- Modtagne Tak: 16
Sandaler..
9 år 10 måneder siden #10644
af Anastasia
Sandaler.. blev oprettet af Anastasia
Blev inspireret til at lave mine egne sandaler, billederne viser resultatet 
De vejer 79g hver, dvs. 160g for et par. De har kostet omkring 88 kr i materiale, og jeg har gummisål til overs.. der ryger selvfølgelig lidt fragt oven i hatten, men da jeg skulle bruge noget myggenet i forvejen så blev det jo ikke ekstra for at få det her med..
Sålen er lavet af et stykke vibram gummisål, hvor jeg selv har klippet ud:
www.extremtextil.de/catalog/Vibram-rubbe...154-4-5mm::1594.html
Snøren er et sammenhængende stykke 10mm webbing:
www.extremtextil.de/catalog/Webbing-Polyamid-10mm::404.html
Jeg har sat en lille laderlock på, men i grunden kunne man bare binde en lille knude, jeg synes dog det så lidt mere proff ud og det gør det lidt lettere at justere dem, og smutte ind og ud af dem.
www.extremtextil.de/catalog/Ladderloc-thin-12mm::675.html

De vejer 79g hver, dvs. 160g for et par. De har kostet omkring 88 kr i materiale, og jeg har gummisål til overs.. der ryger selvfølgelig lidt fragt oven i hatten, men da jeg skulle bruge noget myggenet i forvejen så blev det jo ikke ekstra for at få det her med..
Sålen er lavet af et stykke vibram gummisål, hvor jeg selv har klippet ud:
www.extremtextil.de/catalog/Vibram-rubbe...154-4-5mm::1594.html
Snøren er et sammenhængende stykke 10mm webbing:
www.extremtextil.de/catalog/Webbing-Polyamid-10mm::404.html
Jeg har sat en lille laderlock på, men i grunden kunne man bare binde en lille knude, jeg synes dog det så lidt mere proff ud og det gør det lidt lettere at justere dem, og smutte ind og ud af dem.
www.extremtextil.de/catalog/Ladderloc-thin-12mm::675.html
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
9 år 10 måneder siden #10645
af Milho
Vh Christian
Besvaret af Milho på emne Sandaler..
Sjovt og godt tænkt 
Hvordan er de at have på?
Webbingen ser lidt usikker ud nedenunder i knuden, kunne du evt. fortsætte den nedenunder og evt. lime/sømme/sy et lag vibram mere på? Bare en tanke

Hvordan er de at have på?
Webbingen ser lidt usikker ud nedenunder i knuden, kunne du evt. fortsætte den nedenunder og evt. lime/sømme/sy et lag vibram mere på? Bare en tanke

Vh Christian
9 år 10 måneder siden #10646
af Anastasia
Besvaret af Anastasia på emne Sandaler..
Jeg har syet et lille stykke elastikbånd på, som kan skiftes ud når knuden er slidt igennem. Man mærker ikke knuden, mens et stykke ekstra vibram nok vil føles ubehageligt under foden. Noget af det tiltrækkende ved den her model, er også enkelheden, hvor let den er at lave...
Jeg startede med at lave et par af noget rest læder fra en læder forretning.. Se billede vedhæftet.. Og knuden bliver ikke slidt så meget som man skulle tro, man slider kun der hvor vægten lægges..
Jeg startede med at lave et par af noget rest læder fra en læder forretning.. Se billede vedhæftet.. Og knuden bliver ikke slidt så meget som man skulle tro, man slider kun der hvor vægten lægges..
Bilag:
9 år 10 måneder siden #10647
af Milho
Vh Christian
Besvaret af Milho på emne Sandaler..
Hvis det holder er der vel ingen grund til rettelser
Igen sjovt projekt!

Vh Christian
9 år 10 måneder siden - 9 år 10 måneder siden #10648
af Kim
Besvaret af Kim på emne Sandaler..
Det er et særdeles velgennemprøvet koncept, og i øvrigt kan knuden jo hurtigt erstattes af ... en ny knude 
man kan se original modellerne HER eller søge på tarahumara sandals.
Har man lyst kan man jo gå lidt dybere og læse "Born to run" om indianere der går og løber i den slags sandaler, og det i terræn vi normalt kun færdes i i støvler eller som minimum sko

man kan se original modellerne HER eller søge på tarahumara sandals.
Har man lyst kan man jo gå lidt dybere og læse "Born to run" om indianere der går og løber i den slags sandaler, og det i terræn vi normalt kun færdes i i støvler eller som minimum sko
Sidste redigering: 9 år 10 måneder siden ved Kim.
9 år 10 måneder siden #10651
af Anastasia
Besvaret af Anastasia på emne Sandaler..
Det var faktisk i den forbindelse jeg stødte på det, jeg stenede youtube om minimalist løbesko og forfods løbeteknik.. Lå syg og hungrede efter en løbetur ude i solen 
Jeg har btw ikke brugt mine gamle scarpa støvler i mange år nu...

Jeg har btw ikke brugt mine gamle scarpa støvler i mange år nu...
Tid til at oprette siden: 0.224 sekunder
-
-
- Forsikning/redn...
- Hej, Vi skal gå 7 dage på Kungsleden...
-
-
-
- Fjällräven Kajk...
- Jeg har en Fjällräven Kajka 100 -...
-
-
-
- Kursus i vinter...
- Hvis I ikke har fundet fælleskørsel og...
-
-
-
- Turtråd til vin...
- Perfekt! Tak, Krabbe!
-
-
-
- Kommer senere
- Hej Vi er 2 som skal deltage på...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333