Montering af dSLR-kamerataske på hoftebælte
Sidste år brugte jeg en løsning med nogle remme gennem øjerne på kameratasken, hvilket i princippet virkede. I praksis sidder det dog for løst efter min mening.
På en nylig tur prøvede jeg med en gør-det-selv løsning med et stykke stof gennem bæltestroppen på tasken med påsyede remme. Dette var mere stabilt men dog stadig noget løst.
Er der nogle der har nogle gode bud på, hvordan kameratasken bedst kan monteres på hoftebærebæltet?
Tasken er af nedenstående type
Morten
Hjemmeside med friluftsblog og turbeskrivelser.
Seneste aktiviteter:
Efterårstur til Perstorp
Efterårstur til Raslången
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Jeg forsøgte mig i første omgang også med at sætte kameratasken fast på hoftebæltet men det kan jeg på ingen måde anbefale. Det var mildt sagt pisse irriterende da den blev ved med at banke ind i skridtet og når man gik opad ramte den lårene

Jeg har også brugt kameratasken med karabinhager til at hægte direkte på bukserne gennem bæltestropperne(husk at gøre det på siden af kroppen!) hvis jeg har forladt lejren på en mindre aftentur uden rygsæk.
Har forsøgt at ta et par hurtige snap shots med en ødelagt iPhone

I modsætning til dig synes jeg dog, det er ubehageligt at have 1,3 kg (10 - 22 mm vidvinkel vejer

Morten
Hjemmeside med friluftsblog og turbeskrivelser.
Seneste aktiviteter:
Efterårstur til Perstorp
Efterårstur til Raslången

morten skrev: Ideen er helt sikkert god, og jeg ved camillabacher bruger en tilsvarende løsning.
I modsætning til dig synes jeg dog, det er ubehageligt at have 1,3 kg (10 - 22 mm vidvinkel vejer) kameraudstyr siddende på brystet og foretrækker at have det på hoftebæltet. Det skal selvfølgelig sidde i siden og ikke midtfor
Det virker fint for mig, det skal bare sidde fast.
Hvilken model er tasken og er der fint med plads til DSLR inkl vidvinkels-objektiv? - Skal selv have anskaffet en kamerataske specifikt til vandreture

-
-
- Forsikning/redn...
- Hej, Vi skal gå 7 dage på Kungsleden...
-
-
-
- Fjällräven Kajk...
- Jeg har en Fjällräven Kajka 100 -...
-
-
-
- Kursus i vinter...
- Hvis I ikke har fundet fælleskørsel og...
-
-
-
- Turtråd til vin...
- Perfekt! Tak, Krabbe!
-
-
-
- Kommer senere
- Hej Vi er 2 som skal deltage på...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333