DIY regn skørt(rain kilt)

Mere
8 år 9 måneder siden #16616 af Ennamaria
Besvaret af Ennamaria på emne DIY regn skørt(rain kilt)
I øvrigt, Anastasia: en cord lock hedder vist en snorestrammer ;)

Venlig hilsen
Ennamaria/Susanne

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 9 måneder siden #16629 af CStuwitz
Besvaret af CStuwitz på emne DIY regn skørt(rain kilt)

Ennamaria skrev: Jeg kan stadig ikke lægge billeder ud, men forklare, hvordan min er syet:

En trapez på ca. 90 cm foroven og 110 cm forneden.
Elastiksnor og -strammer er sat i løbegang foroven, således at enderne er syet fast i begge sider.
Trapezen er sat sammen med en 2-vejs lynlås, og kan således skilles helt ad.

That's it B)

Jeg ville, næste gang, lave et wienerlæg foran og et bagved, ala dette: eaosewing.wordpress.com/2010/10/24/man-er-vel-l%C3%A6rerinde/

Christina Stuwitz

Mere
8 år 9 måneder siden #16689 af NOB
Besvaret af NOB på emne DIY regn skørt(rain kilt)
Netop hjemkommet fra tre ugers vandring i USA på Applachian Trail. Havde "rain kilt" med og ikke regnbukser. Benyttet 2 gange i kraftig regn og blæst i White Mountains på åbne bjergkamme. Vendte blot åbningen modsat vinden. Velcro lukning for neden gør, at man kan "skræve" hvis man har behov, den går blot op.

Jeg har Montane Feathterlite bukser på inden under som beskyttelse mod vinden. Der var en del windchill den dag.

Hilsen
Niels

”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll

Min blog om vandring og friluftsliv

Mere
8 år 9 måneder siden #16692 af NOB
Besvaret af NOB på emne DIY regn skørt(rain kilt)

Ljunggren skrev: Bliver du så ikke p.... våd på det nederste af benene og støvlerne?

Jo, men ligeså snart det holder op med at regne, så tørrer nylon ekstremt hurtigt i vind. Sokker og sko ( på billedet trailrunners med net ikke vandtætte) tager lidt længere tid, men så længe man går holder fødder sig varme. I teltet tager man så tørre sokker på, evt. vandtætte fra Sealskinz eller et par poser på fødderne, hvis man skal gå rundt i skoene om aftenen. Næste dage tages våde sokker på igen og man går videre indtil sko og sokker tørrer. Virker fint for mig, det er min erfaring at på et tidspunkt bliver man alligevel våd og goretex tager endnu længere om at tørre.

Hilsen
Niels

”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll

Min blog om vandring og friluftsliv

Tid til at oprette siden: 0.214 sekunder