Hængekøje gør-det-selv - UnderQuilt

Mere
10 år 3 måneder siden #8068 af danboron
Hm, Draken... ;) :)

Vandskyende dun, dem tror du ikke meget på... Næh, men efter at have læst lidt på linket, er jeg nu overbevist...
om fem år bruger man KUN hydrofobe dun, i soveposer, quilte, og jakker... ;)

Men du har alligevel ret, selv om de er lang tid om at suge vand, kan de tilsisdt blive lige så våde, som almindelige dun... Men de praler med, at dunene ikke klasker HELT sammen, når de bliver våde... så de stadig isolerer, ca som vådt fiberisolering... ???

Nåh jeg kiggede på din køje, fra UK Hammocks, den er da RIMELIG smart lavet... detaljen med myggenettet, er ret smart, der er brugt tynd ripstop, og dyneema snor, endda med whoopiesling...

Med den vægt for køje, myggenet, og ophæng, er der ikke meget at vinde, ved at sy en selv, og endda kun, ved at købe dyrt stof, og dyrt myggenet, og en dyr lynlås...

MEN, Draken, hvorfor TO lag ? Jeg mener dit køjestof er en lille anelse tyndere, end det JEG ligger på, og endda ripstop, så det burde have samme styrke, som pilotnylon, ca. og det brugte JEG altså, da jeg vejede 115kg, og stadig nu jeg vejer 90...

Så hvis du VIRKELIG gerne ville spare vægt, ville jeg fjerne det ene lag, kort og godt...

Udover det, kan du umuligt spare vægt, på selve køjen. Men tarpen, du har kunne HELT sikkert sagtens blive lettere, ... da de fleste tarper er overdrevent solide, til almindeligt brug.
Flere, har lavet tarp af 1oz ripstopnylon, altså ca 30-35g pr m2, og de holder fortrinligt, når hjørnerne, bliver syet og forstærket, rigtigt...

Og så er vi tilbage til underquilten... JEG synes ikke, jeg behøver fuld længde, og fuld bredde.
Ikke engang, i minus ti grader...

Er underquilten 120-140 lang, og ca 1m bred, synes jeg den er passende, og så ryger siddeunderlaget, under fødderne, og SÅ har man sparet vægt... :woohoo: og penge... ;)

Og herefter følger normalt en sang, fra de varme lande, om at penge sparet er penge tjent, og man skal ikke betale skat, så de er dobbelt tjent....

Men OK, vi dropper sangen, Draken... :whistle: :whistle: :whistle:

Ja, som du ser, så fløjter jeg, i stedet... :S

B)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.198 sekunder