Montering af dSLR-kamerataske på hoftebælte

Mere
10 år 11 måneder siden - 10 år 11 måneder siden #1405 af morten
Den taske jeg bruger til mit EOS450D med Canon EF-S 10 - 22 mm er en KATA 425 - købt i ElGiganten. Der er ok plads til kamera og objektiv med påmonteret modlysblænde.
www.elgiganten.dk/search?WFSimpleSearch_...R+Kamerataske+DH-425

(Billedet var bare det første og det bedste, jeg kunne finde af en pistoltaske)

Morten
Hjemmeside med friluftsblog og turbeskrivelser.
Seneste aktiviteter:
Efterårstur til Perstorp
Efterårstur til Raslången
Sidste redigering: 10 år 11 måneder siden ved morten.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 11 måneder siden #1408 af Garner
Jeg har gennem flere år båret mit systemkamera i karabinhager mellem skulderstropperne. Det virker glimrende, men:

--- vær opmærksom på, at du ved vadning er nødt til pakke kameraet ned. Der er sgu ikke meget fidus i, at løsne hoftebæltet af sikkerhedsgrunde, og så ikke kunne komme fri af rygsækken ved et styrt, fordi skulderremmene bliver holdt sammen af to karabiner med et kamera imellem.

Mere
10 år 7 måneder siden #5075 af DKW
gammel tråd, men jeg regnede med at finde andre ideer til at bære kameraet end jeg selv bruger. Det var der så ikke, men så blev jeg overrasket over at der ikke er nogen der har nævnt den bæresele til netop denne anbringelse, som findes til en lowepro toploader taske.

Ganske simpel bæresele som snildt kunne laves selv, og det fungerer. Også til når man laver vandpassage med åbnet hoftesele af sikkerhedsgrunde, for kameraet sidder i så fald ikke fast på rygsækken.

Har ikke noget billede af min, men har hurtigt negletet link fra nettet:
Chest harness

Kan se de har ændret designet en anelse. Min har ikke alle 4 remme samlet i ét punkt. Der er ligesom et stykke strop lodret imellem øverste og nederste karabinstropper. Hvor tyk samlepunktet er på det nye design, og dermed hvor god bærekomforten ér med en rygsæk henover, skal jeg ikke kunne sige, med det gamle design er der ikke noget bøvl overhovedet hvad dét angår.

Altså vil jeg næsten anbefale folk at lave en tilsvarende sele selv, istedetfor. Dog med det naturlige forbehold at jeg ikke har set det nye desig irl. Funktionen giver og sig selv, og jeg kan garantere at der ikke er noget som helst der dingler rundt og skraber og går på på dén måde.

Tid til at oprette siden: 0.211 sekunder