Spritbrænder

• Quest
  • Gæst
  • Gæst
11 år 1 måned siden #3134 af Quest
Besvaret af Quest på emne Spritbrænder

Terje skrev: For os langsomme, der ikke er blandt de hurtigste knive på havnen -
den mindste brænder er den mest økonomiske?

Lol ja den lille er den mest økonomiske :lol:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
11 år 4 uger siden #3179 af danboron
Besvaret af danboron på emne Spritbrænder
Quest, tillykke med familieforøgelsen.

Hail the new Queen O' flaming Hearts, may she long live, and burn strong.

Hm, en HOT lille sag, hende den nye dronning, man bliver jo helt royal. B)

den mindste brænder er den mest økonomiske?

Nemlig, Kelbergs tomatdåsebrænder er jo endnu mindre i diameter, og også endnu mere økonomisk.

Og her får hun lige en knuser af The King
Så må vi ønske der kommer en lille kron- et eller andet ud af det forhold.

Sikke et yndigt par, og så kan de rejse på EN pladsbillet :huh:
Men sikke et par, de er begge afhængige af spiritus, burde DE få en baby?
Som kan hives ud af Queen O' Flaming Hearts, og OGSÅ skal have sprit? Hm...

Praktisk iøvrigt, at have to af disse små brændere med, så man kan stege kødet og koge grønsagerne samtidig, som min søn gør, når vi er ude. Kokkeluxus :woohoo:

Eller TRE, så man løbende kan udskifte den, som brænder tør.
Og har de samme højde, kan de alle tre tilsammen bære og opvarme en RET store gryde eller pande, når der skal laves mad til mange.

3x6g=18g. Det må være ok, for et tre-blus feltkøkken.

(Jaja, jeg ved det godt, der skal også en vindskærm til, der kan dække for alle tre blus, men sølvpapir vejer ikke meget, så skal vi sige 30g for det hele?)

MVONH
Følgende bruger(e) sagde tak: Quest

• Quest
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 uger siden - 11 år 4 uger siden #3182 af Quest
LOL!!!
Velkommen tilbage Dan!

Skal love for du tænker ud af boksen :woohoo:
Gode idéer til le gourmands. Tre tre tre bien monsieur.

Grunden til at hun er lidt langsommere er nok at hun lige skal have lagt make up. Og det er zhgu nok zhwært med en lille zchkid på hikz! ;)
Det er tydeligt at se på billede 1) at hun allerede er fuld - og gør sig til. På billede 2) er hun sprunget på ham. Det burde nok have været cencureret. Indtil videre lever de på polsk; men hun er jo også derfra ;)

Spøg til side. Der skal nok også være en isolerende reflekter og ikke mindst et stabilt underlag til tre brændere.

Hvad betyder MVONH??? :huh:
Sidste redigering: 11 år 4 uger siden ved Quest.

Mere
11 år 4 uger siden #3187 af danboron
Besvaret af danboron på emne Spritbrænder
Tak Quest, og i lige måde.

Ikke så meget, "ud af boxen", mere "ud af rygsækken", right? ;)

MAKEUP PÅ.??? Jeg troede, det kun var Enkedronning Trangia, der brugte at sværte øjenskygge overalt..???
At hun var langsommere er vel naturligt, eftersom det er hunkøn.!!! ? :ohmy:

Og ja, JEG undrede mig over at cencuren ikke stoppede billedet, det viser bare hvor frisindede folk er på Outsite. :lol:

Så nu glæder vi os til den lille ny ankommer, måske får Queen O' Flaming Hearts, en lille Prince O' Flaming Hearts i maven, måske en sød lille krabat, med fut i, ligesom Kelbergs Tomat brænder. Som, trods alt, drikker mindre spiritus, end forældrene. Vi krydser alle vores fingre.

Men alkoholikere eller ej, så er de jo langt mere trofaste, en alle de standup-pere, der bare står og lukker gas ud. :angry:

MVONH (Med Venlig Og Naturlig Hilsen) :silly:
Følgende bruger(e) sagde tak: Quest

Mere
10 år 11 måneder siden #4544 af tofi
Besvaret af tofi på emne Spritbrænder
Hej har også været inde på det link for nogle dage siden og i hans 3. video nævner han også mindre huller. jeg har lavet den med 32 huller i 1 mm. har tidligere lavet de alm. dåsebrændere, hvor man bruger 2 stk. bund + en mellemvæg, men denne bruger top og bund samt det sidste stykke som mellemvæg(lyder kringlet, men se videoen) og synes det er den bedste spritbrænder jeg har haft indtil videre. "prime time" 30 sek. og derefter koger den 4 dl. koldt vand fra hanen på 4 min med 1 spiseske sprit(15 ml) og der er stadig en teske tilbage, ja men hvorfor nøjes du så ikke med 10 ml ? - jeg vil hellere hælde lidt tilbage i flasken end løbe tør! - jeg bruger en alm. lille alugryde (fra "trangia wannabe" - stormkøkken fra Biltema =159 kr for hele køkkenet og brænder(der ligner trangias til forveksling, men er smallere) og det virker!!!)
Følgende bruger(e) sagde tak: danboron

• Quest
  • Gæst
  • Gæst
10 år 11 måneder siden #4551 af Quest
Den er jo mega fed :woohoo:
Det ser, på billedet, ud som om den brænder meget jævnt.

Cool med kongekrone og det hele. En øldåse-brænder konge er født. "King o' Flaming Beer" hæhæ.

Tid til at oprette siden: 0.218 sekunder