Montering af dSLR-kamerataske på hoftebælte

Mere
10 år 11 måneder siden #1378 af morten
På tur er det ikke specielt praktisk at have kameraet liggende i rygsækken. Derfor foretrækker jeg en løsning, hvor kameratasken er monteret på hoftebærebæltet.

Sidste år brugte jeg en løsning med nogle remme gennem øjerne på kameratasken, hvilket i princippet virkede. I praksis sidder det dog for løst efter min mening.

På en nylig tur prøvede jeg med en gør-det-selv løsning med et stykke stof gennem bæltestroppen på tasken med påsyede remme. Dette var mere stabilt men dog stadig noget løst.

Er der nogle der har nogle gode bud på, hvordan kameratasken bedst kan monteres på hoftebærebæltet?

Tasken er af nedenstående type

Morten
Hjemmeside med friluftsblog og turbeskrivelser.
Seneste aktiviteter:
Efterårstur til Perstorp
Efterårstur til Raslången

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 11 måneder siden - 10 år 11 måneder siden #1382 af AWaarst
Jeg har stået over for præcis samme problemstillign som dig. Og for det faktisk ikke skal være løgn har jeg samme kamerataske. Jeg har løst problemet ved at klippe de 2 plast øjer af og monteret 2 små karabinhager i stedet. På den måde kan jeg hægte kameratasken på min rygsæk B)

Jeg forsøgte mig i første omgang også med at sætte kameratasken fast på hoftebæltet men det kan jeg på ingen måde anbefale. Det var mildt sagt pisse irriterende da den blev ved med at banke ind i skridtet og når man gik opad ramte den lårene :angry: Derfor monterede jeg den på brystremmen i stedet og det fungerede super godt! Jeg begyndte at ta mange flere og langt bedre billeder fordi jeg hele tiden havde kameraet ved hånden og ikke konstant skulle ha rygsækken af og på.

Jeg har også brugt kameratasken med karabinhager til at hægte direkte på bukserne gennem bæltestropperne(husk at gøre det på siden af kroppen!) hvis jeg har forladt lejren på en mindre aftentur uden rygsæk.

Har forsøgt at ta et par hurtige snap shots med en ødelagt iPhone :P Håber du kan bruge det til noget!

Sidste redigering: 10 år 11 måneder siden ved AWaarst. Begrundelse: Forkert billede
Følgende bruger(e) sagde tak: morten

Mere
10 år 11 måneder siden #1390 af morten
Ideen er helt sikkert god, og jeg ved camillabacher bruger en tilsvarende løsning.

I modsætning til dig synes jeg dog, det er ubehageligt at have 1,3 kg (10 - 22 mm vidvinkel vejer ;) ) kameraudstyr siddende på brystet og foretrækker at have det på hoftebæltet. Det skal selvfølgelig sidde i siden og ikke midtfor :) Det virker fint for mig, det skal bare sidde fast.

Morten
Hjemmeside med friluftsblog og turbeskrivelser.
Seneste aktiviteter:
Efterårstur til Perstorp
Efterårstur til Raslången

Mere
10 år 11 måneder siden #1392 af AWaarst
Hehe ja der kan man bare se hvor forskellige man er ;)

Mere
10 år 11 måneder siden #1396 af CHH
Jeg har faktisk også lige købt den samme taske til mit kamera, så det vil jeg da helt sikkert prøve :)

Mere
10 år 11 måneder siden - 10 år 11 måneder siden #1404 af Boldten

morten skrev: Ideen er helt sikkert god, og jeg ved camillabacher bruger en tilsvarende løsning.

I modsætning til dig synes jeg dog, det er ubehageligt at have 1,3 kg (10 - 22 mm vidvinkel vejer ;) ) kameraudstyr siddende på brystet og foretrækker at have det på hoftebæltet. Det skal selvfølgelig sidde i siden og ikke midtfor :) Det virker fint for mig, det skal bare sidde fast.

Hvilken model er tasken og er der fint med plads til DSLR inkl vidvinkels-objektiv? - Skal selv have anskaffet en kamerataske specifikt til vandreture :)

Sidste redigering: 10 år 11 måneder siden ved Boldten.

Tid til at oprette siden: 0.220 sekunder