- Modtagne Tak: 21
DIY footprints
7 år 4 måneder siden #24379
af agge
hej
Besvaret af agge på emne DIY footprints
Det jeg har lavet til mit telt er på ca. 4m2 (Nordisk Halland2 LW) vejer 225g. så det er ikke meget tungere end det meget kostbare Tyvek.
hej
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
6 år 10 måneder siden - 6 år 10 måneder siden #26016
af Pihlen
Mvh. Brian
Besvaret af Pihlen på emne DIY footprints
En opfølgning på mit footprint, lavet af tyvek.
Jeg fik syet et footprint/bund til apsis af det tykke tyvek, da det var relativt billigt.
Efter at have brugt det til ca 19 teltninger/overnatninger i skov og fjeld, er min konklusion at det er noget bras til footprint!
1. Det er ikke vandtæt, som Mearleth skriver. hvis der er vådt og man sætter et knæ bliver bukserne våde.
2. Det holder ikke ret længe, før fibrene i det begynder at slippe den glatte overflade, hvilket resulterer i at det nærmest bliver en magnet for tørre blade, kviste mv. Som faktisk sidder ret godt fast!
3. Det er for stift, selv og det er blevet krøllet sammen mange gange.
4. Det virker til at beskytte en teltbund godt, da det er ret holdbart mod spidse genstande.
Nu skal footprintet til apsis så laves på den rigtige måde..!
Af samme materiale som bunden i mit fjällräven telt og som fjällräven laver deres originale footprint af (som dækker både apsis og bunden af teltet).
"Groundsheet, Nylon, PU-coated, 10.000mm, 90 g/m^2"
www.extremtextil.de/catalog/Groundsheet-...-90-g-sqm::2869.html
Bare lidt tanker fra mit DIY projekt.
Jeg fik syet et footprint/bund til apsis af det tykke tyvek, da det var relativt billigt.
Efter at have brugt det til ca 19 teltninger/overnatninger i skov og fjeld, er min konklusion at det er noget bras til footprint!
1. Det er ikke vandtæt, som Mearleth skriver. hvis der er vådt og man sætter et knæ bliver bukserne våde.
2. Det holder ikke ret længe, før fibrene i det begynder at slippe den glatte overflade, hvilket resulterer i at det nærmest bliver en magnet for tørre blade, kviste mv. Som faktisk sidder ret godt fast!
3. Det er for stift, selv og det er blevet krøllet sammen mange gange.
4. Det virker til at beskytte en teltbund godt, da det er ret holdbart mod spidse genstande.
Nu skal footprintet til apsis så laves på den rigtige måde..!
Af samme materiale som bunden i mit fjällräven telt og som fjällräven laver deres originale footprint af (som dækker både apsis og bunden af teltet).
"Groundsheet, Nylon, PU-coated, 10.000mm, 90 g/m^2"
www.extremtextil.de/catalog/Groundsheet-...-90-g-sqm::2869.html
Bare lidt tanker fra mit DIY projekt.
Mvh. Brian
Sidste redigering: 6 år 10 måneder siden ved Pihlen.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Tid til at oprette siden: 0.186 sekunder
-
-
- Forsikning/redn...
- Hej, Vi skal gå 7 dage på Kungsleden...
-
-
-
- Fjällräven Kajk...
- Jeg har en Fjällräven Kajka 100 -...
-
-
-
- Kursus i vinter...
- Hvis I ikke har fundet fælleskørsel og...
-
-
-
- Turtråd til vin...
- Perfekt! Tak, Krabbe!
-
-
-
- Kommer senere
- Hej Vi er 2 som skal deltage på...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333