancer for at høre hjorte i brunst.
* Navigationsteknikker – kort, kompas og alternative metoder
* Etablering af primitiv lejrplads
* Natnavigation og mikronavigation
Fredag 56.038177, 9.447585:
Lejren er en telt-/shelterplads ved landsbyen Vrads.
* Ild – friktionsild, ildstål m.m.
* Sporing og adfærd i naturen
* Spis naturen dinner
* Mulighed for bad.
Lørdag:
Afslutning og uddeling af kursusbeviser. Program slut kl. 11.00. Mulighed for kørsel til tog i Skanderborg.
Prisen for kurset 2014 er helt exceptionelt kun kostprisen 400,- for madvarer. Normalpris kr. 1.750,-
Mad og materialer indgår. Der udstedes kursusbevis. Personligt grej skal pakkes i rygsæk, så der kan vandres i et mindre omfang.
Instruktøren: Lars Nyhuus Henriksen har boet et år i vildmarken. Han er kanoinstruktør, jæger, mountain leader, klatrer m.v.
Telefon: 86811552/28590900
Mail: ursusoutdoor@gmail.com
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Tid til at oprette siden: 0.191 sekunder
-
-
- Fjällräven Kajk...
- Jeg har en Fjällräven Kajka 100 -...
-
-
-
- Kursus i vinter...
- Hvis I ikke har fundet fælleskørsel og...
-
-
-
- Turtråd til vin...
- Perfekt! Tak, Krabbe!
-
-
-
- Kommer senere
- Hej Vi er 2 som skal deltage på...
-
-
-
- Kursus i vinter...
- Jeg har stadig plads til én, måske to...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333