At bygge sit eget shelter

Mere
10 år 6 måneder siden #8557 af Quark
At bygge sit eget shelter blev oprettet af Quark
Hej, alle mine unger plager mig for at få bygget et schelter ude i haven, som de kan bruge sammen med deres venner, så der for ville jeg høre om der var nogen her inde som muligvis lå inde med arbejdes tegninger til et schelter til en 4-5 personer, med materiale liste og hele molevitten.
Så jeg kan komme i gang med dette projekt inde de river hoved af mig. :)
På forhånd tak.

Vh.
Kim D. Laursen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 6 måneder siden #8560 af LarsM
Besvaret af LarsM på emne At bygge sit eget shelter
En af mine venner, som bor på et tidligere husmandssted med god udenomsplads, har bygget et shelter, som ser fint og solidt ud. Jeg ved ikke, om han har brugt tegninger eller bare lavet det ud af hovedet, og om han i givet fald er villig til at udlevere sine tegninger, men jeg kan da prøve at spørge ham ved lejlighed. Ellers må det også være en mulighed at kigge grundigt på et eksisterende shelter og prøve at gennemskue, hvordan det er lavet.

Følgende bruger(e) sagde tak: Quark

• okj
  • Gæst
  • Gæst
10 år 6 måneder siden #8563 af okj
Besvaret af okj på emne At bygge sit eget shelter
Spejdersport har denne bog.

Mere
10 år 6 måneder siden #8564 af Quark
Besvaret af Quark på emne At bygge sit eget shelter
Takker for alle de gode råd, :) så må jeg i gang med at læse nogle af de foreslået bøger :blink: så ungerne og jeg kan komme i sving inu engang tak for hjælpen :silly:

Vh.
Kim D. Laursen

Mere
10 år 6 måneder siden #8570 af Malte59
Besvaret af Malte59 på emne At bygge sit eget shelter

Quark skrev: Takker for alle de gode råd, :) så må jeg i gang med at læse nogle af de foreslået bøger :blink: så ungerne og jeg kan komme i sving inu engang tak for hjælpen :silly:

Hej Quark

.. det er jo ikke raketvidenskab :)
Hvis du ikke har erfaring med at bygge med bjælker - så vil foreslå, at du bygger med brædder, tagpap eller græs på taget, tilpas taghældning, tagudhæng over indgangen og siddemulighed i indgangen. Jeg ville sætte et shelter på sokkelsten - og så eller bare gå i gang:

- sætte sokkelstenene i vater.
- samle en ramme af f.eks. 7,5x7,5 bjælker ovenpå stenene. Rammen støbes fast i stenene.
- lægge gulvbrædder på rammen.
- bygge rammer til dækbrædderne ovenpå gulvet - af lægter eller reglar.
- reglar som spær
- dækbrædder, tagbrædder, tagpap og vindskeder :)

venligst
Martin

Mere
10 år 6 måneder siden #8572 af Quark
Besvaret af Quark på emne At bygge sit eget shelter

Malte59 skrev:

Quark skrev: Takker for alle de gode råd, :) så må jeg i gang med at læse nogle af de foreslået bøger :blink: så ungerne og jeg kan komme i sving inu engang tak for hjælpen :silly:

Hej Quark

.. det er jo ikke raketvidenskab :)
Hvis du ikke har erfaring med at bygge med bjælker - så vil foreslå, at du bygger med brædder, tagpap eller græs på taget, tilpas taghældning, tagudhæng over indgangen og siddemulighed i indgangen. Jeg ville sætte et shelter på sokkelsten - og så eller bare gå i gang:

- sætte sokkelstenene i vater.
- samle en ramme af f.eks. 7,5x7,5 bjælker ovenpå stenene. Rammen støbes fast i stenene.
- lægge gulvbrædder på rammen.
- bygge rammer til dækbrædderne ovenpå gulvet - af lægter eller reglar.
- reglar som spær
- dækbrædder, tagbrædder, tagpap og vindskeder :)

venligst
Martin

@ Malte59 Nej ikke lige raket videnskab, men når man pt. ikke lige jobber med træ så ville det være skønt med en tegning samt evt. part liste der er jo ingen grund til at opfinde hjulet når der er andre som har, og vist der var nogen som havde lavet en brøler så kunne man måske lære af dem også ;-). såment kun der for mit inlæg ;-)

Vh.
Kim D. Laursen

Tid til at oprette siden: 0.259 sekunder